Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΞεκίνησε με επιτυχία το συνέδριο για το marketing των προορισμών και των συνεδριακών κέντρων

Ξεκίνησε με επιτυχία το συνέδριο για το marketing των προορισμών και των συνεδριακών κέντρων

Χθες το πρωί ξεκίνησαν με επιτυχία οι εργασίες του συνεδρίου IMIC 2006, ενώ θα συνεχισθούν σήμερα και αύριο Σάββατο με ενδιαφέρουσες ομιλίες. Για το destination branding έκανε λόγο ο κ. Tony Rogers, μια έννοια εντελώς άγνωστη στην Ελλάδα, αφού…

Χθες το πρωί ξεκίνησαν με επιτυχία οι εργασίες του συνεδρίου IMIC 2006, ενώ θα συνεχισθούν σήμερα και αύριο Σάββατο με ενδιαφέρουσες ομιλίες<...>. Για το destination branding έκανε λόγο ο κ. Tony Rogers, μια έννοια εντελώς άγνωστη στην Ελλάδα, αφού οι κινήσεις των ελληνικών προορισμών σταματούν στην συμμετοχή στις εκθέσεις και στην απλή διαφήμιση. Το παράδειγμα της Βαρκελώνης, όπως είπε ο ομιλητής, είναι ένα πολύ σημαντικό και επιτυχημένο παράδειγμα branding προορισμού. Η έννοια βέβαια του destination branding είναι μια πολύ πλατιά έννοια που χρειάζεται τη συμμετοχή όλων όσων ζουν στον κάθε προορισμό από τους φορείς μέχρι και τον ιδιωτικό τομέα.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε και η προσέγγιση στο θέμα της διαχείρισης των κρίσεων με ομιλητή τον Δρα Dirk Glaesser, υπεύθυνο για τις εκδόσεις του WTO, Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού, όπου τόνισε ότι στις μέρες μας όλα αλλάζουν γρήγορα, γίνονται πολλές φυσικές καταστροφές και η σωστή διαχείριση των κρίσεων είναι μέσα στην ζωή μας. Με γλαφυρό τρόπο μάθαμε ότι τα αρνητικά γεγονότα συμβαίνουν, και θα συμβαίνουν και μάλιστα με αυξητικές τάσεις. Η δύναμη της εικόνας είναι τεράστια και μάλιστα στις μέρες μας με τη βοήθεια της τεχνολογίας η μετάδοση της είναι αστραπιαία. Τα παραδείγματα εικόνων από κινητά τηλέφωνα δευτερόλεπτα μετά τις καταστροφές που είχαν πλημμυρίσει το διαδίκτυο ήταν αυτό που μας έπεισε για τη ταχύτητα μετάδοσης της πληροφορίας και τη δύναμη των media. Θέλοντας να τονίσει ότι πολλές φορές δεν ξέρουμε που είναι ο πραγματικός κίνδυνος ο Δρας Glaesser είπε ότι ο καρχαρίας, το σύμβολο του φόβου στις διακοπές στα τροπικά μέρη σκοτώνει περίπου 10-20 άτομα το χρόνο, ενώ η καρύδα, αντίστοιχα το σύμβολο των διακοπών, ιδίως με τη μυρωδιά της, σκοτώνει πέφτοντας από τα δέντρα περίπου 150 ανθρώπους το χρόνο!

Ο κ. Michael Weissman από τις ΗΠΑ τόνισε πόσο σημαντικό είναι το γεγονός της δημιουργίας προσδοκιών και πόσο προσεκτικός πρέπει να είναι ένας προορισμός να μην δημιουργεί υψηλότερες από τις πραγματικές προσδοκίες. Ο πρώην πρόεδρος του ΕΟΤ και ερευνητής στον κλάδο του τουρισμού, κ. Γιάννης Πατέλλης παρουσίασε μια σειρά από σλόγκαν και λογότυπα τουριστικών προορισμών καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η καινοτομία, και οι φρέσκιες ιδέες στο μάρκετινγκ των προορισμών είναι διεθνώς πολύ περιορισμένες.

Ο κ. Nikolaus Breisach διευθυντής επί σειρά ετών του συνεδριακού κέντρου του Graz της Αυστρίας παρουσίασε μια πολύ καινοτόμα στρατηγική προώθησης συνεδριακού κέντρου η οποία μάλιστα έχει βραβευθεί διεθνώς. «Από το 1994 έχουμε φτιάξει ένα κόμβο στο internet ενώ το φυσικό περιβάλλον του συνεδριακού μας κέντρου συνδυάζει τέλεια το παλαιό (είναι σε παλιό κλασσικό κτίριο) με την απόλυτα μοντέρνα τεχνολογία.» Για να πουληθεί ένα συνεδριακό κέντρο χρειάζονται πολλά, όπως τόνισε, και έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι ακόμα και τα τραπεζάκια των κοκτέιλς είναι σχεδιασμένα από καλλιτέχνες, όπως και κάθε σημείο του συνεδριακού κέντρου, παρέχοντας έτσι μεγάλη πρωτοτυπία. Ακόμα και η φωτογράφηση για τις διαφημίσεις με τον ίδιο τον διευθυντή του κέντρου σε ‘παράξενες’ στάσεις ήταν τόσο καινοτόμα που κέρδισε πολλές σελίδες στον τύπο με δημοσιογραφική παρουσίαση μειώνοντας έτσι τα κόστη για διαφήμιση.

Συζήτηση και αντιφατικές απόψεις προσκόμισε η καινοτόμα παρουσίαση του κ. Γιώργου Μπαρμπούτη μέλος της επιστημονικής ομάδας τουρισμού του Επιμελητηρίου Ρόδου, ο οποίος εισηγήθηκε την αναβίωση του θαύματος του Κολοσσού της Ρόδου μέσα στα πλαίσια των νέων τάσεων όπου οι προορισμοί οφείλουν να μετατρέψουν τα διάφορα μνημεία τους (landmarks) σε εμπειρίες για τον ταξιδιώτη. Η αναβίωση μύθων βοηθάει το marketing των προορισμών προσφέροντας στον ταξιδιώτη μοναδικές εμπειρίες και ένα μελλοντικό ταξίδι στο παρελθόν. Η Ελλάδα θα μπορούσε να προσφέρει ένα ταξίδι στην αρχαιότητα με αναβίωση της καθημερινής ζωής των αρχαίων, των μύθων, αλλά και των θαυμάτων. Η Ρόδος θα μπορούσε να προσφέρει μια εμπειρία ιπποτικής ζωής μέσα στην ίδια την Μεσαιωνική πόλη, ή με τη βοήθεια της τεχνολογίας να ‘ζωντανέψει’ μπροστά στα μάτια του ταξιδιώτη την μεταμόρφωση της πεταλούδας. Πόσο πιο ζωντανή θα ήταν μια τέτοια εμπειρία αντί μιας απλής βόλτας στις πεταλούδες; Μεγάλη όμως προσοχή, τόνισε ιδιαίτερα ο κ. Μπαρμπούτης χρειάζεται στην εφαρμογή της ιδέας ώστε να μην γίνει μια αντιγραφή που θα οδηγούσε σε πλήρη αποτυχία, αλλά ένα νέο σύγχρονο θαύμα που θα είχε τον Κολοσσό ως πηγή έμπνευσης.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024