Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Έρευνα στους τουρίστες της Ρόδου

Για θάλασσα και ήλιο έρχονται οι τουρίστες στην Ρόδο - Λιγότεροι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες

Βίκυ Καραντζαβέλου - 24 September 2004, 00:00

Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και η ΔΕΤΑΠ, Αναπτυξιακή Εταιρία του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ολοκλήρωσαν την δεύτερη φάση της ετήσιας έρευνας που διεξάγουν στους τουρίστες που επισκέφθηκαν το νησί της Ρόδου με πτήσεις charter που ξεκίνησε τον Μάιο και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο. Η έρευνα εντάσσεται στο πλαίσιο...

Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και η ΔΕΤΑΠ, Αναπτυξιακή Εταιρία του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ολοκλήρωσαν την δεύτερη φάση της<...>

ετήσιας έρευνας που διεξάγουν στους τουρίστες που επισκέφθηκαν το νησί της Ρόδου με πτήσεις charter που ξεκίνησε τον Μάιο και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο. Η έρευνα εντάσσεται στο πλαίσιο των εργασιών της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού που έχει συστήσει το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας ο κύριος λόγος που οι ξένοι τουρίστες επισκέπτονται τη χώρας μας είναι ο ήλιος και η θάλασσα. Επίσης, η τάση για κρατήσεις τις τελευταίας στιγμής αυξάνεται, και δεν φθάνει αυτό μόνο αλλά χάνουμε και τους επαναλαμβανόμενους τουρίστες μας. Ευτυχώς που οι κρατήσεις από το Internet αυξάνονται, γεγονός όμως που δεν δείχνει να μειώνει τη δύναμη των tour operators.

Συνοπτικά συμπεράσματα της έρευνας (Ιούλιος - Αύγουστος 2004)

  • Ο καιρός και οι ωραίες παραλίες καθώς και η ηρεμία και η ξεκούραση αποτελούν τους δύο σημαντικότερους παράγοντες που έκαναν τους τουρίστες να επιλέξουν την Ρόδο ως τον τόπο των διακοπών τους. Αντίθετα, η απόσταση από τον τόπο διαμονής τους και η διασκέδαση, όπως και οι νυχτερινές επιλογές (παρά την αύξηση της σημαντικότητας της σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο) έπαιξαν ουδέτερο ρόλο.
  • Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου αυξήθηκαν σημαντικά, σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο, οι τουρίστες με κράτηση της τελευταίας στιγμής, καθώς περισσότεροι από ένας στους τρεις τουρίστες (38%) έκαναν κράτηση ως Last - minute, δηλαδή σε λιγότερο από 21 ημέρες πριν από την άφιξη τους στην Ρόδο. Το αντίστοιχο ποσοστό τον Μάιο - Ιούνιο ήταν 27%.
  • To Internet συνεχίζει, σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο, να έχει αυξημένο ρόλο στην αγοραστική συμπεριφορά των τουριστών, αφού περισσότεροι από τους μισούς τουρίστες χρησιμοποίησαν το Internet για να βρουν πληροφορίες για το ταξίδι στην Ρόδο πριν από την κράτηση τους. Ταυτόχρονα, ποσοστό 17% των τουριστών ανέφερε ότι χρησιμοποίησε το Internet για να κάνει κάποια On-line κράτηση για το ταξίδι στην Ρόδο, σε σχέση με 22% το προηγούμενο δίμηνο.
  • Το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων πελατών (repeaters) μειώθηκε τον Ιούλιο - Αύγουστο σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο (23% σε σχέση με 27%).
  • Η μέση διάρκεια παραμονής των τουριστών αυξήθηκε σε σχέση με το δίμηνο Μάιος-Ιούνιος, αφού από 8,9 νύχτες ανήλθε σε 10,34 νύχτες τον Ιούλιο-Αύγουστο. Οι Γερμανοί και οι Σκανδιναβοί φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής από ότι οι Aγγλοι. Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμα και στο δίμηνο Ιούλιος - Αύγουστος τα 7-ήμερα πακέτα φαίνεται να είναι περισσότερο δημοφιλή από ότι τα 14-ήμερα (48% σε σχέση με 46%).
  • Το μέσο μέγεθος της ταξιδιωτικής ομάδας ανέρχεται σε 2,9 άτομα σε σχέση με 3,4 άτομα το προηγούμενο δίμηνο. Ως προς τη σύνθεση της ταξιδιωτικής ομάδας, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το οι οικογένειες δεν φαίνεται να αυξήθηκαν σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο (38% σε καθένα από τα δύο δίμηνα).
  • Στην επιλογή του καταλύματος καθοριστικό ρόλο παίζει ο tour-operator αφού έξι στους δέκα τουρίστες απάντησαν ότι επέλεξαν τη διαμονή τους είτε μέσω της μπροσούρας του tour-operator είτε μέσω σύστασης του προσωπικού τους ταξιδιωτικού γραφείου, ποσοστό που μένει σταθερό σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο. Αντίθετα σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι τουρίστες που ανέφεραν ότι αγόρασαν πακέτο διακοπών χωρίς να γνωρίζουν σε ποιο κατάλυμα θα παραμείνουν (unspecified offers). To ποσοστό των πελατών αυτών ανήλθε σε 13%, σε σχέση με 7% το δίμηνο Μάιος - Ιούνιος.
  • Ως προς το είδος του καταλύματος στο οποίο έμειναν οι τουρίστες, την περίοδο Ιουλίου - Αυγούστου παρουσιάζεται αύξηση της προτίμησης στα διαμερίσματα (29% σε σχέση με 25% το προηγούμενο δίμηνο) με ισόποση μείωση της προτίμησης των ξενοδοχείων. Από όσους επέλεξαν το ξενοδοχείο, τέσσερις στους δέκα επέλεξαν συμφωνία ημιδιατροφής (half board), ενώ το ποσοστό όσων έμειναν σε All inclusive μειώθηκε από 33% το προηγούμενο δίμηνο σε 29% τον Ιούλιο-Αύγουστο.
  • Ο βαθμός ικανοποίησης από τα ξενοδοχεία, στις παραμέτρους που εξετάζει η έρευνα, παρουσιάζει μικρή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο. Η φιλική εξυπηρέτηση και η καθαριότητα συνεχίζουν να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης από τους τουρίστες (80 στην κλίμακα 0-100) παρότι έχουν μειωθεί κατά 6% και 5% αντίστοιχα σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο. Η μεγαλύτερη μείωση σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο (-10%) παρατηρήθηκε στην ικανοποίηση από την ποιότητα & ποικιλία φαγητού (69 σε σχέση με 77 το προηγούμενο δίμηνο, στην κλίμακα 0-100).
  • Η συμπεριφορά και η φιλικότητα των ντόπιων, τα ιστορικά - φυσικά αξιοθέατα του νησιού, οι παραλίες και το αίσθημα ασφάλειας είναι τα χαρακτηριστικά του νησιού που συγκεντρώνουν βαθμό ικανοποίησης άνω του 80 (στην κλίμακα 0-100). Αντίθετα τα δημόσια λεωφορεία και οι εγκαταστάσεις & εξυπηρέτηση του αεροδρομίου έχουν το χαμηλότερο βαθμό ικανοποίησης, παρότι πρέπει να επισημανθεί η αύξηση της ικανοποίησης από το αεροδρόμιο (+12%) σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο.
  • Δυο στους τρεις τουρίστες απάντησαν ότι έκαναν κάποια ψώνια κατά τη διάρκεια της παραμονής τους,  ενώ οι 8 στους 10 απάντησαν ότι επισκέφθηκαν τουλάχιστον μία φορά την Μεσαιωνική Πόλη κατά την διάρκεια παραμονής τους, ποσοστά τα οποία παρέμειναν σταθερά σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο.
  • Η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών (οκτώ στους δέκα) χαρακτήρισε τις τιμές φαγητού και ποτού στη Ρόδο φθηνότερες ή ίσες, σε σχέση με αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής τους. Οι τουρίστες που χαρακτήρισαν τις τιμές ακριβότερες ανήλθε σε 21% για την περίοδο Ιουλίου - Αυγούστου, σε σχέση με 18% το προηγούμενο δίμηνο.
  • Όσον αφορά στις τιμές της νυχτερινής διασκέδασης η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών (οκτώ στους δέκα) χαρακτήρισε τις τιμές φαγητού και ποτού στη Ρόδο φθηνότερες ή ίσες, σε σχέση με αυτές στον τόπο μόνιμης διαμονής τους, ποσοστό σταθερό σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο.
  • Ο μέσος τουρίστας την περίοδο Ιουλίου - Αυγούστου, εκτός από το κόστος του πακέτου του δαπάνησε 35,7 ευρώ ανά ημέρα παραμονής του στο νησί, ποσό αυξημένο κατά 7% σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο που ανήλθε σε 33,3 ευρώ. Η μέση κατά κεφαλή ημερήσια δαπάνη (average) ανέρχεται σε 47,2 ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 9,5% σε σχέση με το προηγούμενο δίμηνο που ανήλθε σε 43,1 ευρώ. Τα μεγέθη αυτά διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με τη συμφωνία διατροφής των τουριστών στο κατάλυμα τους.


