Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠόλεμος δηλώσεων μεταξύ Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ. για την ακτοπλοΐα

Πόλεμος δηλώσεων μεταξύ Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ. για την ακτοπλοΐα

Πόλεμος δηλώσεων έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες μεταξύ στελεχών της αντιπολίτευσης και της Κυβέρνησης, με αφορμή την κατάσταση της ελληνικής ναυτιλίας, και ειδικότερα της ακτοπλοΐας…

Πόλεμος δηλώσεων έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες μεταξύ στελεχών της αντιπολίτευσης και της Κυβέρνησης,<...>με αφορμή την κατάσταση της ελληνικής ναυτιλίας, και ειδικότερα της ακτοπλοΐας.

Όπως επεσήμαναν προχτές, Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2005, στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποίησαν με θέμα `Τα αδιέξοδα της 18μηνης ανυπαρξίας πολιτικής της Ν.Δ. στην ακτοπλοΐα`, “η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με την χειρότερη κατάσταση που έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια, χωρίς καμία πρόταση και πολιτική από μέρους της κυβέρνησης, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να χειροτερεύουν”. Παρόντες στη συνέντευξη ήταν η υπεύθυνη του Τομέα Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Πολιτικής Καταναλωτών, κ. `Αννα Διαμαντοπούλου, η κ. Ελπίδα Τσουρή, επικεφαλής της Επιτροπής Εμπορικής Ναυτιλίας, και ο κ. Γιάννης Διαμαντίδης, εισηγητής του ΚΤΕ Εμπορικής Ναυτιλίας.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Διαμαντίδης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “η κυβέρνηση αδυνατεί να δώσει λύσεις στην ναυτιλία, παρά τις δεσμεύσεις της δεν έφερε νόμους στη Βουλή, ενώ δίνει δικαίωμα στους εφοπλιστές να περάσουν την γραμμή που θέλουν”, ενώ χαρακτήρισε τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ως υπουργό της πλωτής ταλαιπωρίας. Από την άλλη, η κ. Τσουρή, παίρνοντας το λόγο ανέφερε ότι “τα νέα μέτρα χαρακτηρίζονται από προχειρότητα και αναποτελεσματικότητα, καθώς υπάρχει ανικανότητα διαχείρισης.

Ο Τομέας Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Πολιτικής Καταναλωτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ., σε εκτενή ανακοίνωση που εξέδωσε με θέμα “Το ναυάγιο ενός υπουργού ή έργα και ημέρες του κ. Κεφαλογιάννη”, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι “όσα συνέβησαν κυρίως τον Αύγουστο, με τις συνεχείς βλάβες συγκεκριμένων πλοίων, τις πολύωρες καθυστερήσεις και τις ματαιώσεις ακτοπλοϊκών δρομολογίων, `γκριζάρισαν` την εικόνα της μεταολυμπιακής Ελλάδος, δυσφήμισαν το τουριστικό μας προϊόν, επηρέασαν αρνητικά την ζήτηση για ορισμένους νησιωτικούς προορισμούς και προκάλεσαν ταλαιπωρία και αγανάκτηση σε χιλιάδες Έλληνες και επισκέπτες νησιών μας”.

“Ο κ. Κεφαλογιάννης πρέπει να κατανοήσει ότι έχει ως τώρα απαξιώσει το ΥΕΝ στα μάτια όλων των παραγόντων της ναυτιλίας, του προσωπικού του λιμενικού σώματος και του συνόλου της κοινώς γνώμης”, συνεχίζει η ανακοίνωση, κατηγορώντας ουσιαστικά κατά αυτό τον τρόπο την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας για καταστρατήγηση του νόμου για τον προγραμματισμό των δρομολογίων, για ανοχή σε υπερήλικα πλοία και στον αθέμιτο ανταγωνισμό, για υποβάθμιση του λιμενικού σώματος, αδιαφορία για την ναυτική εργασία, προβληματικές ρυθμίσεις για τις κρουαζιέρες κλ.π..

Σχετικά με το μέτρο για το δωρεάν εισιτήριο στους κατοίκους νησιών άγονης γραμμής, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. αναφέρει ότι “είναι μέτρο που καθυστερημένα επιχειρεί να μιμηθεί παλαιότερες αποφάσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ., με ημιτελή όμως και αόριστο τρόπο, ενώ το μέτρο αυτό αφορά μόνον στην σύνδεση μικρών νησιών με μεγαλύτερα και όχι τα δρομολόγια προς Πειραιά. Εξάλλου ο χρόνος υλοποίησης παραπέμπεται για το μέλλον, ενώ δεν προβλέπεται ρύθμιση στις εκπτώσεις των εισιτηρίων προς Πειραιά για κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες”.

Για την εξαγγελθείσα `χάρτα` δικαιωμάτων των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ισχυρίζεται ότι “μετά από 18 μήνες εφαρμόζεται ένα μέτρο που είχε παραδοθεί έτοιμο από το ίδιο”. Για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών σε ορισμένα λιμάνια μέσω του δανείου των 3 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. αναφέρει ότι “η κυβέρνηση οχυρώνεται πίσω από ένα χρηματοδοτικό πρωτόκολλο χωρίς δεσμευτικούς όρους, που για να υλοποιηθεί, θα χρειασθεί ίσως πολλούς μήνες”.

