Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ετήσιο Συνέδριο Economist

Αβραμόπουλος: Προμετωπίδα της μεταολυμπιακής προσπάθειας η οικονομία, ο πολιτισμός, η τουριστική ανάπτυξη

Θοδωρής Κουμέλης - 21 April 2005, 00:00

"Ο ελληνικός τουρισμός, συμμεριζόμενος το ρόλο και την ευθύνη που του αναλογεί στη γενικότερη και συλλογικότερη εθνική αναπτυξιακή προσπάθεια και αντιλαμβανόμενος έγκαιρα, χάρη στην ιστορικής σημασίας απόφαση της κυβέρνησης μας και προσωπικά του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, εξέρχεται δυναμικά, αξιόπιστα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον" ανέφερε μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, στα πλαίσια του...

Ο ελληνικός τουρισμός, συμμεριζόμενος το ρόλο και την ευθύνη που του αναλογεί στη γενικότερη και συλλογικότερη εθνική αναπτυξιακή προσπάθεια<...>

και αντιλαμβανόμενος έγκαιρα, χάρη στην ιστορικής σημασίας απόφαση της κυβέρνησης μας και προσωπικά του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, εξέρχεται δυναμικά, αξιόπιστα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον ανέφερε μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, στα πλαίσια του ετήσιου συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα.

Ακολουθεί αναλυτικά η ομιλία του κ. Αβραμόπουλου:

”Πρώτα από όλα θα ήθελα για μία ακόμη φορά να εκφράσω τις ευχαριστίες και τα συγχαρητήριά μου στο περιοδικό Economist και ιδιαίτερα στους συνεργάτες του, για την διοργάνωση της 9ης Συζήτησης Στρογγυλής Τραπέζης.

Η συζήτηση αυτή, έρχεται σε συνέχεια πολλών παρόμοιων πρωτοβουλιών, οι οποίες με την εγκυρότητα όλων των φορέων, παραγόντων της πολιτικής, της οικονομίας, του πολιτισμού, που συμμετέχουν, έχουν δώσει την τελευταία δεκαετία ώθηση και έχουν συμβάλλει στην ανάδειξη της νέας σύγχρονης διεθνούς εικόνας της χώρας μας.

Έφεραν και φέρνουν κοντά σημαντικούς παράγοντες του δημόσιου βίου και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, σε σχέση συνεργασίας και αμοιβαίας ενημέρωσης.

Η Ελλάδα, τα δέκα τελευταία χρόνια, διανύει τροχιά προσαρμογών, αλλαγών και ανανέωσης, αναλαμβάνοντας εγχειρήματα και ρόλους, που της δίνουν τη δυνατότητα να αναδείξει και να προβάλλει τη νέα σύγχρονη ταυτότητά της.

Κορυφαίο εγχείρημα, η ανάληψη, η διοργάνωση και η άψογη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Μοιραία γυρνώ τις μνήμες πίσω, ακριβώς δέκα χρόνια πριν, όταν και σε πείσμα νωπών απογοητεύσεων, αφού οι επετειακοί για τα εκατό χρόνια Ολυμπιακοί Αγώνες είχαν ανατεθεί στην Ατλάντα, με την ιδιότητά μου τότε του Δημάρχου Αθηναίων και σε πνεύμα εξαίρετης συνεννόησης και συνεργασίας με όλους τους φορείς, θέταμε και πάλι την Αθήνα και μαζί της την Ελλάδα σε ολυμπιακή τροχιά.

Όραμά μας οι Ολυμπιακοί Αγώνες να λειτουργήσουν, ως όχημα ανανέωσης, τομών, προσαρμογής της Ελλάδας κατά τρόπο αξιόπιστο και δυναμικό στο διεθνές περιβάλλον. Όχημα προόδου, ανάπτυξης, διεθνούς κύρους.

Η πορεία μέχρι το 2004 δεν ήταν εύκολη. Οι αλλαγές που έπρεπε να συντελεστούν, ήσαν υπερβατικές και μακριά από τη γνώριμη μέχρι τότε εικόνα της σύγχρονης Ελλάδος. Διεθνώς κυριαρχούσε η αμφιβολία, η αμφισβήτηση, η κριτική. Στο εσωτερικό της χώρας, το όραμα γινόταν συνείδηση, ευθύνη, μέθοδος, σύστημα και τελικά αποτέλεσμα.

