Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςMKG Travel Research: Αυξημένες οι πληρότητες και μειωμένα τα έσοδα ανά δωμάτιο στα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2005

MKG Travel Research: Αυξημένες οι πληρότητες και μειωμένα τα έσοδα ανά δωμάτιο στα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2005

Αυξημένες πληρότητες, και μειωμένα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) εμφανίζουν τα ξενοδοχεία της Αθήνας στο πρώτο 9μηνο του 2005, συγκριτικά με πέρσι, όπως προέκυψε από έρευνα που πραγματοποίησε σε δείγμα της η εταιρία MKG Travel Research της MKG Worldwide…

Αυξημένες πληρότητες, και μειωμένα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) εμφανίζουν τα ξενοδοχεία της Αθήνας στο πρώτο 9μηνο του 2005,<...>συγκριτικά με πέρσι, όπως προέκυψε από έρευνα που πραγματοποίησε σε δείγμα της η εταιρία MKG Travel Research της MKG Worldwide, που δραστηριοποιείται στην Ευρώπη και το δίκτυο δεδομένων περιλαμβάνει 10.000 συνεργαζόμενες αλυσίδες ξενοδοχείων, εκπροσωπεύοντας 1.000.000 δωμάτια. Η εταιρία παρέχει συμβουλές και διενεργεί έρευνες στον ξενοδοχειακό και τουριστικό τομέα, αναφορικά με τις περιοχές της Μεσογείου και των Βαλκανίων, όπως επίσης και τις χώρες της Μέσης Ανατολής.

Συγκεκριμένα, η έρευνα κατέδειξε πως το ποσοστό πληρότητας των ξενοδοχείων της Αθήνας, που αποτελούσαν το δείγμα της εταιρίας, παρουσιάστηκε αυξημένο στους πρώτους 9 μήνες του 2005 κατά 2,2%, σε σχέση με το 2004. (2005: 63.6% και 2004: 61.4%). Τα ξενοδοχεία 4* εμφάνισαν μικρότερες πληρότητες το 2005, ενώ αυτά των 5* μεγαλύτερες, σε σχέση με τις αντίστοιχες πληρότητες το 2004. ο μόνος μήνας που κατεγράφη μείωση στις πληρότητες των ξενοδοχείων 5* ήταν ο Αύγουστος, γεγονός που εξηγείται από τις πολύ καλές επιδόσεις που σημειώθηκαν πέρσι, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, που πραγματοποιήθηκαν στην πόλη. Βέβαια, η περσινή χρονιά ήταν χρονιά – εξαίρεση για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, καθώς τόσο οι πληρότητες, όσο και τα έσοδα εκτινάχτηκαν στα ύψη, σημειώνοντας αριθμούς – ρεκόρ.

Παρά όμως τις υψηλές πληρότητες των ξενοδοχείων, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) στο πρώτο 9μηνο του 2005 μειώθηκαν κατά 24%. Τα ξενοδοχεία 4* εμφάνισαν την μεγαλύτερη μείωση στα έσοδα τους το 2005, κατά 37.9%, ενώ αυτά των 5* μειώθηκαν κατά 17.1%, σε σχέση με το περσινό πρώτο 9μηνο.

Πηγή: MKG Consulting database – November 2005

Όπως σημειώνεται στην έρευνα, μπορεί η Ελλάδα να κερδίσει χρόνο με το χρόνο όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση σαν τουριστικός προορισμός και ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού της να βραβεύτηκε ως ο καλύτερος στα `World Travel Awards`, αλλά παρόλα αυτά η ξενοδοχειακή βιομηχανία της Αθήνας ακόμη παλεύει να εμφανίσει καλές επιδόσεις. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και οι αναβαθμισμένες υποδομές όντως βοήθησαν ως ένα βαθμό σημαντικά, αλλά μόνο με πιο συγχρονισμένες και πιο καλά οργανωμένες προσπάθειες, το μέλλον της Αθήνας μπορεί να καταστεί λαμπρό, καθώς μέχρι τώρα δεν φαίνεται να είναι.

Σημαντικά γεγονότα, όπως το 41ο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Μελέτη του Σακχαρώδη Διαβήτη, που διοργανώθηκε στην Αθήνα μεταξύ 10 και 15 Σεπτεμβρίου 2005, βοήθησαν τους ξενοδόχους να πετύχουν τα επιθυμητά επίπεδα. Το συγκεκριμένο συνέδριο παρακολούθησαν 12.000 σύνεδροι και παρόμοια συνέδρια είναι περισσότερο από καλοδεχούμενα στην πόλη. Ο Σεπτέμβριος ήταν ο καλύτερος μήνας στο πρώτο 9μηνο του 2005, όσον αφορά στις πληρότητες, αφού τα ξενοδοχεία 4* εμφάνισαν πληρότητες της τάξης του 84,1% και τα 5* της τάξης του 84,5%.

`Αραγε ένα συνεδριακό κέντρο είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεται, προκειμένου να ενισχυθεί το πελατολόγιο των Αθηναϊκών ξενοδοχείων; Οι ξενοδόχοι και οι tour operators εμφανίζονται συγκρατημένοι στις προσδοκίες τους, εκφράζοντας μικρή αισιοδοξία και αναμένοντας τα στοιχεία και του 2006. Ωστόσο, όπως καταλήγει και στα συμπεράσματα της η έρευνα, ένα πράγμα είναι σίγουρο: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 δεν βοήθησαν στο αναμενόμενο βαθμό την πόλη. Πλέον είναι στα χέρια των τοπικών αρχών να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν στον τομέα των υποδομών και να ενδυναμώσουν την ξενοδοχειακή παρουσία της Αθήνας.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024