Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
HOTEL Asia Pacific

Περιορισμένη αύξηση στην τουριστική κίνηση της Αθήνας

Βίκυ Καραντζαβέλου - 20 December 2004, 00:00

Η έλλειψη διαφήμισης, αλλά και η καθυστέρηση των έργων της Αθήνας φαίνεται ότι σκίασαν το γεγονός της επιτυχημένης διεξαγωγής των Αγώνων, με αποτέλεσμα τα οφέλη της μετα-ολυμπιακής περιόδου να είναι περιορισμένα ως και ανύπαρκτα για την Αθήνα σύμφωνα με τη διεθνή δημοσιεύματα...

Η έλλειψη διαφήμισης, αλλά και η καθυστέρηση των έργων της Αθήνας φαίνεται ότι σκίασαν το γεγονός της επιτυχημένης διεξαγωγής<...>

των Αγώνων, με αποτέλεσμα τα οφέλη της μετα-ολυμπιακής περιόδου να είναι περιορισμένα ως και ανύπαρκτα για την Αθήνα σύμφωνα με τη διεθνή δημοσιεύματα.

Η διοργάνωση Ολυμπιακών Αγώνων αναμφισβήτητα αναδεικνύει την πόλη, που τους διοργανώνει, χαρίζοντας της μια τεράστια προβολή παγκοσμίως και μετατρέποντας την σε πόλο έλξης για πολλούς ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Έτσι, οι ελπίδες της ξενοδοχειακής βιομηχανίας της χώρας, που τους διοργανώνει, είναι φυσικό να είναι πολλές και να προσβλέπουν σε αύξηση της τουριστικής κίνησης, είτε βραχυπρόθεσμα, είτε μακροπρόθεσμα, αρκεί βέβαια να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες και προϋποθέσεις, ώστε να καταστεί κάτι τέτοιο εφικτό. Για αυτό το λόγο, λοιπόν, οι προετοιμασίες των ξενοδόχων ξεκινούν πολύ νωρίτερα από τη χρονιά των προγραμματισμένων Ολυμπιακών Αγώνων, όπως δηλαδή συμβαίνει τώρα στο Πεκίνο, που όλοι προετοιμάζονται για το 2008.

Παρ` όλες τις προετοιμασίες όμως μιας πόλης για την επιτυχή διοργάνωση των Αγώνων, αρκετές είναι οι πόλεις, που δεν καταφέρνουν να διατηρήσουν αυτή τη παγκόσμια θετική εικόνα, που τους χαρίζουν οι Αγώνες και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ξεχνιούνται και η εικόνα τους αρχίζει και ξεθωριάζει.

Βέβαια, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, σαν γεγονός από μόνο του δημιουργεί αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην διοργανώτρια πόλη, καθώς κατά τη διάρκεια της πραγματοποίησης τους όλα είναι γιορτινά και όλοι έτοιμοι να συμμετάσχουν σε αυτή τη μεγάλη εκδήλωση. Το στοίχημα, όμως της διοργανώτριας πόλης είναι αν θα καταφέρει να διατηρήσει αυτή την ωραία εικόνα των Ολυμπιακών Αγώνων και μετά τη λήξη τους, ώστε να καταφέρει να προσελκύσει τουρίστες και στο μέλλον, μετά από πολλά χρόνια, κάτι που θα την βοηθήσει να αναπτυχθεί περαιτέρω οικονομικά και θα την αναδείξει σε παγκόσμιο τουριστικό προορισμό. 

Μάλιστα, ενώ η κάθε Ολυμπιακή πόλη είναι μοναδική και ξεχωριστή, παρόλα αυτά από τις τελευταίες διοργανώσεις των Αγώνων, παρατηρείται το γεγονός η τουριστική κίνηση της πόλης να αυξάνει μετά την εκδήλωση και μετά από μικρό χρονικό διάστημα να επανέρχεται στα προηγούμενα επίπεδα της.