Το 2004 η Ελλάδα έπεισε, εντυπωσίασε, επάξια δέχθηκε την αναγνώριση και το διεθνή έπαινο. Η επόμενη ημέρα, μας βρίσκει πιο έμπειρους, πιο δυνατούς, με ανεβασμένο το δείκτη αυτοπεποίθησης και στο διεθνές τοπίο με περισσότερο κύρος και εκτίμηση. Αυτό το momentum καλούμεθα σήμερα να διατηρήσουμε, να ενισχύσουμε, να αξιοποιήσουμε. Με κάθε τρόπο οφείλουμε να διαφυλάξουμε το ολυμπιακό κεκτημένο και να το μετατρέψουμε σε κομμάτι της σύγχρονης ταυτότητας των Ελλήνων, διοχετεύοντας την εμπειρία που αποκτούμε και σε άλλους τομείς.

Οι αλλαγές όμως, που συντελέστηκαν και η εμπειρία που αποκομίσαμε κινδυνεύουν να σκοντάψουν πάνω στα τελευταία υπολείμματα παρωχημένων, αντιδραστικών, αυτοσυντηρητικών και κατ΄ επέκταση αντιπροοδευτικών νοοτροπιών και αντιλήψεων. Η μιζέρια  της γνώριμης από παλιά εσωστρεφούς, εγωκεντρικής, κομματοκεντρικής συμπεριφοράς καιροφυλακτεί με τους εκπροσώπους της, εκεί.

Συνιστά μεγάλη ευθύνη συνολικά και συλλογικά όλων μας, παραγόντων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, των εκπροσώπων των θεσμών, των παραγόντων της επικοινωνίας, να ορθώσουμε ανάχωμα σε κάθε τάση οπισθοδρόμησης.

Προμετωπίδα της μεταολυμπιακής προσπάθειας, η οικονομία, ο πολιτισμός, η τουριστική ανάπτυξη. Aρρηκτα δεμένες ως έννοιες, συναφείς ως προς τις σχέσεις τους με την ανάπτυξη, αλληλοσυμπληρούμενες πολιτικές και σύμμαχοι στο χτίσιμο της νέας αρχιτεκτονικής του ελληνικού τουρισμού, ο πολιτισμός, το περιβάλλον και η αειφόρος ανάπτυξη. Έννοιες αλλά και πυλώνες άρρηκτα δεμένες αρμονικά μεταξύ τους.

Ο ελληνικός τουρισμός συμμεριζόμενος το ρόλο και την ευθύνη που του αναλογεί στη γενικότερη και συλλογικότερη εθνική αναπτυξιακή προσπάθεια και αντιλαμβανόμενος έγκαιρα, χάρις στην ιστορικής σημασίας απόφαση της κυβέρνησής μας και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, εξέρχεται δυναμικά, αξιόπιστα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αξιοποιεί την εικόνα κύρους και αίγλης της Ελλάδος, όπως αυτή κυριαρχεί σε ολόκληρο τον κόσμο.

Συγχρόνως, αναμορφώνουμε και εκσυγχρονίζουμε τη νομοθεσία, ενισχύουμε και αναβαθμίζουμε την τουριστική εκπαίδευση, εκσυγχρονίζουμε τις τουριστικές υποδομές, αξιοποιούμε την ανεκτίμητης αξίας περιουσία του ελληνικού τουρισμού σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ενεργοποιούμε όλα τα επίπεδα οργάνωσης της ελληνικής πολιτείας, αναδεικνύουμε την αρχή της συνυπευθυνότητας ανάμεσα σε όλους εκείνους που συμβάλλουν στην ελληνική τουριστική παραγωγή, ανασυγκροτούμε εκ βάθρων τη διεθνή τουριστική εκπροσώπηση της χώρας, προβαίνουμε σε διοικητική αναδιάταξη των θεσμικών οργάνων του τουρισμού, αναδιατάσσουμε τον αναπτυξιακό τουριστικό χάρτη της χώρας.

Παράλληλα, δώσαμε ισχυρό σήμα τουριστικής ταυτότητας στον ελληνικό τουρισμό και καταστήσαμε, τη χρονιά που πέρασε, την Ελλάδα, ως ένα δυναμικό, ισχυρό παράγοντα στην παγκόσμια τουριστική δραστηριότητα με εντυπωσιακή, σύγχρονη αλλά και αισθητικά αναβαθμισμένη συμμετοχή μας σε όλα τα μεγάλα διεθνή γεγονότα, Συνέδρια, Εκθέσεις για τον τουρισμό.

Ανοιχτήκαμε σε νέες αγορές του πλανήτη και εγκαταστήσαμε γέφυρες συνεργασίας και επικοινωνίας με όλους τους διεθνείς παράγοντες, που διαμορφώνουν την παγκόσμια τουριστική κίνηση.

