Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςSEECP: Υπογραφή Μνημονίου για τη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών προδιαγραφών στη Ν.Α. Ευρώπη

SEECP: Υπογραφή Μνημονίου για τη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών προδιαγραφών στη Ν.Α. Ευρώπη

Σε συμφωνία συνεργασίας για τη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών προδιαγραφών που θα συνδέει τους βασικούς κόμβους – πρωτεύουσεςτης Νοτιοανατολικής Ευρώπης, κατέληξαν την Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2006, στην Αθήνα, οι […]

Σε συμφωνία συνεργασίας για τη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών προδιαγραφών που θα συνδέει τους βασικούς κόμβους – πρωτεύουσες<...>της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, κατέληξαν την Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2006, στην Αθήνα, οι Υπουργοί Μεταφορών των κρατών μελών της Διαβαλκανικής Συνεργασίας (Αλβανία, πΓΔΜ, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, Σερβία και Μαυροβούνιο, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Μολδαβία), υπό την Προεδρία του Έλληνα Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλη Λιάπη.

Βασικός στόχος της Ελληνικής Προεδρίας της Διαβαλκανικής Συνεργασίας και αντικείμενο της Συμφωνίας που υπεγράφη, είναι η προώθηση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού σε βασικά τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή. Πρόκειται για ένα δίκτυο 14 σιδηροδρομικών αξόνων με ορίζοντα υλοποίησης το 2013 και το 2020 αντίστοιχα.

Οι ειδικότεροι στόχοι που αποτυπώνονται στο Μνημόνιο είναι:

  • Η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων μεταξύ των βασικών κόμβων – πρωτευουσών της περιοχής της Ν.Α. Ευρώπης, με την χρήση τροχαίου υλικού υψηλών ανέσεων στην υπάρχουσα υποδομή κατά το πρότυπο των πρόσφατων συμφωνιών της Ελλάδος με την Τουρκία και την Βουλγαρία (σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σόφιας και Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης). Το ισχύον δίκτυο χαρακτηρίζεται από χαμηλές, μη ανταγωνιστικές ταχύτητες της τάξεως των 60 χλμ./ώρα σε κάποια σημεία του δικτύου. Στόχος είναι η σε πρώτη φάση λήψη κάποιων μέτρων με ήπιες παρεμβάσεις, για την αύξηση της εμπορικής ταχύτητας των επιβατικών τρένων στα 130 χλμ./ώρα, με προοπτική τα 160 χλμ./ώρα (ακόμα και τα 220 χλμ./ώρα σε κάποια σημεία του δικτύου). Η ταχύτητα των εμπορευματικών τρένων θα προσαρμοστεί αναλόγως.
  • Ο περιορισμός ή η εξάλειψη των εμποδίων στις διασυνοριακές διελεύσεις και η απλοποίηση των διαδικασιών.
  • Ο συγχρονισμός των χρονοδιαγραμμάτων των έργων που εκπονούνται ή προγραμματίζονται σε διμερές ή πολυμερές επίπεδο.
  • Η εξεύρεση νέων χρηματοδοτικών σχημάτων (Ε.Ε., Διεθνείς χρηματοδοτικοί Οργανισμοί).

Η Ελλάδα, εκτός από την επίτευξη της συμφωνίας του κειμένου αυτής την οποία πρότεινε, διεκδίκησε και πέτυχε επιπλέον την ανάληψη της Προεδρίας της Διευθύνουσας Επιτροπής, που θα προωθήσει την υλοποίηση της Συμφωνίας, καθώς και την Τεχνική Γραμματεία, που θα αναλάβει την τεχνική υποστήριξη.

Μετά το πέρας των εργασιών της Υπουργικής Συνόδου ο προεδρεύων Έλληνας Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλης Λιάπης, δήλωσε: “Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από αυτήν κατ` αρχήν συμφωνία, που αποτέλεσε από την αρχή ως το τέλος ελληνική πρωτοβουλία. Πρόκειται για ένα τολμηρό εγχείρημα για την αναβάθμιση των υποδομών μεταφορών στην περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης, την προαγωγή του σιδηρόδρομου ως φιλικότερου προς το περιβάλλον μέσου μεταφοράς, την προώθηση του τουρισμού, αλλά και της βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης και την ανάδειξη της χώρας μας ως πρωταγωνιστή στις εξελίξεις στην περιοχή”.

Σιδηροδρομικός Χάρτης 2013

Σιδηροδρομικός Χάρτης 2020

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024