Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΗ Αθήνα δεν θα αντιμετωπίσει την μετα-ολυμπιακή αρνητική επίδραση στο ξενοδοχειακό κλάδο

Η Αθήνα δεν θα αντιμετωπίσει την μετα-ολυμπιακή αρνητική επίδραση στο ξενοδοχειακό κλάδο

Όλες οι διοργανώτριες πόλεις Ολυμπιακών Αγώνων, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας HotelBenchmark της Deloitte, τυπικά φροντίζουν να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα των δωματίων τους, ώστε να αντεπεξέλθουν στις διακυμάνσεις της ζήτησης, κάτι που συνέβη τόσο στην περίπτωση της Βαρκελώνης

Όλες οι διοργανώτριες πόλεις Ολυμπιακών Αγώνων, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας<...> HotelBenchmark της Deloitte, τυπικά φροντίζουν να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα των δωματίων τους, ώστε να αντεπεξέλθουν στις διακυμάνσεις της ζήτησης, κάτι που συνέβη τόσο στην περίπτωση της Βαρκελώνης, όσο και του Σίδνεϊ, οι οποίες αύξησαν κατά 30% τον αριθμό των δωματίων τους. Αντίθετα, στην Ελλάδα δεν συνέβη κάτι τέτοιο, παρά την άρση του περιορισμού ανέγερσης ξενοδοχείων, που έγινε το 2000, εξαιτίας των πολύ υψηλών τιμών της γης και των μη διαθέσιμων πλέον χώρων για την δημιουργία ξενοδοχείων, τονίζουν τα αποτελέσματα της HotelBenchmark Survey της Deloitte που πρόσφατα δημοσιεύθηκαν.

Έτσι, η οργανωτική επιτροπή της Αθήνας αυτό που έκανε για να καλύψει το έλλειμμα του αριθμού δωματίων, ήταν να προσφέρει ενναλακτικούς τρόπους διαμονής στους επισκέπτες της, όπως σπίτια ιδιωτών και 11 κρουασιερόπλοια, μεταξύ των οποίων και το πολύ γνωστό Queen Mary II.

Μερικοί ξενοδόχοι της Αθήνας πίστευαν ότι ακόμα και η ζήτηση θα αυξηθεί κατά πολύ, εξαιτίας των Ολυμπιακών Αγώνων, τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο. Όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, κάτι τέτοιο δεν πραγματοποιήθηκε, παρά το γεγονός ότι η αύξηση που παρατηρήθηκε στα έσοδα των ξενοδοχείων από τον Ιανουάριο ως τον Ιούλιο του 2004 ήταν της τάξεως του 12,5%, σε σχέση με τη περσινή χρονιά. Η αύξηση αυτή, σύμφωνα με την έρευνα, προήλθε λόγω της χαμηλής πληρότητας του 2003. Η αύξηση στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο προήλθε από την βελτίωση της μέσης τιμής των δωματίων, και όχι της ζήτησης, μιας και το ποσοστό πληρότητας συνεχίζει να είναι κάτω του 60%.

Με την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων, η εικόνα άλλαξε δραματικά, καθώς οι ξενοδόχοι εκμεταλλεύτηκαν τη μεγάλη ζήτηση του κόσμου και τη μικρή διαθεσιμότητα δωματίων στην Αθήνα και έτσι μόνο τον Αύγουστο τα έσοδα των ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά 489%, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα πέρσι. Γεγονός, στο οποίο βοήθησε αισθητά και η αύξηση της μέσης τιμής των δωματίων, η οποία άγγιξε το ποσοστό του 261%, φθάνοντας τα 398 ευρώ.

Έτσι, τα ξενοδοχεία της Αθήνας τα πήγαν περίφημα κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, σημειώνοντας μάλιστα και ρεκόρ στα έσοδα από τα δωμάτια τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας HotelBenchmark Survey της Deloitte, που δημοσιεύεται στο διεθνή τουριστικό τύπο.

Παρόλα, τα υψηλά κόστη των ξενοδοχείων για αναβάθμιση των υπηρεσιών τους και γενικώς τις προετοιμασίες τελευταίας στιγμής, η οργανωτική επιτροπή της Αθήνας μπορεί να είναι περήφανη για την επιτυχή διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Οι Αγώνες έδωσαν την ευκαιρία στην Αθήνα να βελτιώσει την εικόνα της και να γίνει τελικώς μία από τις καλύτερες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Μάλιστα, αυτές οι αλλαγές της πόλης, σε συνδυασμό με την διαφήμιση, εξαιτίας των Ολυμπιακών Αγώνων, αναμένεται να έχουν πολύ θετική επίδραση στη ξενοδοχειακή κίνηση της Αθήνας και στα επόμενα χρόνια.

