Τελευταία νέα
ΑρχικήΠεριβάλλονΦορείςΣοβαρό κίνδυνο ρύπανσης αντιμετωπίζει το 85% των ευρωπαϊκών ακτών

Σοβαρό κίνδυνο ρύπανσης αντιμετωπίζει το 85% των ευρωπαϊκών ακτών

Αντιμέτωπη με υψηλό ή μέτριο κίνδυνο ρύπανσης βρίσκεται η πλειονότητα των ευρωπαϊκών ακτών (85%), σύμφωνα με δηλώσεις του Τούρκου επιχειρηματία, κ. Ασάφ Γκιουνερί, προέδρου του ομίλου εταιριών Zihni, στα πλαίσια […]

Αντιμέτωπη με υψηλό ή μέτριο κίνδυνο ρύπανσης βρίσκεται η πλειονότητα των ευρωπαϊκών ακτών (85%), <...>σύμφωνα με δηλώσεις του Τούρκου επιχειρηματία, κ. Ασάφ Γκιουνερί, προέδρου του ομίλου εταιριών Zihni, στα πλαίσια του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου Διοίκησης Επιχειρήσεων Αριστοτέλης.

Ο κ. Γκιουνερί αναφέρθηκε στα μεγάλα προβλήματα ρύπανσης, που αντιμετωπίζουν οι ωκεανοί, ως αποτέλεσμα της αλόγιστης δραστηριότητας των ανθρώπων και των επιχειρήσεων, ενώ δεν παρέλειψε να επιστήσει την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος, μέσα από πρωτοβουλίες μη κερδοσκοπικών εταιριών, που ενώνουν ναυτικούς και εφοπλιστές, στην προσπάθεια ελέγχου και εξάλειψης της θαλάσσιας ρύπανσης, όπως για παράδειγμα η ελληνική HELMEPA και η τουρκική TURMEPA.

“Οι άνθρωποι έχουν μεταχειριστεί τη θάλασσα ως σκουπιδότοπο για χιλιάδες χρόνια πετώντας σκουπίδια, λύματα και πιο πρόσφατα βιομηχανικά λύματα”, επισήμανε ο κ. Γκιουνερί, προσθέτοντας ότι “τα τοξικά απόβλητα αποτελούν την πιο βλαβερή μορφή μόλυνσης για τα θαλάσσια όντα, αλλά και γενικότερα για τη δημόσια υγεία, λόγω είτε της επαφής με μολυσμένα νερά, είτε της κατανάλωσης μολυσμένων ψαριών και οστρακοειδών”. Σύμφωνα με τον ίδιο, “πιο ευάλωτα σε ατυχήματα είναι τα λιμάνια κι οι περιοχές στις οποίες πετρελαιοφόρα και μαούνες κινούνται μέσω περιορισμένων καναλιών”.

Αναφερόμενος ειδικά στην Ευρώπη, η οποία `βρέχεται` από κλειστές και ημίκλειστες θάλασσες, υπογράμμισε ότι “περίπου το 85% των ακτών της βρίσκονται σε υψηλό ή μέτριο κίνδυνο, προερχόμενο από πιέσεις που σχετίζονται με την ανάπτυξη”. “Όλες οι ευρωπαϊκές θάλασσες μολύνονται από βαρέα μέταλλα και εμμένουσες οργανικές ρυπογόνες ουσίες”, είπε χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα τόνισε ότι “η ακτή της Μεσογείου από μόνη της φιλοξένησε περίπου 135 εκατ. τουρίστες το 1990 και αναμένεται να δέχεται 235 – 353 εκατ. τουρίστες κάθε χρόνο μέχρι το 2025 τόνισε ο κ Γκιουνερί.