Εισαγάγαμε στα διεθνή Fora προβληματισμού και σύγχρονης σκέψης, τις δικές μας ιδέες για το ρόλο του τουρισμού, ως παράγοντα σταθεροποίησης, καλύτερης κατανόησης και γνωριμίας, συνύπαρξης των πολιτών του κόσμου στην υπηρεσία της ειρήνης και της συνεργασίας, προσδίδοντας στον τουρισμό και ιδεολογικά στοιχεία, χρήσιμα στη διαδικασία της παγκοσμιοποίησης.

Στο πνεύμα αυτό, αναπτύξαμε και καλλιεργούμε σχέσεις με τους γείτονές μας, τους οποίους δεν βλέπουμε, ως προς τον τουρισμό, ως αντιπάλους στο όνομα του ανταγωνισμού. Αντίθετα, θεωρούμε, ότι με την καλλιέργεια καλών σχέσεων διαμορφώνουμε έναν ευρύτερο κοινό ζωτικό χώρο για τον τουρισμό, ο οποίος θα είναι και ζώνη ασφάλειας, ειρήνης και θετικού κλίματος. Αυτό το τελευταίο, χρήσιμο θα ήταν να το αντιληφθούν στην ευρύτερη περιοχή και εκείνοι, που ακόμα δεν έχουν συλλάβει τα μηνύματα των καιρών, προσφέροντας με τις αναχρονιστικές τους ιδέες κακές υπηρεσίες στις ίδιες τους τις χώρες, που και αυτές καλούνται να οδηγήσουν τους λαούς τους στο δρόμο της ευημερίας και της προόδου.
Η χώρα μας είναι ένας ξεχωριστός προορισμός τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τις επενδύσεις. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος σταθερά και αναλλοίωτα, καθιστούν τη χώρα μας ιδιαίτερα φιλική και φιλόξενη. Με απαράμιλλο φυσικό περιβάλλον, με ζωντανό τον πολιτισμό σε κάθε έκφανση της ζωής μας, με τους Έλληνες φιλόξενους από χαρακτήρα και από παράδοση, με τη φύση να εκδηλώνεται πάντα με τον πιο φιλικό τρόπο απέναντι στη χώρα μας, η Ελλάδα με ενισχυμένο κύρος και με γνώμονα τη νέα σύγχρονη αντίληψη για τη βιομηχανία αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου, προβάλλει θετικά στον κόσμο.

Η διαφημιστική μας εκστρατεία έγκαιρη και εναρμονισμένη με την ολυμπιακή εικόνα της χώρας, έστειλε την αίσθηση και την εικόνα της Ελλάδος σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένα κόσμο, παγωμένο τουριστικά από φαινόμενα και καταστάσεις, που τα τελευταία χρόνια έσπειραν την ανησυχία, την ανασφάλεια, την αβεβαιότητα, τον φόβο.

Μέσα σε αυτό το κλίμα και παρά τις δυσοίωνες εκτιμήσεις και προβλέψεις και για το ευρωπαϊκό τουριστικό τοπίο του Νότου, η Ελλάδα διαγράφει πορεία σταθεροποίησης, η οποία προαναγγέλλει την ανάκαμψη και τη δυναμική άνοδο. Η Ελλάδα προβάλλει ως ασφαλής προορισμός και περιβάλλον. Ήδη, τα πρώτα μηνύματα είναι θετικά και αισιόδοξα.
Παράλληλα, ενισχύεται η εσωτερική τουριστική κίνηση με στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, όπου κεντρική θέση έχει η καλλιέργεια της τουριστικής συνείδησης πολιτών και επαγγελματιών, τονώνεται η εκτός θερινής περιόδου τουριστική δραστηριότητα. Πρώτο έμπρακτο αποτέλεσμα, η πληρότητα όλων των τουριστικών προορισμών ενόψει των εορτών του Πάσχα.

Την ίδια στιγμή, από τη μια γωνιά της Ελλάδος ως την άλλη, οι τοπικές κοινωνίες, η Αυτοδιοίκηση, οι Περιφέρειες, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις του Υπουργείου μας, διοργανώνουν τοπικά ή περιφερειακά γεγονότα, με σκοπό την προσαρμογή όλων των περιοχών της χώρας στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται. Συγχρόνως, καλούνται να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν για το γενικότερο νοικοκύρεμα της ελληνικής περιφέρειας.