Έλευση τουριστών στην Αθήνα

Η Ελλάδα δέχτηκε το 2003 12 εκατ. επισκέπτες, δηλαδή περίπου 1 εκατ. περισσότερο από το πληθυσμό της. Όμως, μετά την ένταξη της χώρας στη ΟΝΕ και την εμφάνιση του ευρώ, η Ελλάδα έχει σημειώσει μείωση στον αριθμό των αφίξεων της, καθώς έχει να ανταγωνιστεί φθηνότερους προορισμούς της αγοράς και μάλιστα γειτονικούς της, όπως την Τουρκία και την Κροατία.

Για το 2004 οι ελπίδες για την αύξηση του αριθμού τουριστών στη χώρα ήταν μεγάλες, εξαιτίας της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων. Συγκεκριμένα η ταξιδιωτική βιομηχανία της χώρας εκτιμούσε ότι περίπου 2 επιπλέον εκατ. τουρίστες θα επισκέπτονταν την Ελλάδα, αλλά σύμφωνα με τα αποτελέσματα των πρώτων στοιχείων φαίνεται ότι λιγότεροι από τους μισούς των 2 εκατ. τελικά έφτασαν στην Ελλάδα.

Μάλιστα, οι τελευταίες μετρήσεις του αριθμού επισκεπτών στη χώρα κατά την διάρκεια του Ιουλίου, έδειξαν να υπάρχει μείωση της τάξης του 12%, συγκριτικά με τον αριθμό του 2003. Αυτή η μείωση δεν ξαφνιάζει, μιας και σύμφωνα με τους αναλυτές, την περίοδο πριν τους Αγώνες πολλοί τουρίστες θέλουν να αποφύγουν το πλήθος, που συνεπάγεται αύξηση των τιμών στις αερομεταφορές και στα καταλύματα διαμονής.

Στην περίπτωση της Αθήνας αιτία είναι η ανησυχία του κόσμου για τα θέματα ασφαλείας στη χώρα. Παρόλα αυτά η επιτυχία των Αγώνων δεν πρέπει να αμφισβητείται, αφού οι Αγώνες βοήθησαν την Ελλάδα να βελτιώσει το προφίλ της στο εξωτερικό, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι οι κρατήσεις για το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβρη στη χώρα είναι αυξημένες κατά 10%, σε σχέση με πέρσι.

Το κόστος για την Ελλάδα

Το κόστος της Ελλάδας για την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων αναμένεται να αγγίξει τελικώς τα 10 δισ. ευρώ, πολύ περισσότερο δηλαδή από τις αρχικές εκτιμήσεις των 4,6 δισ.. Σημαντικές βελτιώσεις έγιναν στο τομέα των μεταφορών και των υποδομών, ώστε να βοηθήσουν τους επισκέπτες και τους αθλητές να κινηθούν γρήγορα και άνετα στη πόλη, με τη δημιουργία νέου αεροδρομίου, αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την δημιουργία τραμ. Αυτές οι επενδύσεις είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσουν τη πόλη όχι μόνο κατά τη διάρκεια των Αγώνων, αλλά και τα επόμενα χρόνια.

Το ερώτημα, όμως, που παραμένει είναι πόσο καιρό θα πάρει στην Ελλάδα μέχρι να ξεχρεώσει για όλα αυτά τα έργα αξίας 10 δισ. ευρώ. Το Μόντρεαλ, σύμφωνα με υπολογισμούς προβλέπεται να ξεχρεώσει για τα Ολυμπιακά του χρέη το 2005 – 06, δηλαδή 30 χρόνια μετά τους Αγώνες. Παρόλο, που η Ελλάδα είναι σχεδόν απίθανο να βρεθεί σε ανάλογη κατάσταση, το σίγουρο είναι ότι οι Έλληνες θα ξεπληρώνουν για πολλά χρόνια ακόμη.

Το μέλλον της Αθήνας

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες βοήθησαν αισθητά την Ελλάδα να αναβαθμιστεί και να βελτιώσει ιδιαίτερα την εικόνα της στο εξωτερικό, και για αυτό το λόγο η Κυβέρνηση της αποφάσισε να ακολουθήσει νέο στρατηγικό σχέδιο στο τομέα του τουρισμού, ώστε να αυξήσει τα έσοδα από το τουρισμό στο Εθνικό Εγχώριο Προϊόν από 18 σε 40% μέχρι το 2010.

Να σημειωθεί ότι, μετά την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων η Βαρκελώνη αύξησε κατά 40% τον αριθμό αφίξεων των τουριστών της, ενώ σήμερα η πόλη διατηρεί ετήσια πληρότητα της τάξης του 75%. Το ποσοστό αυτό ίσως να μην το αγγίξει η Ελλάδα, αλλά σίγουρα η κατάσταση του τουρισμού θα είναι κατά πολύ καλύτερη. Η πόλη της Αθήνας έχει βελτιωθεί κατά πολύ και θα μπορεί πλέον να προωθείται στην αγορά ως ένας ιδανικός προορισμός διακοπών μικρής διάρκειας ή ακόμα και ως ιδανικός τόπος για συνέδρια και ταξίδια κινήτρων, ιδιαίτερα μετά και το 2006, που θα εγκαινιαστεί και το νέο συνεδριακό κέντρο, τονίζει χαρακτηριστικά η έρευνα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024