Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΗ μεταφορά του αεροδρομίου Καζαντζάκη να γίνει κατόπιν σοβαρής μελέτης

Η μεταφορά του αεροδρομίου Καζαντζάκη να γίνει κατόπιν σοβαρής μελέτης

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, στη διάρκεια σύσκεψης, που συγκάλεσε ο δήμαρχος Αλικαρνασσού κ. Β. Σισαμάκης, σχετικά με τη λειτουργία του αεροδρομίου, συμφώνησε στη μεταφορά του, “αλλά όχι με μελέτες … “νηπιαγωγείου””, όπως χαρακτηριστικά είπε…

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, στη διάρκεια σύσκεψης, που συγκάλεσε ο<...> δήμαρχος Αλικαρνασσού κ. Β. Σισαμάκης, σχετικά με τη λειτουργία του αεροδρομίου, συμφώνησε στη μεταφορά του, “αλλά όχι με μελέτες … “νηπιαγωγείου””, όπως χαρακτηριστικά είπε.

Από την άλλη, ο δήμαρχος, σύμφωνα με τα τοπικά δημοσιεύματα, προειδοποίησε ότι πρόκειται να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα για την κατάργηση των νυκτερινών πτήσεων, να προσφύγει στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια και να καταγγείλει στο Συνήγορο του Πολίτη την καταστρατήγηση περιβαλλοντικών όρων, από τη λειτουργία του “Καζαντζάκη”. Αναλυτικότερα, παρουσίασε μια τεκμηριωμένη έκθεση, σύμφωνα με την οποία “η λειτουργία του αεροδρομίου, απειλεί τη δημόσια υγεία προκαλώντας σοβαρότατα προβλήματα, λόγω της ηχορύπανσης, της μόλυνσης του περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα υποβαθμίζει την οικιστική, εμπορική και επιχειρηματική ανάπτυξη της περιοχής”.

Ακόμα τόνισε, παρουσιάζοντας επίσημα στοιχεία, ότι “η αδιάκοπη ροή των πτήσεων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα εξαιτίας της ηχορύπανσης όπως βαρηκοΐα, δημιουργία στρες και αρνητικές επιδράσεις σε άλλες ασθένειες, όπως στην υπέρταση, στο καρδιαγγειακό σύστημα, και μάλιστα με σημαντική επίδραση στο έμβρυο”. Eπεσήμανε επίσης, ότι “το αεροδρόμιο είναι ίσως η μοναδική περίπτωση αεροδρομίου στον κόσμο που η επέκταση του έγινε προς τον προϋπάρχοντα οικιστικό ιστό, ενώ η συνήθης πρακτική είναι ο οικιστικός ιστός να κινείται προς το αεροδρόμιο. Όταν το ανώτατο όριο επιτρεπόμενων θορύβων όλο το 24ωρο σε οικιστικές περιοχές είναι τα 50 ντεσιμπέλ, και οι μετρήσεις έχουν δείξει ότι οι θόρυβοι των αεροσκαφών στην περιοχή κυμαίνονται από 70-102 ντεσιμπέλ για τα επιβατηγά, και μέχρι 130 για τα στρατιωτικά και το όριο του πόνου στον άνθρωπο είναι 134, μπορεί να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του προβλήματος για τους κατοίκους”.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του δημάρχου, τα τοξικά απόβλητα από τα καύσιμα των αεροσκαφών που μολύνουν τη θάλασσα, η μόλυνση, η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, τα ραντάρ, δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα στους κατοίκους της περιοχής με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία τους. Mία πιθανή πτώση αεροσκάφους πάνω από την πόλη μπορεί εύκολα να αντιληφθεί κάποιος τι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές θα επιφέρει, αλλά κανείς δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται σοβαρά για αυτές. H λειτουργία του αεροδρομίου δημιουργεί επιπλέον υποβάθμιση της οικιστικής ανάπτυξης, εμπόδιση της αισθητικής αναβάθμισης, όπως και συνολική ανάπλαση των παραλιών, καθώς και αρνητικές συνθήκες για διάφορες μορφές επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Τόνισε ότι “θα διεκδικήσει ανταποδοτικά οφέλη για το Δήμο για την πολύ σημαντική περιβαλλοντική υποβάθμιση που έχει υποστεί”, και ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει την οποιαδήποτε επέκταση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου μέχρι αυτό να απομακρυνθεί.

Σύμφωνα με τον κ. Σισαμάκη “ο κορεσμός του αεροδρομίου, και τα προβλήματα που συνεπάγονται από αυτό είναι πλέον εμφανή σήμερα, και με βάση τις μελέτες που υπάρχουν και οι οποίες δείχνουν ότι την επόμενη δεκαετία το αεροδρόμιο θα είναι υποχρεωμένο να δεχτεί διπλάσια κίνηση, ενώ δεν έχει αυτή τη δυνατότητα θα έχει ως συνέπεια, ο τουρισμός και η αναπτυξιακή πορεία της Κρήτης να δεχτούν ένα ισχυρό πλήγμα, που δε γνωρίζουμε αν και πότε θα μπορέσει να επανορθωθεί. Aρα μια συνετή πολιτική είναι η έγκαιρη αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού”.

Στη διάρκεια της σύσκεψης ωστόσο, παρά το γεγονός ότι όλοι συνηγόρησαν στην ανάγκη μεταφοράς του αεροδρομίου, διατυπώθηκαν και διαφορετικές απόψεις, σύμφωνα με τις οποίες η απουσία προστατευτικών μέτρων για τους κατοίκους της Αλικαρνασσού, στο διάστημα λειτουργίας του αεροδρομίου θα είναι μια αρνητική εξέλιξη, αφού ουσιαστικά δεν θα υπάρχει ασπίδα προστασίας για την περιοχή.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024