Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΗ Ελλάδα «αγοράζει» λίγο και «πουλάει» ακόμα λιγότερο στην ασιατική αγορά

Η Ελλάδα «αγοράζει» λίγο και «πουλάει» ακόμα λιγότερο στην ασιατική αγορά

Αποστολή Μπανγκόκ – PATA Travel Mart 2004: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της έκθεσης PATA Travel Mart που οργάνωσε η Ένωση Τουριστικών Επιχειρήσεων των χωρών της Ασίας και του Ειρηνικού (PATA) στην […]

Αποστολή Μπανγκόκ – PATA Travel Mart 2004: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της έκθεσης PATA Travel Mart που οργάνωσε η Ένωση Τουριστικών Επιχειρήσεων των χωρών της Ασίας και του Ειρηνικού<...> (PATA) στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης από 22 έως 24 Σεπτεμβρίου 2001. Στην έκθεση, η οποία είναι μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις της Ασίας που λειτουργεί ως σημείο συνάντησης αγοραστών και πωλητών/προμηθευτών τουριστικών υπηρεσιών με το σύστημα των προκαθορισμένων ραντεβού, η ελληνική παρουσία ήταν ελάχιστη τόσο από την πλευρά των εκθετών όσο και από την πλευρά των επισκεπτών/αγοραστών. Το TravelDailyNews βρέθηκε στην PATA Travel Mart και μίλησε αποκλειστικά με τους Έλληνες συμμετέχοντες καταγράφοντας τις εντυπώσεις τους και τις τάσεις της αγοράς.

Μία και μοναδική ελληνική εταιρία, καινούργια μάλιστα στον τουρισμό, είδε τις προοπτικές που μπορεί να της ανοίξει η ασιατική αγορά και συμμετείχε ως εκθέτης στην PATA Travel Mart. Πρόκειται για το πολυτελές ξενοδοχείο Argentikon που βρίσκεται στον Κάμπο της Χίου εκπροσωπούμενο από την επιχειρηματία κα. Κέη Κτιστάκη και τον γενικό διευθυντή του κ. Γιώργο Δόριζα.

Από την πλευρά των επισκεπτών/αγοραστών, η ελληνική παρουσία περιορίστηκε στις εταιρίες Interdynamic που εκπροσωπήθηκε από τον γενικό διευθυντή της Τζίμη Σοφίο, Heronia Travel με τον Αριστείδη Τσόκα, γενικό διευθυντή και τον Ευθύμιο Τρέντζο, και το Monogram Travel με τον Αλέξανδρο Ρεπάπη διευθυντή εξερχόμενου τουρισμού.

Ο κ. Δόριζας φάνηκε αισιόδοξος από την πρώτη συμμετοχή του ξενοδοχείου Argentikon στην PATA Travel Mart αν και όπως ήταν αναμενόμενο η ανταπόκριση ήταν μικρή για το ξενοδοχείο. Ο κ. Δόριζας ανέμενε την χαμηλή ανταπόκριση από το γεγονός ότι η αγορά που απευθύνεται το Argentikon είναι πολύ εξειδικευμένη, υψηλού εισοδήματος και κοινωνικού status. Παρόλα αυτά υπήρξαν ενδιαφέρουσες επαφές για πρώτη χρονιά. Ο κ. Δόριζας διέκρινε ένα γενικότερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα ειδικά από τις αγορές της Ινδίας –όπου υπάρχει και πελατεία του επιπέδου του Argentikon- και της Ταϊβάν για τις οποίες η χώρα μας είναι “in” προορισμός. Ενδιαφέρον είναι ότι έγιναν επαφές και με εταιρίες από αγορές εκτός Ασίας τις οποίες όμως ο κ. Δόριζας εκτιμά ότι στο επίπεδο που αφορά το Argentikon μπορεί πολύ καλύτερα να τις προσεγγίσει σε εκθέσεις ανάλογου επιπέδου όπως για παράδειγμα η International Luxury Travel Market (ILTM) στις Κάνες το Δεκέμβριο όπου θα είναι εκθέτης. Η γενικότερη εκτίμηση του κ. Δόριζα ήταν ότι τα αποτελέσματα δεν ήταν αρνητικά, η οργάνωση ήταν καλή αλλά πιο αποτελεσματική θα ήταν η συμμετοχή περισσότερων ξενοδοχειακών μονάδων από την Ελλάδα και όχι μίας μεμονωμένης παρουσίας.

