Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Γιάννης Κεφαλογιάννης

Σκάνδαλο αποτελούν τα έργα στο λιμάνι και τη μαρίνα του Ρεθύμνου

Βίκυ Καραντζαβέλου - 13 Ιανουάριος 2005, 00:00

Ερώτηση σχετική με τα έργα, που εκτελούνται στο λιμάνι και τη μαρίνα του Ρεθύμνου κατέθεσε πριν λίγες μέρες ο βουλευτής<...>

Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης στα υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εμπορικής Ναυτιλίας και ΠΕΧΩΔΕ. Μάλιστα, ο εν λόγω βουλευτής, αφού τόνισε ότι αποτελούν `σκάνδαλο`, ζήτησε την παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών, προκειμένου να αποκαλυφθεί “η κατασπατάληση και η λεηλασία του δημόσιου χρήματος, που πραγματοποιήθηκε”, όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Το κείμενο της ερώτησης, που αποκαλύφθηκε προχτές στην πρωινή εκπομπή `Διάφανη πόλη` του ραδιοφωνικού σταθμού `Studio Ρέθυμνο`, έχει, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα, ως εξής:

“Τα έργα συνεχίζονται με μελέτη του 1985 χωρίς να έχει εκδοθεί νέα, παρότι οι συνθήκες έχουν κατά πολύ αλλοιωθεί σε διάστημα 19 ετών. Τα έργα συνεχίζονται επί μια δεκαετία χωρίς τίποτα όχι μόνο να έχει ολοκληρωθεί, αλλά χωρίς ούτε καν να έχει προκύψει οποιαδήποτε χρησιμότητα. Στο λιμάνι τα πλοία της γραμμής, το 2004, καταφεύγουν στη Σούδα για να προφυλαχθούν σε κάθε κακοκαιρία, ενώ η μαρίνα αποτελείται από ένα βραχίονα από μπετόν χωρίς την παραμικρή υποδομή υποδοχής σκαφών. Η μοναδική χρήση του βραχίονα αυτού είναι για πάρκινγκ αυτοκινήτων, λαϊκή αγορά, αγώνες δεξιοτεχνίας οχημάτων και για λούνα - παρκ”.

Παράλληλα, ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε ότι στις απαντήσεις των υπουργείων τονιζόταν ότι ακόμη και η πλήρης απορρόφηση των εγκεκριμένων προϋπολογισμών, δεν πρόκειται να επιλύσει οριστικά τα προβλήματα, που ήδη υπάρχουν και συνεχώς δημιουργούνται”. Μάλιστα, όσον αφορά στο θέμα της προσάμμωσης, ο κ. Κεφαλογιάννης, όπως τονίζει ότι απαντούν τα αρμόδια υπουργεία, σημείωσε ότι “αυτό απλά έχει περιοριστεί, παρά τη διάθεση δισ. δραχμών για την άρση του”.

Στην ερώτηση ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης ότι “ενώ ο προσήνεμος μόλος εμφανίζεται ολοκληρωμένος από το Β` ΚΠΣ, ωστόσο υπάρχει και νέα εργολαβία, ενώ συμπλήρωσε ότι “και οι νέες δημοπρατήσεις των έργων περιλαμβάνουν εκβαθύνσεις, πάρα το γεγονός ότι εκβαθύνσεις έχουν γίνει επανειλημμένες φορές. Επιπλέον, ο κ. Κεφαλογιάννης κάνει συγκεκριμένες αναφορές στον προϋπολογισμό των έργων, που εκτελούνται με μία και μοναδική μελέτη από το 1985.

Από την άλλη, στη νέα ερώτησή του ο κ. Κεφαλογιάννης έθεσε και καινούργια ερωτήματα, αφού όπως ισχυρίζεται ο ίδιος δεν απαντήθηκαν βασικά ερωτήματα που έθετε: πρώτον, για ποιο λόγο αντί της μαρίνας κατασκευάζεται πέραν της 10ετίας απλή σκάλα, δεύτερον, γιατί συνεχίζονται τα έργα, αφού προβλήματα όπως αυτά της προσάμμωσης δε θα επιτρέψουν ποτέ ομαλή λειτουργία και τερματισμό των τεράστιων δαπανών, και τρίτον, ποιος ήταν ο αρχικός συνολικός προϋπολογισμός, πόσα συνολικά ποσά έχουν δαπανηθεί ως σήμερα, ποιες συγκεκριμένες εργασίες απαιτούνται ακόμα και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά τους”.

Καταληκτικά, ο κ. Κεφαλογιάννης, μέσω των ερωτήσεων, που έθεσε στα προαναφερθέντα υπουργεία, ουσιαστικά επιρρίπτει ευθύνες, τόσο στην παρούσα, όσο και στην προηγούμενη νομαρχιακή Αρχή, κάνοντας λόγο για κατασπατάληση χρημάτων, χωρίς να έχει υπάρξει αποτέλεσμα στο μείζον ζήτημα του λιμανιού, που επί χρόνια αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Μάλιστα, ο τέως υπουργός ρωτά τα τέσσερα υπουργεία γιατί συνεχίζεται ένα έργο “του οποίου η μόνη διαφαινόμενη απόδοση είναι η τοποθέτηση δισεκατομμυρίων επί δισεκατομμυρίων στην άμμο, που αποδεδειγμένα και παραδεκτά ποτέ δε θα επιλύσουν οριστικά το πρόβλημα”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top