Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΔημήτρης Μάντζιος: Η θέση της Ελλάδας στη διεθνή συνεδριακή αγορά

Δημήτρης Μάντζιος: Η θέση της Ελλάδας στη διεθνή συνεδριακή αγορά

ΑΠΟΣΤΟΛΗ PHILOXENIA: “Σε αντίθεση με πολλές ανταγωνίστριες χώρες που δραστηριοποιούνται σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό στον χώρο του συνεδριακού τουρισμού,εμείς αδυνατούμε να προσδιορίσουμε επακριβώς τη θέση μας στη συνεδριακή αγορά“ […]

ΑΠΟΣΤΟΛΗ PHILOXENIA: “Σε αντίθεση με πολλές ανταγωνίστριες χώρες που δραστηριοποιούνται σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό στον χώρο του συνεδριακού τουρισμού,<...>εμείς αδυνατούμε να προσδιορίσουμε επακριβώς τη θέση μας στη συνεδριακή αγορά ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο κ. Δημήτρης Μάντζιος, πρόεδρος του HAPCO και Γενικός Διευθυντής του Amphitrion Congress Organising, στα πλαίσια ημερίδας κατά τη διάρκεια της 21ης Philoxenia με θέμα τον Συνεδριακό Τουρισμό, καθώς όπως υπογράμμισε δεν υπάρχει ένα επίσημο και καθολικό μητρώο συνεδρίων το οποίο να καταγράφει τις διάφορες συνεδριακές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στην χώρα μας”.

Έτσι, πρόσθεσε “όταν θέλουμε να παρουσιάσουμε ή να μελετήσουμε τη συνεδριακή κίνηση της Ελλάδας, είμαστε αναγκασμένοι να προστρέχουμε σε λύσεις που δεν αποδίδουν με ακρίβεια την πραγματική εικόνα που αναζητούμε”.

Ενδεικτικά, μάλιστα, ανέφερε τα εξής:

Σύμφωνα με την UIA (Union of International Associations) η Ελλάδα για το 2003 κατέχει την 16η θέση με 162 συνέδρια και ποσοστό 1,72% επί της συνολικής αγοράς. Αντίστοιχα, η Αθήνα κατέχει την 26η θέση με 59 συνέδρια και ποσοστό 0,62%.

Αναρωτιέται κανείς πώς είναι δυνατόν μια χώρα λίγους μήνες πριν τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων να φιλοξενεί μόνο 162 συνέδρια ή μια Ολυμπιακή πρωτεύουσα μόνο 59; Οπότε είναι εύλογο να αμφισβητήσει κανείς την ορθότητα αυτών των στατιστικών στοιχείων. Κι όμως αυτά τα στοιχεία είναι σωστά, εάν λάβουμε υπόψη ότι για να καταγραφεί ένα συνέδριο στο στατιστικό μητρώο της UIA (Union of International Associations) πρέπει να πληροί τις εξής τέσσερις προϋποθέσεις:

  1. Ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων: 300
  2. Ελάχιστος αριθμός αλλοδαπών συμμετεχόντων: 40%
  3. Ελάχιστος αριθμός εθνικοτήτων: 5
  4. Ελάχιστη διάρκεια: 3 μέρες

Το ίδιο ισχύει και για την ICCA (International Congress & Convention Association), η οποία καταγράφει στο μητρώο της μόνο όσα συνέδρια πληρούν τις κάτωθι προϋποθέσεις:

  1. Να πραγματοποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα
  2. Να εναλλάσσονται μεταξύ τριών τουλάχιστον διαφορετικών χωρών
  3. Να συγκεντρώνουν τουλάχιστον 50 συμμετέχοντες./li>

Η κατάσταση περιπλέκεται περισσότερο, όταν αντιπαραθέσουμε τους δυο στατιστικούς πίνακες της UIA και του ICCA για το 2004. Ενδεικτικά, αναφέρω ότι σύμφωνα με την ICCA οι Η.Π.Α. κατέχουν την πρώτη θέση με 288 συνέδρια, ενώ στο μητρώο της UIA καταγράφονται 1080. Σύμφωνα με το μητρώο της ICCA, η Ισπανία κατέχει την 3η θέση με 267 συνέδρια, ενώ η UIA την κατατάσσει 5η με 361! Τουλάχιστον, οι δύο αυτές ενώσεις συμφωνούν ότι η χώρα μας δεν είναι ανάμεσα στις πρώτες δέκα θέσεις.

Κατά συνέπεια δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε αυτές, παρά μόνο όταν θέλουμε να συλλέξουμε στοιχεία τα οποία να πληρούν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Μιλώντας για τη σημασία ύπαρξης στατιστικών στοιχείων, ο κ. Μάντζιος, σημείωσε ότι τα στατιστικά στοιχεία εξυπηρετούν τόσο το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, τον Ε.Ο.Τ., τον HAPCO, τα τοπικά Convention Bureaux και άλλους συσχετιζόμενους φορείς, που τα χρειάζονται ως βάση για την δημιουργία μιας ολοκληρωμένης και ρεαλιστικής τουριστικής πολιτικής, για τη διαμόρφωση εκστρατειών προβολής και για την ορθότερη διάθεση των κονδυλίων τους, όσο επίσης και τους ιδιώτες επαγγελματίες του χώρου, που έχοντας τα στη διάθεση τους μπορούν να σχεδιάσουν αποδοτικότερους τρόπους προβολής και παροχής των προϊόντων / υπηρεσιών τους.

“Ουσιαστικά μέσα από τα στατιστικά στοιχεία διαγράφονται οι τάσεις της αγοράς υπογράμμισε ο κ. Μάντζιος. “Όλοι γνωρίζουμε” πρόσθεσε “ότι η συνεδριακή αγορά αλλάζει σε γρήγορους ρυθμούς και νικητής είναι αυτός που έχει την ικανότητα να προβλέπει τις τάσεις και να διαμορφώνει εγκαίρως το προϊόν ή τις υπηρεσίες του προκειμένου να προσελκύσει και να ικανοποιήσει πλήρως τους πελάτες”.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι πρόταση του HAPCO είναι η έναρξη ενός μητρώου συνεδρίων, το οποίο θα πρέπει να δημιουργηθεί, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου του, από ένα δημόσιο φορέα, π.χ. Ε.Ο.Τ., Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, με τη συνδρομή επαγγελματιών. “Η διαχείριση” κατέληξε “θα πρέπει να γίνεται από το δημόσιο φορέα, προκειμένου οι διοργανωτές να υποχρεούνται να δίνουν τα ζητούμενα στοιχεία και να παίρνουν μια τυπική και άμεση έγκριση για τη διεξαγωγή της συνεδριακής εκδήλωσης”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024