Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΈκκληση της IATA προς τις κυβερνήσεις μέλη του ICAO να βοηθήσουν την αεροπορική βιομηχανία

Έκκληση της IATA προς τις κυβερνήσεις μέλη του ICAO να βοηθήσουν την αεροπορική βιομηχανία

“Μετά από απώλειες κερδών ύψους 30 δισ. δολαρίων, η ανάγκη για αλλαγές στην αεροπορική βιομηχανία είναι μεγάλη και ο ρόλος των κυβερνήσεων πολύ σημαντικός σε αυτή τη προσπάθεια” δήλωσε ο κ. Giovanni Bisignani, ο Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών – IATA, στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε παράλληλα με τη συνάντηση του ICAO

“Μετά από απώλειες κερδών ύψους 30 δισ. δολαρίων, η ανάγκη για αλλαγές στην αεροπορική βιομηχανία είναι μεγάλη και ο ρόλος των κυβερνήσεων<...> πολύ σημαντικός σε αυτή τη προσπάθεια” δήλωσε ο κ. Giovanni Bisignani, ο Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών – IATA, στο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε παράλληλα με τη συνάντηση του ICAO.

Καθώς η βιομηχανία όλων των αεροπορικών μεταφορών προσπαθεί να ξεπεράσει την κρίση, που δημιουργήθηκε μετά τα θλιβερά γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, τώρα η βιομηχανία απειλείται από τη τιμή του πετρελαίου, η οποία συνεχώς αυξάνεται. Έτσι, κατά την άποψη του κ. Bisignani “η βιομηχανία χρειάζεται νέες στρατηγικές δράσης, που θα τις επιτρέπουν να ξεπερνά τέτοιου είδους κρίσεις και προβλήματα με αποτελεσματικό τρόπο. Και για το σκοπό αυτό καλούνται να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο όχι μόνο οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια, αλλά και οι εκάστοτε κυβερνήσεις”. Η IATA κάλεσε εκπροσώπους των κρατών μελών της στην Ετήσια Συνέλευση για να δοθούν μεμονωμένες ή και μαζικές εγγυήσεις για να καλυφθούν οι παρακάτω ελλείψεις και να συμφωνηθεί μια μακροχρόνια κυβερνητική συνεργασία στον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας.

Αναλυτικότερα ο κ. Bisignani πρότεινε να γίνουν από τα κράτη μέλη του ICAO πέντε αλλαγές στους παρακάτω σημαντικούς τομείς:

Επάρκεια καυσίμων: Η ανεπαρκής χρήση των υποστηρικτικών υποδομών της βιομηχανίας, και ιδιαιτέρως ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας, προσθέτει επιπλέον έξοδα για τις λειτουργίες των αεροδρομίων και βλάπτουν το περιβάλλον. Το σχέδιο της IATA που βασίζεται στον πιο αποτελεσματικό συνδυασμό των διαδρομών και στην βελτίωση των λειτουργικών διαδικασιών εξασφαλίζει μείωση του κόστους στα καύσιμα κατά 1,5 δισ. δολάρια, “Αυτό όμως δεν μπορούμε να το πετύχουμε, χωρίς τη βοήθεια των κυβερνήσεων, καθώς η τιμή του πετρελαίου επηρεάζει όλες τις δραστηριότητες του αεροδρομίου, και μεγαλοποιεί κάθε σπατάλη που γίνεται”, τονίζει ο πρόεδρος.

Ασφάλεια: Γενικά η ασφάλεια έχει βελτιωθεί κατά πολύ από το 2001. Κατά τον κ. Bisignani όμως “οι κυβερνήσεις απέτυχαν ολοκληρωτικά στο τομέα συνεργασιών και εναρμόνισης των μέτρων. Έχουμε καταπιαστεί με την γραφειοκρατία, τη στιγμή που πρέπει να καταπολεμήσουμε τη τρομοκρατία. Το κόστος ασφαλείας για τη αεροπορική βιομηχανία και το επιβατικό κοινό φτάνει περίπου τα 5 δισ. δολάρια το χρόνο. Έτσι, οι κυβερνήσεις μαζί με τον εναρμονισμό των μέτρων, θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να πληρώνουν τα έξοδα για την εθνική ασφάλεια, και όχι να τα χρεώνουν στις αεροπορικές εταιρίες”.