Η Ελλάδα εισέρχεται δυναμικά σε τροχιά τουριστικής ανάπτυξης. Θεμέλιο της νέας αντίληψης αλλά και των πολιτικών μας, η ποιότητα. Η μεταρρύθμιση σε νομοθεσία αλλά και σύγχρονες ποιοτικά αναβαθμισμένες υποδομές, υπηρεσίες, γιατί τελικά αυτό είναι το στοιχείο που θα κρίνει την ανταγωνιστικότητα και την υπεροχή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Είναι γνωστό, ότι ο τουρισμός αποτελεί βασικό κλάδο της εθνικής οικονομίας, συμβάλλοντας στο 18% του Α.Ε.Π. και προσφέροντας 800.000 θέσεις εργασίας.

Η δε Ελλάδα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη του τουρισμού όπως εξαιρετικό κλίμα, πλούσια φυσική και πολιτιστική κληρονομιά, παραδοσιακή φιλοξενία και γευστική γαστρονομία αλλά και μια μοναδική ποικιλία τοπίου. Είναι η χώρα που κατεξοχήν προσφέρεται για τουρισμό 12 μήνες το χρόνο.
Η ομολογουμένως πετυχημένη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, αποδεικνύει την ετοιμότητα της χώρας να αντεπεξέρχεται σε σύνθετα προγράμματα και στις αυξανόμενες ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς.

Στην δε μετά - Ολυμπιακή περίοδο,

οι προοπτικές ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς :

  • Έχει επιτευχθεί ουσιαστικός εκσυγχρονισμός στις βασικές υποδομές όπως αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμοι κ.λ.π.
  • Αναπτύχθηκαν σύγχρονες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου όπως τηλεπικοινωνίες, μαζικά μέσα μεταφοράς κ.λ.π.
  • Εκσυγχρονίστηκε ένα μεγάλο μέρος του ξενοδοχειακού δυναμικού προσφέροντας καταλύματα υψηλής αισθητικής και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.
  • Αναπτύχθηκαν ειδικές τουριστικές υποδομές όπως εκθεσιακοί χώροι, συνεδριακά κέντρα, μαρίνες κ.λ.π.

Η στρατηγική μας για την ανάπτυξη του τουρισμού βασίζεται σε δύο στόχους:

  • Αναβάθμιση, εμπλουτισμός και διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος.
  • Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη του τουρισμού στα πλαίσια μιας στρατηγικής για την βιώσιμη ανάπτυξη.

Στο πλαίσιο αυτό προσφέρονται κίνητρα για την:

  • Υποστήριξη επενδύσεων υψηλής ποιότητας π.χ. Ξενοδοχεία πολυτελείας και θέρετρα
  • Ανάπτυξη Ειδικής Τουριστικής Υποδομής (τουριστικοί λιμένες κ.α.)
  • Βελτίωση γενικής Τεχνικής Υποδομής (αεροδρόμια, λιμάνια, κ.α.)
  • Αναβάθμιση ποιότητας υπηρεσιών (καθαριότητα, κ.α.)

Για τον εμπλουτισμό και την διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος και την επιμήκυνση, προωθούνται δράσεις σε 4 βασικούς άξονες:

  • Ιαματικός τουρισμός - θαλασσοθεραπεία - υγεία - ομορφιά
  • Πολιτισμικός και αστικός τουρισμός - συνεδριακός και εκθεσιακός τουρισμός, city breaks…
  • Οίκο-τουρισμός - τουρισμός στη φύση ...
  • Θαλάσσιος τουρισμός, καταδύσεις, ιστιοπλοΐα...
  •  
Βασικά εργαλεία για την ανάπτυξη του τουρισμού αποτελούν ο νέος αναπτυξιακός νόμος, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για την Ανταγωνιστικότητα, νέα νομοθεσία π.χ. για ιαματικό τουρισμό κ.λ.π. Στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο διευρύνεται το φάσμα των τουριστικών επιχειρήσεων με ενισχυμένα κίνητρα για εκσυγχρονισμό αλλαγή χρήσης ή και απόσυρσης τουριστικών μονάδων ενώ προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για σύνθετες τουριστικές επενδύσεις μεγάλης κλίμακας με την σύσταση Διυπουργικής Επιτροπής. Επιπλέον προβλέπεται βελτίωση και απλοποίηση των διαδικασιών  έγκρισης ιδιωτικών επενδύσεων και άρση των αντικινήτρων με μείωση της γραφειοκρατίας. Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για την Ανταγωνιστικότητα - τουρισμός, το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, προγραμματίζοντας μια σειρά από ολοκληρωμένες παρεμβάσεις ανά είδος τουριστικού προορισμού δηλαδή αναπτυγμένους, αναπτυσσόμενους και ειδικούς (νησιά, ορεινές περιοχές) προβαίνει σε προγράμματα και ενισχύσεις όπως:
  • Δημόσιες επενδύσεις για την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό ειδικών τουριστικών υποδομών
  • Ενίσχυση ιδιωτικών πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη τουριστικών εγκαταστάσεων
  • Οργάνωση ειδικών προγραμμάτων κατάρτισης και εκπαίδευσης
  • Χρηματοδότηση προώθησης και προβολής

Κύριο συστατικό επιτυχίας είναι η προώθηση αυτής της προσπάθειας μας στο εξωτερικό. Πάνω από 60 εκατ. ευρώ επενδύονται για την διαφήμιση και προβολή της Ελλάδας, ένα ποσό 10 φορές μεγαλύτερο από κάθε προηγούμενη επένδυση πάνω στην διαφήμιση.