Η δεύτερη φάση της έρευνας αφορά την ανάλυση των ερωτηματολογίων που συλλέχθηκαν την περίοδο Ιούλιος - Αύγουστος 2004, τα αποτελέσματα της οποίας είναι πλέον διαθέσιμα. Το σύνολο των ερωτηματολογίων που συλλέχθηκαν για την μέχρι στιγμής φετινή περίοδο (Μάιος - Αύγουστος) ανέρχονται σε 2604 ερωτηματολόγια. Ταυτόχρονα, ήδη ξεκίνησε τον Αύγουστο, και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο και η αντίστοιχη έρευνα στο αεροδρόμιο της Κώ σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Κω και τον Δήμο Ηρακλειδών. Παράλληλα, συνεχίζεται η έρευνα στους επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων της Ρόδου, η ανάλυση των οποίων θα δημοσιοποιηθεί στο τέλος της τουριστικής περιόδου. 

Η υλοποίηση της έρευνας εντάσσεται στα πλαίσια της απόφασης που πάρθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου μετά την επιτυχημένη περσινή προσπάθεια για την περίοδο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου. Σε όλους τους ερωτώμενους τουρίστες μοιράσθηκαν διαφημιστικά CD-Roms της Δωδεκανήσου, τα οποία χορηγήθηκαν από τον Δωδεκανησιακό Οργανισμό Τουρισμού συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο τόσο στην ικανοποίηση του τουρίστα που συμμετείχε στην διαδικασία της συνέντευξης όσο και στην προβολή όλων των νησιών της Δωδεκανήσου. Η έρευνα συνεχίζεται και τον μήνα Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο.

Για την επιτυχία της μέχρι τώρα προσπάθειας έχουν συμβάλει σημαντικά, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το γραφείο πληροφοριών της ΥΠΑ του Αεροδρομίου Διαγόρας της Ρόδου και Ιπποκράτης της Κω και η υπηρεσία του Κεντρικού Λιμεναρχείου στο λιμάνι της Ρόδου. Όλες οι παραπάνω υπηρεσίες παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια στο προσωπικό που εργάζεται για την συλλογή των στοιχείων.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top