Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΡόδη Κράτσα: Μη γνώστες των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων τους σε ζητήματα μεταφορών οι περισσότεροι Ευρωπαίοι

Ρόδη Κράτσα: Μη γνώστες των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων τους σε ζητήματα μεταφορών οι περισσότεροι Ευρωπαίοι

Μη γνώστες των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων τους σε ζητήματα μεταφορών αποδείχτηκε ότι είναι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι πολίτες,σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τα δικαιώματα των επιβατών, τα αποτελέσματα της […]

Μη γνώστες των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων τους σε ζητήματα μεταφορών αποδείχτηκε ότι είναι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι πολίτες,<...>σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τα δικαιώματα των επιβατών, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα.

Ειδικότερα, η έρευνα κατέδειξε ότι μόνο το 35% των Ευρωπαίων έχει επίγνωση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους σχετικά με την αγορά εισιτηρίων και τις συμβάσεις, που συνάπτουν με τις υπηρεσίες μεταφορών. Οι λιγότερο πληροφορημένοι είναι οι Βέλγοι (76%), οι Γάλλοι (72%) και ακολουθούν οι Δανοί (72%) οι Έλληνες (69%) και οι Λιθουανοί (69%), ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι Μαλτέζοι (38%), οι Αυστριακοί (39%), οι Ολλανδοί (46%), οι Γερμανοί (49%), οι Φιλανδοί (51%) και οι Ιρλανδοί (52%).

Η ευρωβουλευτής κ. Ρόδη Κράτσα, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, αναφέροντας το σχετικό αυτό πρόβλημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε να ενημερωθεί για τις πρωτοβουλίες, που έχουν ληφθεί για την ενημέρωση των ευρωπαίων καταναλωτών με στόχο την προστασία τους, αλλά και την ενίσχυση της κινητικότητας τους.

Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής επισήμανε ότι “βάσει των τελευταίων στοιχείων οι κύριοι λόγοι που αποθαρρύνουν τους Ευρωπαίους από τις μετακινήσεις εντός Ε.Ε., εκτός από την έλλειψη πληροφόρησης (44%) και τις υψηλές τιμές (30%) είναι τα προβλήματα διασυνδέσεων των μεταφορικών μέσων (26%), οι δυσχέρειες στην αγορά εισιτηρίων (25%), οι αναξιόπιστες πληροφορίες (20%) και η ελλιπής συχνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιών (17%)”.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Φεβρουάριο του 2005, εφαρμόζεται για τις αεροπορικές μεταφορές, ο Κανονισμός 261/2004 ΕΚ, που θεσπίζει κοινούς κανόνες αποζημίωσης των επιβατών αεροπορικών μεταφορών (αποζημιώσεις ανά χιλιομετρικές αποστάσεις και ανά ώρα καθυστέρησης), τα ελάχιστα δικαιώματά τους, καθώς και η παροχή βοήθειας σε αυτούς σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης ή μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πλευρά της ενημέρωσε την ευρωβουλευτή ότι “σήμερα, τα δικαιώματα των επιβατών είναι τοιχοκολλημένα στα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και ο αριθμός των αιτήσεων των επιβατών, προκειμένου να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματά τους έχει αυξηθεί σημαντικά”. Ακόμη, μόλις εγκριθεί η πρόταση κανονισμού στο σιδηροδρομικό τομέα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει την έναρξη μιας παρόμοιας ενημερωτικής εκστρατείας, προκειμένου να ενημερωθούν οι επιβάτες των σιδηροδρόμων για τα δικαιώματά τους. Περαιτέρω, έχει θέσει στη διάθεση των πολιτών γραμματοκιβώτια, όπου μπορούν να της ζητήσουν πληροφορίες σχετικά με τις καταγγελίες τους.

Στη συνέχεια, ως προς την πρόταση της κ. Κράτσα για δημιουργία ενός `ευρωπαϊκού εισιτηρίου` για συνδυασμένες μεταφορές εντός της ευρωπαϊκής επικράτειας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόνισε ότι “εξετάζει σήμερα τις δυνατότητες βελτίωσης των συνδυασμένων μεταφορών μεταξύ σιδηροδρόμου και αεροπλάνου, ιδίως με την ανάπτυξη των ολοκληρωμένων συστημάτων εκδοτηρίων εισιτηρίων, προκειμένου να διευκολυνθεί η μετάβαση από ένα δίκτυο ή τρόπο μεταφοράς σε άλλο”, ενώ ανήγγειλε την πρόθεσή της να ενθαρρύνει συνεδριάσεις μεταξύ εκπροσώπων των αεροπορικών και σιδηροδρομικών εταιριών, προκειμένου να λάβει από την πλευρά τους μια εθελοντική δέσμευση ως προς τη δημιουργία των ολοκληρωμένων αυτών συστημάτων έκδοσης εισιτηρίων.

“Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών υποστηρίζει την ιδέα να υπάρχει ένα και μόνο εισιτήριο για τις συνδυασμένες μεταφορές στα διεθνή ταξίδια και άνω του 75% δηλώνουν ότι αν υπήρχε μία και μόνη υπηρεσία αναζήτησης ταξιδιωτικών πληροφοριών θα τη χρησιμοποιούσαν ευχαρίστως. Πρέπει να ανταποκριθούμε θετικά στα αιτήματα των πολιτών. Η αύξηση της κινητικότητας τους, η λειτουργία της ενιαίας αγοράς και η ανάπτυξη του τουρισμού έχουν ανάγκη από αποτελεσματικές ενέργειες στην καθημερινή τους ζωή” καταλήγει η κ. Κράτσα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024