Στα πλαίσια της προώθησης του τουριστικού προϊόντος, εκτός από την κύρια εκστρατεία που αξιοποιεί την μετά - Ολυμπιακή περίοδο, σχεδιάζονται συμπληρωματικές δράσεις προβολής, που θα εστιάζονται σε συγκεκριμένους στόχους όπως ο συνεδριακός τουρισμός. Το νέο προϊόν θα προωθηθεί δυναμικά σε όλες τις κύριες εκδηλώσεις και εκθέσεις του πλανήτη καθώς και σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές.

Στα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα, τα τελευταία δέκα χρόνια και που κυριολεκτικά επηρεάζουν την παγκόσμια οικονομία και όπου χάρις στις επαναστατικές αλλαγές στους τομείς των μεταφορών, των επικοινωνιών, των νέων τεχνολογιών άλλαξαν οι διαστάσεις του κόσμου, ο τουρισμός εισήλθε σε μια νέα εποχή.

Το τοπίο, όπου καλούμεθα να δραστηριοποιηθούμε, προβάλλει προκλητικά μπροστά μας και εκτείνεται πέραν των γνωστών γεωοικονομικών και γεωπολιτιστικών συνόρων καλύπτοντας τον κόσμο ολόκληρο.  Ο κόσμος μίκρυνε, τα σύνορα χαλαρώνουν, η διακίνηση πολιτών και ιδεών γίνεται χωρίς εμπόδια.

Σε αυτό το νέο τοπίο, ανταποκρίνεται η νέα στρατηγική μας για τον τουρισμό μας. Αυτή η αντίληψη εξηγεί τη διεθνή κινητικότητά μας. Η Ελλάδα, χώρα με μεγάλη τουριστική παράδοση, εμπειρία, γνώση, με άξιο επιχειρηματικό δυναμικό και με το νέο αυτό φιλόξενο και φιλικό επενδυτικό πλαίσιο και περιβάλλον, προβάλλει πλέον, ως υψηλός προορισμός ταξιδιωτών και επενδυτών. Καθιστά δε, την τουριστική της πολιτική, αιχμή της αναπτυξιακής της στρατηγικής αλλά και μέσο για τον εκσυγχρονισμό, τη βελτίωση και την ποιοτική αναβάθμιση του ευρύτερου κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντός της.

Σε αυτό το προκλητικό, φιλόξενο και ενδιαφέρον σκηνικό, καλείται να διαδραματίσει το δικό της ρόλο η διεθνής επενδυτική κοινότητα αλλά και να ασκήσει το δικαίωμά του στον ελεύθερο χρόνο, κάτω από συνθήκες απλότητας, ποιότητας και ανθρώπινης κλίμακας, ο πολίτης του κόσμου.

Οι καιροί το θέλησαν, κάτω από τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στο παγκοσμιοποιημένο τοπίο - όπου οι ευκαιρίες είναι περισσότερες από πριν αλλά και ο ανταγωνισμός σκληρότερος από πριν - να κυριαρχούν οι δυνάμεις που πείθουν για την αξιοπιστία και την ισχύ των συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων.

Το επιτυχές πρότυπο διοργάνωσης και διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 2004, εφαρμοζόμενο στον τομέα του τουρισμού, είναι βέβαιο, ότι θα συμβάλλει σε μια βαθιά ποιοτική αλλαγή για ολόκληρη τη χώρα αλλά και διεθνώς, θα επιβεβαιώσει αυτό που κατά τη γνώμη μου βγαίνει σαν συμπέρασμα από την επιτυχία της Ελλάδος αλλά και τις νέες ιδέες και αντιλήψεις, που διαπνέουν την πορεία της σε ολόκληρο τον κόσμο. Ότι δηλαδή, στους καιρούς μας δεν υπάρχουν πια μικρές ή μεγάλες χώρες αλλά μικρές ή μεγάλες πολιτικές και πρωτοβουλίες. Και με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η Ελλάδα, το απέδειξε στην πράξη”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top