Θέματα ασφαλιστικών καλύψεων: Ο κ. Bisignani δήλωσε ότι “η αεροπορική βιομηχανία αντιμετωπίζει πολλά ασφαλιστικά προβλήματα, μιας και οι ασφαλιστικές εταιρίες αρνούνται να παρέχουν κάλυψη για ζημιές από βρώμικες βόμβες, ηλεκτρομαγνητικά μηχανήματα, και βιοχημικά υλικά.. Οι αεροπορικές εταιρίες δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτή την κατάσταση μόνες, ενώ οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να αντέξουν το σταμάτημα της λειτουργίας των αεροπορικών εταιριών. Έτσι, χρειάζεται μία άμεση και σταθερή λύση”.

Φιλελευθεροποίηση: “Η αεροπορική βιομηχανία δεν μπορεί να περιμένει άλλο την αναγνώριση βασικών ελευθεριών, τη στιγμή που αναγνωρίζονται σε άλλους κλάδους. Οι αεροπορικές εταιρίες έχουν απελπισμένα την αναγνώριση της ανάγκης του δικαιώματος να αντιμετωπίζονται οι εταιρίες τους σαν επιχειρήσεις” δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Bisignani. Μάλιστα πρόσθεσε ότι το ICAO έθεσε το θέμα της φιλελευθεροποίησης στο Air Transport Conference Five (Μάρτιος 2003). Αλλά δυστυχώς δεν ακολούθησαν αλλαγές από την πλευρά των κρατών, μέσω της εθνικής νομοθεσίας. Χρειαζόμαστε σημαντικές αλλαγές, όπως μία συμφωνία ανοιχτής αεροπορίας μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής, ώστε να φανεί κάποια πρόοδος στο όραμα που έχουμε ξεκινήσεις εδώ και 18 μήνες”.

Νομοθεσία κατά των μονοπωλίων των προμηθευτών: “Το θέμα της μείωσης του κόστους είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις αεροπορικές εταιρίες, ενώ πολλά αεροδρόμια και προμηθευτές αεροπορικών υπηρεσιών συνεχίζουν να επιβιώνουν χωρίς πρόβλημα θέτοντας σε ισχύ τιμολόγηση που βασίζεται στην επιβολή ποσοστού κέρδους πάνω στο κόστος. Αυτό χρειάζεται γρήγορα αλλαγή. Η αλυσίδα έχει σπάσει” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Bisignani και πρόσθεσε ότι “οι αεροπορικές εταιρίες κάνουν τις πτήσεις και οι άλλοι κάνουν τα λεφτά.

Η θέση της IATA είναι ότι οι προμηθευτές των αεροπορικών εταιριών θα πρέπει να συμφωνήσουν στην επίτευξη πιο ικανοποιητικών στόχων, ενώ οι κυβερνήσεις θα πρέπει να θέσουν οικονομικά μέτρα κατά των μονοπωλίων, που ασκούνται από τους προμηθευτές. Οι αεροπορικές εταιρίες δεν μπορούν άλλο να πληρώνουν για τις ελλείψεις των προμηθευτών τους. Τέλος, ο κ. Bisignani τόνισε ότι η προσπάθεια της μείωσης του κόστους δεν είναι μονόπλευρη. “Οι αεροπορικές εταιρίες έχουν κάνει προσπάθειες για μείωση του κόστους και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Η καμπάνια της IATA `Simplifying the Business` κατάφερε μέσω της τεχνολογίας να μειώσει περίπλοκες διαδικασίες, και αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα. Η πρωτοβουλία αύτη είχε ως βάση τη δέσμευση για μείωση 3 δισ. δολαρίων το χρόνο από την έκδοση 300 εκατ. εισιτηρίων σε χαρτί. Έχουμε θέσει στόχο την εξάλειψη του εισιτηρίου σε χαρτί μέχρι το 2007. Ο ρόλος του ICAO είναι σπουδαίος στην αλλαγή της αεροπορικής βιομηχανίας, και γιαυτό το λόγο η συνεργασία μας μαζί του είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας. Η ανάγκη για αλλαγή είναι επείγουσα, και τα αποτελέσματα της πρέπει να είναι σύντομα”, είπε τελειώνοντας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024