Σχετικά, το περιοδικό `HOTEL Asia Pacific`, που ασχολείται με τη ξενοδοχία και τον τουρισμό γενικότερα αναφέρει ότι ”η πόλη της Αθήνας σίγουρα θα ωφεληθεί από τις αλλαγές που έγιναν εξαιτίας της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων και που αφορούσαν τόσο στη δημιουργία ενός νέου, αναβαθμισμένου δικτύου μεταφορών, όσο και στη γενικότερη αναβάθμιση του κέντρου της πόλης”. ”Αλλά είναι αδιανόητο”, επισημαίνεται στο περιοδικό, ”το μοναδικό όφελος των κατοίκων της Αθήνας από την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, να είναι απλά και μόνο η βελτίωση των υποδομών της πόλης και τίποτα παραπέρα”. Όσον αφορά στην εικόνα της Αθήνας παγκοσμίως και την μετα - ολυμπιακή περίοδο που διανύουμε, το περιοδικό αναφέρει ότι η ζήτηση της Αθήνας ως τουριστικός προορισμός ελάχιστα έχει αυξηθεί από την διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων και μετά, γεγονός που οδηγεί στις εκτιμήσεις ότι το μόνο που έχει να περιμένει η Αθήνα στο μέλλον είναι μία περιορισμένη αύξηση του τουριστικού της ρεύματος”.

Από την άλλη πλευρά, στο περιοδικό αναφέρονται και οι τουριστικές πορείες των προηγούμενων Ολυμπιακών πόλεων, όπως αυτών του Σίδνει (2000), της Ατλάντα (1996), της Βαρκελώνης (1992) και της Σεούλ (1988). Μόνο που όλες οι προαναφερθέντες πόλεις, σε αντίθεση με την Αθήνα κατάφεραν να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο δυνατό την διαφήμιση, που τους χάρισε η διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων και να αυξήσουν μακροπρόθεσμα τις αφίξεις τουριστών, ακόμη και σε περιπτώσεις που δεν υπήρχαν και οι καταλληλότερες προϋποθέσεις. 

Μάλιστα, ο αρθρογράφος του περιοδικού επισημαίνει ότι οι πόλεις, που κατάφεραν να αξιοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό την μετα - ολυμπιακή περίοδο και να αυξήσουν τα ποσοστά των αφίξεων τους ήταν η Σεούλ και η Βαρκελώνη, δύο πόλεις που είχαν πολύ μικρή τουριστική βιομηχανία, όταν διεξήγαγαν τους Αγώνες. Κατάφεραν, όμως να δημιουργήσουν όλες τις απαραίτητες υποδομές για την κάλυψη του γεγονότος, φροντίζοντας παράλληλα να προσελκύσουν κόσμο στη πόλη τους και να αναδείξουν σταδιακά με το πέρασμα του χρόνου την περιοχή τους στο παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

Τέλος, σχετικά με την πόλη του Πεκίνου, που έχει αναλάβει την διοργάνωση των επόμενων Ολυμπιακών Αγώνων, το 2008, το περιοδικό αναφέρει πως η επιτυχία του είναι ήδη σίγουρη και πως οι Αγώνες του θα είναι οι καλύτεροι της τελευταίας 20ετίας, καθώς τα περισσότερα έργα είναι σχεδόν έτοιμα από τώρα, ενώ πολλή δουλειά γίνεται από την Κυβέρνηση της χώρας για την διαφήμιση και την προβολή της πόλης, ώστε όλοι να την γνωρίσουν καλύτερα και να εξοικειωθούν με τους κατοίκους της και τον τρόπο ζωής τους”.

Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο αναφέρει πως στο Πεκίνο δημιουργείται ένα νέο αεροδρόμιο, καταπληκτικά στάδια, συνεδριακά κέντρα και βελτιώνεται αισθητά το δίκτυο μεταφορών της πόλης, τα οποία θα είναι έτοιμα στην ώρα τους και σε πολλές περιπτώσεις και νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα τους. Όσον αφορά στη ξενοδοχειακή υποδομή της πόλης, το άρθρο επισημαίνει τη δημιουργία πολλών νέων ξενοδοχείων, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι ήδη έτοιμα, γεγονός που εξασφαλίζει ακόμη περισσότερο την επιτυχία της πόλης σε αυτό το μεγάλο στοίχημα.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top