Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Εισαγγελείς ερευνούν πτήσεις της Aegean Αirlines

Βίκυ Καραντζαβέλου - 22 Αύγουστος 2005, 00:00

H αντίστροφη μέτρηση για την άσκηση ποινικών διώξεων κατά παντός υπευθύνου της διοίκησης της αεροπορικής εταιρίας Aegean Αirlines αλλά<...>

και κατά των πιλότων του αεροσκάφους τύπου Boeing 737 για την θέση σε κίνδυνο των επιβατών κατά τη διάρκεια αποτυχημένης προσπάθειας προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Ρόδου, την 28η Iανουαρίου 2005, άρχισε μετά την ολοκλήρωση από την Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) της έρευνας που διενεργήθηκε σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη πτήση, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας ‘Η Δημοκρατική».

Tην 31η Iανουαρίου 2005 ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Γ. Οικονόμου παρήγγειλε στην  κ. Πταισματοδίκη τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, προκειμένου να διαλευκανθεί κάτω από ποιες συνθήκες έγινε η πτήση και αν τηρήθηκαν οι κανονισμοί. Στην ποινική προκαταρκτική εξέταση κλήθηκαν για να καταθέσουν, μεταξύ άλλων, ο αερολιμενάρχης Ρόδου και ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ενώ ζητήθηκε από την ΕΜΥ η κατάθεση του Δελτίου Καιρού της συγκεκριμένης ημέρας και ώρας.

Η ΕΔΑΑΠ κατέληξε στο πόρισμά της σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τονίζει το άρθρο της εφημερίδας, ότι ευθύνη φέρουν οι πιλότοι του αεροσκάφους αλλά και η διοίκηση της εταιρίας που έδωσε το πράσινο φως για να πραγματοποιηθεί η πτήση ενώ στο αεροδρόμιο της Ρόδου επικρατούσαν ισχυρής έντασης άνεμοι με αποτέλεσμα να ματαιωθούν οι υπόλοιπες προγραμματισμένες πτήσεις της Oλυμπιακής Aεροπορίας.
Ο πιλότος του αεροσκάφους προσπάθησε να προσγειώσει το Boeing 737 (με 69 επιβάτες και πενταμελές πλήρωμα) δύο φορές λίγο μετά τις 10.15 το πρωί της 28ης Iανουαρίου 2005. Κατά την τελευταία απόπειρα η δεξιά του πτέρυγα άγγιξε στο έδαφος με αποτέλεσμα να προκληθούν μικρής έκτασης ζημιές στον ένα κινητήρα και το ακροπτερύγιο. Εκείνη τη στιγμή έπνεαν νότιοι άνεμοι ταχύτητας ώς και 15 κόμβων, αλλά το μετεωρολογικό δελτίο κατέγραφε και ισχυρές παροδικές ριπές ταχύτητας ώς και 40 κόμβων, ενώ η ορατότητα ήταν σχετικώς καλή.

Ο πύργος ελέγχου δεν αντιλήφθηκε το συμβάν και απλώς ενημερώθηκε από τον κυβερνήτη του αεροσκάφους ότι επέστρεφε στην Αθήνα. Σύμφωνα με την Aegean, οι ζημιές στον κινητήρα και το ακροπτερύγιο διαπιστώθηκαν μετά την προσγείωση του αεροσκάφους στην Αθήνα. Tον ισχυρισμό αυτό αμφισβητούν έντονα έμπειροι πιλότοι ενώ το πρόβλημα εμφανίζονται να αντιλήφθηκαν και επιβάτες της πτήσης.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας, συνεχίζει το άρθρο της εφημερίδας, στη δεύτερη προσπάθεια άλλαξε απότομα η ένταση και διεύθυνση των ανέμων και ο κυβερνήτης επέλεξε να εφαρμόσει τη διαδικασία της αποτυχημένης προσέγγισης. Τη στιγμή εκείνη ακούμπησαν οι ρόδες και το δεξί φτερό στο διάδρομο προσγείωσης. Ο κυβερνήτης δεν διαπίστωσε κανένα τεχνικό πρόβλημα και επέστρεψε στην Αθήνα, όπου προσγειώθηκε στις 11.10. Στη συνέχεια οι τεχνικοί της Aegean διαπίστωσαν ότι υπήρχαν εκδορές στο δεξί φτερό και δόθηκε εντολή να γίνει έλεγχος στην Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής, ενώ ενημερώθηκε και η ΕΔΑΑΠ, επιθεωρητές της οποίας μετέβησαν στον αερολιμένα, έβγαλαν φωτογραφίες και πήραν τους δύο καταγραφείς (τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά»).