Μετά την απόφαση της PATA να αλλάζει κάθε χρόνο χώρα διοργάνωσης της έκθεσης η PATA Travel Mart θα πάρει ώθηση και θα είναι ακόμα καλύτερη του χρόνου, εκτιμά ο κ. Ρεπάπης ο οποίος έχει πολλά χρόνια εμπειρίας στην ασιατική αγορά και σε εκθέσεις. Ήδη υπάρχει καλή ποικιλία σε προϊόντα και προορισμούς στην έκθεση σύμφωνα με τον κ. Ρεπάπη. Όσον αφορά στις τιμές των ξενοδοχείων, αν και φέτος τα ξενοδοχεία της Ταϊλάνδης είχαν μια πολύ καλή χρονιά θα διατηρήσουν σταθερές τις τιμές τους και για την επόμενη. Δεν ακολουθούν δηλαδή τη λογική της αύξησης των τιμών μετά από μια καλή χρονιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή στην Ταϊλάνδη βρίσκει κανείς πολύ καλά ξενοδοχεία με πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο 1/5 της τιμής αντίστοιχων ελληνικών.

Λάθος χρονική τοποθέτηση θεωρεί τον μήνα Σεπτέμβριο που οργανώνεται η PATA Travel Mart ο κ. Τσόκας ο οποίος συμμετείχε για πρώτη φορά στην συγκεκριμένη έκθεση, αλλά έχει σημαντική εμπειρία από την Asian Travel Forum που οργανώνεται σε διαφορετική ασιατική χώρα κάθε φορά τον Ιανουάριο. Κατά τον κ. Τσόκα το γεγονός ότι σε ένα περίπου μήνα ακολουθεί η World Travel Market αποδυναμώνει την έκθεση γιατί έτσι και αλλιώς οι περισσότεροι θα βρίσκονται και στο Λονδίνο. Εν τούτοις η έκθεση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και με καλή οργάνωση. Τα μηνύματα που πήρε ο κ. Τσόκας δείχνουν ότι υπάρχει ανοδική πορεία από την Ελλάδα προς τις χώρες της Ν.Α. Ασίας και την Ταϊλάνδη, την Ινδονησία (Μπαλί) και την πλευρά της Ινδοκίνας οι οποία συνηγορεί και με τις προβλέψεις της PATA για άνοδο του τουρισμού στις χώρες της Ασίας. Ειδικά από τον μήνα Ιούνιο-Ιούλιο και μετά η πορεία του εξερχόμενου τουρισμού από την Ελλάδα προς τις χώρες που προαναφέρθηκαν είναι αυξητική. Ενδιαφέρον είναι ότι επανακάμπτουν και τα ταξίδια κινήτρων. Οι τιμές πώλησης στην Ελλάδα αν και αρχίζουν να ανεβαίνουν είναι βατές και κυμαίνονται στα 1000 με 1200 ευρώ το άτομο για 12 με 15 ημέρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Τσόκα, το 2004 αν και ξεκίνησε άσχημα λόγω της ασθένειας των πουλερικών εξελίσσεται θετικά και αναμένεται να κλείσει με +20-25% καλύπτοντας το –5% που παρουσίασε το 2003 έχοντας συνεχώς ανοδικές τάσεις.
Όσο για την έκθεση, κατά τον κ. Τσόκα η PATA Travel Mart θα μπορούσε να προσελκύσει πολύ περισσότερο το ενδιαφέρον των επαγγελματιών αν στις προσεχείς διοργανώσεις της επέλεγε ως χώρα διοργάνωσης νέες αγορές όπως της Ινδίας, του Πακιστάν, της Βιρμανίας κ.ά.

Ο κ. Σοφίος, οποίος αξίζει να σημειωθεί ότι είναι και ο αντιπρόσωπος της PATA στην Ελλάδα και την Κύπρο, διαπίστωσε χαμηλή συμμετοχή αγοραστών στην PATA Travel Mart αν και σύμφωνα με τα στοιχεία των οργανωτών αγοραστές και εκθέτες παρουσίασαν σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις 45% αύξηση φέτος. Σύμφωνα με τον κ. Σοφίο τα μηνύματα είναι θετικά για το 2005 όσον αφορά στον εισερχόμενο από Ασία τουρισμό. Έγιναν πολλές επαφές με ανθρώπους που έχουν ενδιαφέρον για την μετα-ολυμπιακή Ελλάδα. Ιδιαίτερα υπήρξε ενδιαφέρον για τον τουρισμό των ταξιδιών κινήτρων και των συνεδρίων αν και όπως διαπίστωσε ο κ. Σοφίος ήταν πολλοί αυτοί που δεν έχουν πεισθεί από τις υποδομές μας σε αυτά τα είδη τουρισμού. Εταιρίες από Ιαπωνία και Ινδονησία έδειξαν έντονο ενδιαφέρον όχι όμως μόνο για Ελλάδα αλλά και για Τουρκία και Ιταλία. Αξιοσημείωτο είναι ότι, όπως διαπίστωσε ο κ. Σοφίος, πολλοί ήταν αυτοί που γνώριζαν πλέον την Ελλάδα από τις επιτυχίες της στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου και τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων ενώ στο παρελθόν την αγνοούσαν.

Η επόμενη έκθεση PATA Travel Mart θα διοργανωθεί στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας τον Σεπτέμβριο του 2005.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024