Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
`Αρης Σπηλιωτόπουλος - Βουλευτής Β` Αθηνών Ν.Δ.

Σπηλιωτόπουλος: Αναγκαίο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας - Αττικής

Θοδωρής Κουμέλης - 15 December 2005, 00:00

"Ο Τουρισμός σε συνδυασμό με τον Πολιτισμό μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν τομέα αιχμής στην οικονομική πολιτική, που θα ακολουθήσουμε ως χώρα στα χρόνια που έρχονται" ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Β` Αθηνών της Ν.Δ., κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος...

”Ο Τουρισμός σε συνδυασμό με τον Πολιτισμό μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν τομέα αιχμής στην οικονομική πολιτική, που θα ακολουθήσουμε ως χώρα<...>

στα χρόνια που έρχονται” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Β` Αθηνών της Ν.Δ., κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας σε ημερίδα του Κέντρου Σύγχρονης Πολιτικής (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.) με θέμα `Τουριστική Ανάπτυξη της Αθήνας`, στην οποία συμμετείχαν ακόμη ο κ. Κωνσταντίνος Ζαχαρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΑ, ο κ. Γιώργος Τσακίρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής, ο κ. Γιάννης Ευαγγέλου, πρόεδρος του HATTA και ο κ. Γιώργος Βερνίκος, Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ. Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυνε και ο Υφυπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Αναστάσιος Λιάσκος.

”Το στοίχημα για την Ελλάδα” ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Σπηλιωτόπουλος  ”είναι η δημιουργία βαριάς τουριστικής βιομηχανίας, έτσι ώστε να αναπτύξουμε ένα νέο συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα που θα κάνει τη χώρα μας ανταγωνιστική, στην Ενωμένη Ευρώπη”. ”Η τουριστική μεταρρύθμιση” πρόσθεσε ”είναι σοβαρή υπόθεση”, ενώ ”η συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία μπορεί να είναι ανεκτίμητη”.

Η Αθήνα, και κατ` επέκταση και η Αττική, έχουν ανάγκη από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στρατηγικής υπογράμμισε στη συνέχεια, συμπληρώνοντας πως ”μόνο με αυτό τον τρόπο θα αναβαθμίσουμε τη θελκτικότητα του προορισμού μας. Για τη δημιουργία των συνθηκών αυτών, απαραίτητη κρίνεται η εντατικοποίηση του διαλόγου με συμμετοχή όλων των αρμόδιων συντελεστών για τις δυνατότητες ανάδειξης της Αθήνας και της Αττικής σε τουριστικό, οικονομικό και πολιτιστικό προορισμό, ήδη για την τουριστική περίοδο του 2006. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δομήσουμε τις προθέσεις μας στη βάση ενός μητροπολιτικού σχεδιασμού. Και αυτό απαιτεί `σφιχτό` συντονισμό, καθώς δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα ενός μόνο οργανισμού. Το μητροπολιτικό συγκρότημα της πρωτεύουσας, αξιοποιώντας σωστά τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, μπορεί να γίνει πολιτιστικός, τουριστικός και επιχειρηματικός προορισμός”.

Ο Μητροπολιτικός Αναπτυξιακός Σχεδιασμός θα πρέπει να γίνει, κατά τον Βουλευτή, με τρόπο ώστε να προσελκύσουν:

Τουρισμό Υψηλής Στάθμης όπως στους θεματικούς τομείς:

  • Τουρισμό Ιστορίας - Πολιτισμού
  • Τουρισμό Τέλεσης Αθλητικών Γεγονότων παγκόσμιας εμβέλειας
  • Συνεδριακό Τουρισμό
  • Θαλάσσιο Τουρισμό
  • Εκθεσιακό Τουρισμό
  • Ψυχαγωγικό Τουρισμό
  • Τουρισμό Ελεύθερου Χρόνου

Επιχειρηματική δραστηριότητα όπως:

  • Επενδυτικό ενδιαφέρον για την αναβάθμιση υποβαθμισμένων περιοχών
  • Επενδυτικό ενδιαφέρον στον τομέα των υπηρεσιών
  • Επενδυτικό ενδιαφέρον στον τομέα του Τουρισμού
  • Επενδυτικό ενδιαφέρον στον τομέα της βιομηχανίας του ελεύθερου χρόνου
  • Επενδυτικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη - αξιοποίηση αστικών περιοχών που έχουν ωριμάσει αναπτυξιακά λόγω των έργων.

Ειδικότερα,

για την Αθήνα, ο κ. Σπηλιωτόπουλος σημείωσε ότι απαραίτητες κινήσεις αποτελούν:

  1. Η Μουσειακή υποδομή (Μουσείο Ακρόπολης, Βυζαντινό, Αρχαιολογικό, Μπενάκη, Κυκλαδικής Τέχνης, Πινακοθήκη) θα πρέπει να αποτελέσει το βαρύ πυροβολικό της προβολής του πολιτιστικού πλούτου της πόλης, η οποία αναβαθμισμένη σε διεθνή πρότυπα, θα προσελκύσει επισκέπτες απ` όλο τον κόσμο.
  2. Η Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων πρέπει να συνεχιστεί και να επεκταθεί περαιτέρω (Αποκάλυψη κοίτης του Ιλισού, αποκάλυψη αρχαίας οδού των Παναθηναίων κ.λ.π.). Ο συνδυασμός της παρουσίασης των αρχαιολογικών μας θησαυρών με τη δημιουργία εκθεσιακών περιπτέρων και τη χάραξη ζωνών περιπάτου καθιστά την επίσκεψη ευχάριστη και αποδοτική.
  3. Οι επεκτάσεις του μετρό και οι υπόλοιπες συγκοινωνιακές αλλαγές πρέπει να γίνονται με γνώμονα τη βελτίωση της προσβασιμότητας του κέντρου διευκολύνοντας την πρόσβαση από το αεροδρόμιο συμβάλλοντας στον τερματισμό της συγκοινωνιακής αποξένωσης του κέντρου.
  4. Η αισθητική αποκατάσταση και η ομοιογένεια του κέντρου κρίνεται απαραίτητη με επεμβάσεις στις στάσεις Μέσων μαζικής μεταφοράς, φωτισμό, κάδους απορριμμάτων και με επέκταση υποδομών αστικού πρασίνου.

Τέλος, όπως πολύ εύστοχα ανέφερε στον χαιρετισμό του ο Υφυπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Αναστάσιος Λιάσκος, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στις λεπτομέρειες, διότι οι λεπτομέρειες διαμορφώνουν το προϊόν. Εξάλλου, το όνομα και μόνο της πόλης, αποτελεί κατά τον Υφυπουργό, ισχυρό πλεονέκτημα της πόλης στα πλαίσια του διεθνούς ανταγωνισμού, γεγονός όμως, που όπως συμπλήρωσε, δεν έχει γίνει αντιληπτό σε όλους. Όσον αφορά στην τουριστική κίνηση το 2005, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι η Αθήνα εμφανίστηκε κερδισμένη από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ενώ μεγάλη ήταν η συμβολή της έγκυρης και στοχευμένης διαφημιστικής καμπάνιας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top