Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΥΕΝ: Ένταξη ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο

ΥΕΝ: Ένταξη ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο

Ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Γιώργος Βλάχος, στα πλαίσια της προχτεσινής συνέντευξης τύπου που παραχώρησε, αποκάλυψε ότι “το ΥΕΝ ετοιμάζει σχέδιο προτάσεων για […]

Ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Γιώργος Βλάχος, στα πλαίσια<...> της προχτεσινής συνέντευξης τύπου που παραχώρησε, αποκάλυψε ότι “το ΥΕΝ ετοιμάζει σχέδιο προτάσεων για την ένταξη στις επιλέξιμες δαπάνες που ο αναπτυξιακός νόμος προσφέρει, ορισμένων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων”. Στη συνέχεια το εν λόγω σχέδιο θα το καταθέσει στο υπουργείο Οικονομίας, καθώς ο αναπτυξιακός νόμος αναμένεται να είναι έτοιμος σε δύο εβδομάδες.

Ενώ πρόσθεσε ότι “παράλληλα θα γίνει προσπάθεια, οι δραστηριότητες αυτές να χρηματοδοτηθούν και από το Δ` Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης”, καθώς όπως χαρακτηριστικά ανέφερε βασική προϋπόθεση αποτελεί να συμφωνήσει και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Να διαπιστωθεί δηλαδή σε συνεργασία με την Ε.Ε. εάν αυτές οι δαπάνες μπορούν να ενταχθούν στον νέο νόμο. Εάν είναι επιλέξιμες”.

Από την πλευρά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, τόνισε ότι τα λιμάνια είναι τα διαμάντια της ελληνικής οικονομίας. Θέλω ένα ολοκληρωμένο κεφάλαιο στον αναπτυξιακό νόμο για τη ναυτιλία. Θέλουμε να ισχύει στη ναυτιλιακή βιομηχανία ό,τι ισχύει για τη βιομηχανία γενικότερα”.

Τα λιμάνια

Σε ό,τι αφορά τα λιμάνια, ο γενικός γραμματέας κ. Γιώργος Βλάχος επισήμανε ότι “επιδιώκεται να συμπεριληφθούν οι τερματικοί σταθμοί. Τόσο οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων και, για γενικό φορτίο, όσο και οι επιβατηγοί σταθμοί”.

Σχολιάζοντας την κατάσταση που επικρατεί στα λιμάνια, υπογράμμισε ότι “οι σταθμοί, που έχουν γίνει τώρα, δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προοπτικές και στις φιλοδοξίες που έχουμε. Είναι μικροί και περιορισμένων δυνατοτήτων. Επίσης, θέλουμε να ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο και οι λιμενικές υποδομές. Οι προβλήτες, γερανογέφυρες, καθώς και η μηχανογράφηση”.

Η Κρουαζιέρα

Η μεγαλύτερη προσπάθεια γίνεται όμως για την ενίσχυση της ελληνικής κρουαζιέρας. Όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Βλάχος “γίνεται προσπάθεια να χρηματοδοτηθούν οι επενδύσεις για νέα πλοία στην κρουαζιέρα ειδικά, που”, όπως τόνισε, “είναι μια μορφή πλωτών ξενοδοχείων, αλλά και στην ακτοπλοΐα”.

“Η χρηματοδότηση από την Ε.Ε. στους τομείς αυτούς δεν επιτρέπεται. Μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί η χρηματοδότηση να φτάσει τα 9%”, τόνισε σε ερώτηση της “Ν” και προσέθεσε ότι “εμείς επιδιώκουμε να εντάξουμε τα πλοία της κρουαζιέρας στις ξενοδοχειακές επιδοτήσεις, ώστε η χρηματοδότηση να φτάσει το 30%”, και κατέληξε λέγοντας ότι “βασικός μας στόχος είναι η ένταξη των δραστηριοτήτων αυτών στον αναπτυξιακό νόμο. Εάν επιτευχθεί αυτό, τότε μπορούμε να προχωρήσουμε και να ανοίξουμε ειδικό κεφάλαιο χρηματοδότησης των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και στο Δ` Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024