Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΓιατί το εθνικό `branding` είναι σημαντικό για τον τουρισμό κατά τον Thomas Cromwell

Γιατί το εθνικό `branding` είναι σημαντικό για τον τουρισμό κατά τον Thomas Cromwell

Η επιτυχής προώθηση των τουριστικών προϊόντων μιας χώρας απαιτεί ως βασική προϋπόθεση το κοινό, στο οποίο απευθύνεται, να αντιλαμβάνεται και να εκτιμά αυτά που η συγκεκριμένη χώρα προσφέρει στους επισκέπτες της. Πρόκειται δηλαδή για την γενικότερη εικόνα ή το `brand` μιας χώρας

Η επιτυχής προώθηση των τουριστικών προϊόντων μιας χώρας απαιτεί ως βασική προϋπόθεση το κοινό, στο οποίο απευθύνεται, να αντιλαμβάνεται<...>και να εκτιμά αυτά που η συγκεκριμένη χώρα προσφέρει στους επισκέπτες της. Πρόκειται δηλαδή για την γενικότερη εικόνα ή το `brand` μιας χώρας (που προωθείται), όπως εξηγεί στο άρθρο του με τίτλο `Why nation branding is important for tourism` ο κ. Thomas Cromwell, πρόεδρος της East West Communications, που εδρεύει στην Ουάσιγκτον DC και παρέχει συμβουλές στο Τμήμα Επικοινωνίας και Τύπου του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, ο οποίος θεωρείται ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως ειδικούς στο `nation branding`.

Ειδικότερα, στο άρθρο του ο κ. Thomas Cromwell επισημαίνει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

Εάν, για παράδειγμα, μια χώρα είναι ευρέως γνωστή ως ένα μοντέρνο, ασφαλές, καθαρό και επιεικές κράτος, οι πιθανότητες να προσελκύσει τουρίστες σε διάφορες περιοχές της είναι καλές. Πόσο μάλλον, αν ένα κράτος είναι γνωστό για τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, είτε αυτά είναι πολιτιστικά, καλλιτεχνικά, φυσικά ή τεχνητά, η ανθρώπινη περιέργεια θα παρακινήσει πολλούς τουρίστες να το επισκεφτούν και να το εξερευνήσουν.

Εάν, από την άλλη, μια χώρα είναι γνωστή για εμφύλιο πόλεμο, μεγάλα ποσοστά εγκληματικότητας και διαφθοράς, μη επαρκείς υποδομές ή αφιλόξενο πληθυσμό, οι προσπάθειες προσέλκυσης τουριστών είναι δύσκολες. Θα πρέπει να προσποιηθεί είτε ότι όλα αυτά δεν υπάρχουν, είτε να πείσει το κοινό ότι δεν θα έχουν καμία επίδραση στην επίσκεψη του στη χώρα.

Σκεφτείτε το εξής: Εάν κατευθύνεσαι σε ένα προορισμό διακοπών, που φαντάζει παράδεισος στα φυλλάδια ή στο Διαδίκτυο, αλλά όταν φτάνεις περιμένεις σε μια τεράστια ουρά για τον έλεγχο διαβατηρίων σε ένα βρώμικο αεροδρόμιο, χωρίς συστήματα κλιματισμού, και έπειτα βρίσκεσαι μπροστά σε ένα καβγά ιδρωμένων οδηγών ταξί, που παλεύουν ποιος θα σε κερδίσει, κ.ο.κ., τότε οι διακοπές σου καταστρέφονται και δεν θες να ξαναγυρίσεις σε μια τέτοια χώρα.

Το συμπέρασμα είναι ότι η προώθηση και το branding του τουρισμού μιας χώρας δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν επιτυχώς εάν δεν υπάρχει η αντίστοιχη προσπάθεια και ο ίδιος στόχος και από πλευράς κράτους.

Ο σκοπός του nation branding

Ζούμε σε ένα κόσμο, όπου οι χώρες προσπαθούν να γίνουν ίδιες, όσον αφορά στις υποδομές και την ποιότητα ζωής. Ωστόσο, διάφοροι τομείς, όπως το εμπόριο, οι επενδύσεις και ο τουρισμός, απαιτούν για την αποτελεσματικότερη προώθηση τους τη διαφορετικότητα. Οι χώρες πρέπει κριτικά να αναλογιστούν: “Γιατί οι εταιρίες θα πρέπει να επενδύσουν εδώ ή γιατί οι τουρίστες να έρθουν και να μην πάνε σε άλλες χώρες;”.

Αυτή η αυτοκριτική ανάλυση ίσως τους βοηθήσει να αντιληφθούν τι χρειάζεται να γίνει ώστε η χώρα να καταστεί ελκυστική. Είναι το νομικό σύστημα της δίκαιο; Προστατεύονται οι ιδιωτικές περιουσίες και οι ξένες επενδύσεις; Παρέχονται οι υπηρεσίες που απαιτούν οι τουρίστες και οι επιχειρήσεις; Υπάρχουν οι υποδομές μεταφορών που απαιτούνται για τα ταξίδια και το εμπόριο;

Αυτή η αυτό-ανάλυση αποτελεί το πρώτο στάδιο στη διαδικασία `branding` ενός κράτους, γιατί το `brand` πρέπει να είναι ειλικρινές και πιστευτό. Κάθε χώρα έχει δυνατά και αδύνατα σημεία και ένα καλό brand θα προβάλει τα δυνατά σημεία της, αναγνωρίζοντας παράλληλα και τα αδύνατα. Το καλό είναι ότι το brand εξελίσσεται, όσο η χώρα εξελίσσεται. Για αυτό, αν και γνωρίζει μια χώρα ότι πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά προκειμένου να βελτιωθεί, ωστόσο δεν υπάρχει λόγος να καθυστερεί το branding της, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο για να καταστεί αυτό που επιθυμεί.

Στόχος του nation branding είναι να εντάξει την οποιαδήποτε χώρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο παγκόσμιο σύστημα, με απώτερο σκοπό να κερδίσει τη μεγαλύτερη δυνατή αναγνωρισιμότητα, ισχυρές επαγγελματικές σχέσεις με τον υπόλοιπο κόσμο, και μια υγιή τουριστική βιομηχανία. Μέσω όλων αυτών, το κράτος παρέχει σημαντικά οφέλη στο λαό του, όπως αξιοπρέπεια, εργασία και οικονομική ευρωστία.

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο του κ. Thomas Cromwell εδώ

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024