Σημειώνεται ότι η αρμόδια αρχή, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), δεν ενημερώθηκε επισήμως από την εταιρία για το περιστατικό, όπως προβλέπει ο σχετικός κανονισμός. Η Aegean ισχυρίζεται πως ζήτησε τη συνδρομή της επιτροπής, όπως υποχρεώνεται από το νόμο, και ότι παράλληλα ενημέρωσε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία όμως δηλώνει πως για το συμβάν έλαβε γνώση από τους τηλεοπτικούς σταθμούς το Σάββατο.

Σύμφωνα με τους αερολιμενικούς της Ρόδου δεν συνιστώνται προσγειώσεις στο αεροδρόμιο του νησιού όταν η ταχύτητα των ανέμων υπερβαίνει τους 16 κόμβους. Ωστόσο οι παροδικές ριπές είναι πιθανό να δυσκολέψουν τη διαδικασία προσγείωσης, κυρίως αν οι άνεμοι είναι νότιοι. Τόσο το «Διαγόρας» της Ρόδου όσο και το «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου Κρήτης είναι εκτεθειμένα στους νότιους ανέμους και πολλές φορές έχουν ακυρωθεί πτήσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια ημέρα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ακύρωσαν τρεις προγραμματισμένες πτήσεις προς Ρόδο ενώ σε άλλη μία το αεροσκάφος επέστρεψε στην Αθήνα. Η εταιρεία δεν πραγματοποίησε επίσης τις προγραμματισμένες πτήσεις από Ρόδο προς Καστελλόριζο και Κάρπαθο, ενώ ματαιώθηκε επίσης το δρομολόγιο Ηράκλειο-Ρόδος. Aπό το πόρισμα φέρεται να προκύπτει ότι η πτήση δεν έπρεπε να πραγματοποιηθεί ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι το αεροσκάφος της Aegean πετούσε για τουλάχιστον 40 λεπτά με ελαφρές ζημιές.

Yπενθυμίζουμε ότι στην συγκεκριμένη πτήση μεταξύ των επιβατών ήταν ο βουλευτής της NΔ κ. B. Xρύσης και ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Nοτίου Aιγαίου κ. X. Kόκκινος.

Tην 5η Δεκεμβρίου 2004 καταγράφηκε εξάλλου ακόμη ένα «ατύχημα» σε πτήση της εταιρίας όταν σε αεροσκάφος που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Μυτιλήνη τραυματίστηκαν τέσσερα άτομα λόγω ισχυρών αναταράξεων. Το αεροπλάνο με 54 επιβάτες και πενταμελές πλήρωμα είχε απογειωθεί από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις 2.03 το μεσημέρι με προορισμό το «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης. Περίπου 20 λεπτά πριν από την προσγείωση και ενώ πετούσε στα 19.000 πόδια, το αεροσκάφος βρέθηκε σε κενά αέρος, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δύο από τους τρεις ιπτάμενους φροντιστές και δύο επιβάτες. Λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη την ώρα στη Μυτιλήνη, το αεροσκάφος επέστρεψε στην Αθήνα, όπου και προσγειώθηκε στις 3.15 το μεσημέρι. Στο Νοσοκομείο ΚΑΤ διακομίστηκαν οι 4 τραυματίες και το τρίτο μέλος του πληρώματος θαλάμου επιβατών, όπως δήλωσε αργότερα εκπρόσωπος της εταιρίας. Οι υπόλοιποι επιβάτες προωθήθηκαν στη Μυτιλήνη με άλλο αεροσκάφος της Aegean λίγο μετά τις 5 το απόγευμα, χωρίς άλλα απρόοπτα.

Tην 12η Iουνίου 2005 λόγω τεχνικής βλάβης άλλο αεροσκάφος επέστρεψε εσπευσμένα στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Το αεροπλάνο, τύπου RJ100, με 5μελές πλήρωμα και 36 επιβάτες, είχε απογειωθεί από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις 11.35 το πρωί και λίγα λεπτά αργότερα ο πιλότος ανέφερε πρόβλημα σε έναν από τους κινητήρες, το οποίο αρχικά θεωρήθηκε πως οφειλόταν σε εισρόφηση γλάρου. Κινητοποιήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες, το αεροπλάνο μετά τη διαδικασία απόρριψης καυσίμων προσγειώθηκε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» δέκα λεπτά πριν το μεσημέρι και οι επιβάτες προωθήθηκαν για την Κρήτη με άλλο αεροσκάφος της εταιρίας.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top