Όσον αφορά τέλος στις κυβερνητικές εξαγγελίες για αυστηρές ποινές σε όσες ακτοπλοϊκές εταιρίες ή πράκτορες δεν ενημερώνουν έγκαιρα το επιβατικό κοινό για τυχόν αλλαγές στα δρομολόγια, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. τονίζει πως “η εξαγγελία αποδεικνύει ότι έως τώρα κάτι τέτοιο δεν εφαρμόζεται με ανοχή του υπουργείου”.

Σε συνέχεια των δηλώσεων των στελεχών του ΚΤΕ του ΠΑ.ΣΟ.Κ., το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εξέδωσε προχτές την ακόλουθη απάντηση:

Ας συνεννοηθούν επιτέλους μεταξύ τους. Οι αντιφατικές δηλώσεις των στελεχών του μετά την πολύωρη σύσκεψη υπό τον κ. Παπανδρέου για την ναυτιλία αποδεικνύουν την παντελή έλλειψη συνεννόησης και την πλήρη σύγχυση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Τα συμφέροντα, τα χρηματιστηριακά παιχνίδια, τα μονοπώλια στην ακτοπλοΐα είναι φαινόμενα που εξέθρεψε η πολιτική του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και οι αμφιλεγόμενες επιλογές του. Παραπέμπουν δε στα έργα και τις ημέρες της τελευταίας 20ετίας.

Τα προβλήματα της ακτοπλοΐας δεν λύνονται με πυροτεχνήματα, αλλά με συγκεκριμένες προτάσεις. Όπως:

  1. Τα 3 δισ. ευρώ του Χρηματοδοτικού Πρωτοκόλλου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για την ανάπτυξη των λιμανιών, τα κίνητρα για τη ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων για την άγονη γραμμή, η αποσυμφόρηση των δρομολογίων κατά τους μήνες αιχμής δρομολογούν την επίλυση των προβλημάτων που ταλαιπωρούν επί δεκαετίες τη νησιωτική Ελλάδα.
  2. Τα 10 μέτρα για την ακτοπλοΐα

    Το πακέτο μέτρων για την ακτοπλοΐα που εξήγγειλε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης είναι το ακόλουθο:

    1. Αυστηρές ποινές σε όσες ακτοπλοϊκές εταιρείες ή ναυτικούς πράκτορες δεν ενημερώνουν έγκαιρα το επιβατηγό κοινό για τυχόν αλλαγές στα δρομολόγια.
    2. Εξονυχιστικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την αξιοπλοϊα των πλοίων της ακτοπλοΐας.

    3. Εξονυχιστικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στον ξενοδοχειακό τομέα των πλοίων και τη συμμόρφωση πλοίων και ακτοπλοϊκών εταιρειών με τον Κώδικα Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM Code, International Safety Management), που αφορά τις υποχρεώσεις και τις απαιτούμενες ενέργειες εταιρείας και πλοίου.
    4. Μερική απελευθέρωση πέρα από τα λιμάνια Κύμης, Λαυρίου, Ραφήνας, Ελευσίνας και στο λιμάνι του Πειραιά. (Απελευθέρωση εκεί που λειτουργεί ο ανταγωνισμός, εκεί που υπάρχουν πάνω από 3 εταιρείες και εκεί που υπάρχει μεγάλος όγκος επιβατών και οχημάτων).
    5. Εφαρμογή προγράμματος δωρεάν εισιτηρίων για τους κατοίκους της άγονης γραμμής.
    6. 5ετής συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας στην άγονη γραμμή για την προσέλκυση νεότευκτων πλοίων στα νησιά της άγονης γραμμής, που θα προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες αντί ενός (1) έτους που ίσχυε μέχρι σήμερα.
    7. Βελτίωση λιμενικών υποδομών Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας, Κύμης, Ηρακλείου κ.α. μέσω των 3 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
    8. Χάρτα Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων των Επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας. Ενδεικτικά αναφέρονται:
      • Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών για την επεξεργασία των καταγγελιών.
      • Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών για την καταβολή αποζημιώσεων.
      • Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών στην ενημέρωση των επιβατών για τα δρομολόγια και κυρίως για την περίπτωση αλλαγής δρομολογίου.
      • Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών για την εξυπηρέτηση των επιβατών στις περιπτώσεις ματαίωσης ή καθυστέρησης δρομολογίων.
      • Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών για την διαχείριση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες.
      • Υποχρεωτικό καθορισμό υπευθύνου προσώπου από πλευράς εταιριών για την εφαρμογή του συστήματος διαχείρισης ποιότητας

    9. Τήρηση αρχείου μηχανικών βλαβών και αφαίρεση άδειας με αυτόματη κατακύρωση στον επόμενο μειοδότη.
    10. Εκσυγχρονισμός του συστήματος ενημέρωσης και επικοινωνίας των υπηρεσιών με το επιβατηγό κοινό.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες στη συντριπτική τους πλειοψηφία εξυπηρέτησαν άψογα το επιβατηγό κοινό. 5.000.000 Έλληνες συμπολίτες μας και επισκέπτες μετακινήθηκαν με ασφάλεια μόνο από το λιμάνι του Πειραιά μέσα στο καλοκαίρι.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024