Παράλληλα, ανέφερε ότι “η θαλάσσια ασφάλεια απασχολεί όλο και περισσότερο και αποτελεί στόχο προτεραιότητας για την περιοχή της Μεσογείου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πυκνότητα κίνησης των πλοίων σε αυτή τη θάλασσα που αντιπροσωπεύει μόνο το 1% της συνολικής υδάτινης επιφάνειας σε παγκόσμια κλίμακα, είναι ιδιαίτερα υψηλή. Οι αριθμοί και οι εκτιμήσεις μιλούν από μόνα τους, αφού σχεδόν το 30% όλου του θαλάσσια διακινούμενου όγκου σε παγκόσμιο επίπεδο ξεκινά από ή καταλήγει στα 300 λιμάνια της ή διέρχεται από τη Μεσόγειο. Πάνω από το 20% του θαλάσσια διακινούμενου όγκου πετρελαίου διέρχεται από αυτή. Επίσης, περίπου 2.000 εμπορικά πλοία βρίσκονται στη θάλασσα σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, ενώ 250 – 300 από αυτά είναι πετρελαιοφόρα. Για τη Μεσόγειο ειδικά, υπολογίζεται ότι συνολικά περίπου 200.000 πλοία τη διασχίζουν κάθε χρόνο” πρόσθεσε ο κ. Γκιουνερί.

Δραματικά όμως είναι τα στοιχεία, που αφορούν στη Μαύρη Θάλασσα. Ο Δούναβης διασχίζει 11 χώρες και μεταφέρει τα λύματα 160 εκατομμυρίων ανθρώπων στη θάλασσα. Όπως ανέφερε ο κ. Γκιουνερί “το 33% των υγρών αποβλήτων, λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων από όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο χύνεται στη Μαύρη Θάλασσα και η πυκνότητα πετρελαίου εδώ είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι στη Μεσόγειο”.

Ο κ. Γκιουνερί υπενθύμισε και εξήρε την πρωτοβουλία του κ. Γεώργιου Λιβανού, στα τέλη της δεκαετίας του 1970, να προτείνει στη βιομηχανία να αποδεχθεί το μερίδιο της ευθύνης της και να δεσμευθεί για την εξάλειψη της ρύπανσης των θαλασσών. Με βάση αυτή την ιδέα, όπως είπε, και τη θέληση να δημιουργηθεί περιβαλλοντική συνείδηση, ιδρύθηκε το 1982 η HELMEPA, μια μη κερδοσκοπική εταιρία – οργάνωση δημόσιου συμφέροντος, η οποία ενώνει Έλληνες ναυτικούς και εφοπλιστές, στην προσπάθεια ελέγχου και εξάλειψης της θαλάσσιας ρύπανσης. “Με την εμπειρία και τα ίδια μέσα, η HELMEPA βοήθησε και άλλες παράκτιες χώρες να οργανώσουν τη ΜΕΡΑ τους και έτσι σήμερα έχουμε επτά ΜΕΡΑ σε όλο τον κόσμο, ήτοι οι HELMEPA (Ελλάδα), TURMEPA (Τουρκία), CYMEPA (Κύπρος), UKMEPA (Ην. Βασίλειο), URUMEPA (Ουρουγουάη), PHILMEPA (Φιλιππίνες) και AUSMEPA (Αυστραλία)”, είπε ο κ. Γκουνερί και αποκάλυψε ότι “στο εγγύς μέλλον πιθανότατα θα ιδρυθεί μία ακόμη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις πολύ καλές σχέσεις που έχουν οικοδομηθεί τα τελευταία χρόνια – και ιδιαίτερα μετά τον καταστροφικό σεισμό στην Τουρκία – μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας και κατέληξε λέγοντας “εμείς οι δύο χώρες που χωριζόμαστε και ταυτόχρονα συνδεόμαστε από την ίδια θάλασσα, αγωνιζόμαστε να πραγματοποιήσουμε τους σκοπούς μας μέσω συνεργασίας και προσέγγισης των απογόνων μας. Γενιές εκπαιδευμένες και με περιβαλλοντική συνείδηση, θα είναι το δώρο μας στον πλανήτη και το τρόπαιο για όλες τις προσπάθειές μας”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024