Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΟι ακτοπλόοι ζητούν λύσεις από τον Μ. Κεφαλογιάννη

Οι ακτοπλόοι ζητούν λύσεις από τον Μ. Κεφαλογιάννη

Το δρόμο της ανοικτής αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση φαίνεται ότι επιλέγουν οι Έλληνες ακτοπλόοι, οι οποίοι απευθυνόμενοι στον ΥΕΝ κ. Μ. Κεφαλογιάννη, ζητούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν…

Το δρόμο της ανοικτής αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση φαίνεται ότι επιλέγουν οι Έλληνες ακτοπλόοι, οι οποίοι απευθυνόμενοι<…> στον ΥΕΝ κ. Μ. Κεφαλογιάννη, ζητούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Ειδικότερα, η Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας απέστειλε στον υπουργό τρεις επιστολές, γραμμένες σε αυστηρό ύφος, με κοινοποίηση στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, όπου του επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι “αφού διεκδικεί τον τίτλο του ρυθμιστή στην ακτοπλοΐα, δεν θα πρέπει να παίρνει μόνο μέτρα ενάντια στην ακτοπλοΐα αλλά και υπέρ της και να μη σκέφτεται μόνο το πολιτικό κόστος”.

Πρόκειται για κίνηση που φέρνει τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση.

Στην πρώτη επιστολή ανακοινώνεται στον ΥΕΝ ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, μετά τη διαμορφούμενη δυσμενή κατάσταση για όλον τον κλάδο, δεν πρόκειται να καταθέσουν, όπως προβλέπει ο νόμος, εγγυητικές επιστολές. Επιστολές που αποτελούν προϋπόθεση για την έγκριση δρομολογίων για την περίοδο από 1η Νοεμβρίου 2004 έως 31 Οκτωβρίου 2005.

Συγκεκριμένα οι ακτοπλοϊκοί κύκλοι, όσον αφορά στις επιστολές επεσήμαναν στη “Ναυτεμπορική” ότι “υπάρχει απραξία από πλευράς του ΥΕΝ. Και όποτε ενεργεί, ενεργεί με μονομέρεια και σε βάρος των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων. Το πετρέλαιο έχει φθάσει τα 50 δολάρια το βαρέλι, τα έξοδα συνεχώς αυξάνουν και οι εταιρείες οδηγούνται στον αφανισμό και προσέθεσαν ότι “οι ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, παρά τα αντιθέτως κατά καιρούς λεγόμενα, δημιουργήθηκαν – αναπτύχθηκαν, έδρασαν και δρουν χωρίς το έλεος της πολιτείας, δηλαδή τις επιδοτήσεις”.

Το αίτημα των ακτοπλοϊκών εταιριών είναι να αφεθούν να λειτουργήσουν όπως κάθε επιχείρηση, χωρίς άνωθεν επιβολή και δεσμεύσεις, κάτι που σημαίνει ότι “πρέπει να αμείβονται για τις υπηρεσίες με βάση το κόστος της λειτουργίας τους και να πραγματοποιούν κέρδη, ικανοποιώντας τους μετόχους τους, οι οποίοι επένδυσαν προσδοκίες και κεφάλαια σε αυτές”.

Και σημειώνουν ότι “αυτό επί σειρά ετών δεν επιτεύχθηκε, ακριβώς λόγω του κρατικού παρεμβατισμού, αλλά τώρα είναι καιρός να δράσουν οι εταιρείες με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και να κερδίσουν το χαμένο χρόνο”.

Όσον αφορά στη δεύτερη επιστολή γίνεται αναφορά για τη σχέση δημοσίου συμφέροντος και της δραστηριοποίησης των εταιρειών. Οπως υπογραμμίζεται, “η πολιτεία πρέπει στο δημόσιο συμφέρον να περιλαμβάνει και τις εταιρείες. Εάν εκλείψουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, δεν θα υπάρχουν συγκοινωνίες, άρα θα πληγεί και το δημόσιο συμφέρον”.

Οι ακτοπλόοι, όμως τονίζουν ότι “σε καμία περίπτωση δεν είναι διατεθειμένες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να υποκαταστήσουν `το σύγχρονο κοινωνικό κράτος`, με ό,τι αυτό συνεπάγεται”.

Παράλληλα τονίζουν ότι “δεν θα ακολουθήσουν τη μέχρι τώρα ερμηνεία που δίνει η πολιτεία στους όρους `δημόσιο συμφέρον και δημόσια υπηρεσία`, αφού δημόσια υπηρεσία χωρίς αμοιβή δεν είναι νοητή.

Τέλος, στην τρίτη επιστολή της ΕΕΑ προς τον ΥΕΝ, θίγεται για μία ακόμη φορά το θέμα των εκπτώσεων και των δωρεάν μεταφορών. Αφορμή πήραν οι ακτοπλόοι από την πρόσφατη απόφαση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης των Κυκλάδων για χορήγηση εκπτώσεων μεταξύ άλλων σε λιμενικούς, στρατιωτικούς, πολύτεκνους και άλλες κατηγορίες ύψους 50% σε όλες τις θέσεις των πλοίων και όχι μόνο στην οικονομική. Η απόφαση αυτή εξόργισε τους ακτοπλόους.

Τα μέλη της ΕΕΑ τονίζουν ότι οι υποχρεωτικές εκπτώσεις είναι θέμα κοινωνικής μέριμνας του κράτους. “Ας βρει τρόπο το κράτος να τις εξυπηρετήσει” ανέφεραν και τόνισαν ότι “οι εταιρείες έχουν κοινωνικές ευαισθησίες και το έχουν αποδείξει. Κάνουν ήδη συνδυασμένες προσφορές και εκπτώσεις προς το ταξιδιωτικό κοινό, χωρίς διακρίσεις, και ιδίως στους μη προνομιούχους, με κριτήρια καθαρά εμπορικά, εκπτώσεις που ωφελούν, με πλήρη ισότητα, όλους τους πολίτες, χωρίς συντεχνιακές διακρίσεις και θα απευθύνονται σε όλους τους επιβάτες των πλοίων της ακτοπλοΐας” και προσέθεσαν ότι “δεν αποδεχόμαστε το σύστημα των υποχρεωτικών εκπτώσεων”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024