Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΣυνέδρια ΤουρισμούΜε αμείωτο το ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε το 2ο Συνέδριο IMIC 2006

Με αμείωτο το ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε το 2ο Συνέδριο IMIC 2006

Ενδιαφέρουσες ήταν πολλές από τις ομιλίες που ακούστηκαν στο Διεθνές Συνέδριο IMIC 2006 με θέμα το Μarketing των Προορισμών και των Συνεδριακών τους χώρων, που τελείωσε το Σάββατο μετά από ένα επιτυχημένο workshop όπου αναλύθηκαν και συζητήθηκαν συγκεκριμένες μελέτες – περίπτωσης…

Ενδιαφέρουσες ήταν πολλές από τις ομιλίες που ακούστηκαν στο Διεθνές Συνέδριο IMIC 2006 με θέμα το Μarketing των Προορισμών και των Συνεδριακών τους χώρων<...>, που τελείωσε το Σάββατο μετά από ένα επιτυχημένο workshop όπου αναλύθηκαν και συζητήθηκαν συγκεκριμένες μελέτες – περίπτωσης που είχαν υποβληθεί από τους 429 συνέδρους από 39 περιοχές που παρακολούθησαν το συνέδριο.

Με τη σειρά που παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα ξεχώρισαν η ομιλία της κ. Ειρήνης Βάρδα Καψή και του κ. Παναγιώτη Ποδηματά, όπου με αφορμή την ανάληψη του συνεδρίου του ICCA από τη Ρόδο τον Οκτώβριο του 2006 έδωσαν στο κοινό συγκεκριμένες συμβουλές για το πώς η συμμετοχή σε μία ένωση μπορεί μετά από επιμονή και υπομονή, και επαγγελματική δουλειά να επιφέρει μεγάλο όφελος. Κατόπιν η ομιλία του κ. Βασ. Θεοχαράκη καθηγητή στο ALBA Graduate School, τόνισε ότι πετυχημένες επιχειρήσεις είναι εκείνες που μεταμορφώνονται και έτσι επιβιώνουν.

Στην επόμενη συνεδρία ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η ομιλία του κ. Νίκου Αυλώνα καθηγητή στο Deree College, ο οποίος μας ενημέρωσε πως μπορεί η κοινωνική ευθύνη μπορεί να γίνει ένα εργαλείο διαφοροποίησης στο marketing και μάλιστα μας είπε ότι από τον Οικολογικό Τουρισμό τώρα η τάση είναι προς τον Κοινωνικά Υπεύθυνο Τουρισμό. Την προσοχή του κοινού τράβηξε η πολύ ζωντανή ομιλία του κ. Γιώργου Δρακόπουλου γενικού διευθυντή του ΣΕΤΕ και του κ. Γιάννη Φώτη Συμβούλου Τουρισμού της Market Plan, που ανέλυσαν τα 10 στάδια τοποθέτησης ενός προϊόντος στον ανθρώπινο νου, και τόνισαν την ανάγκη της επανατοποθέτησης του ελληνικού τουρισμού. Το παράδειγμα της Ελβετίας, η οποία με ένα σποτάκι καλεί τις γυναίκες των φιλάθλων που θα παρακολουθούν στη Γερμανία το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου και θα είναι συνέχεια μπροστά στην τηλεόραση, να επισκεφθούν την Ελβετία, ήταν πολύ χαρακτηριστικό για το πώς ένας προορισμός μπορεί να μαρκετάρει τον εαυτό του εκμεταλλευόμενος ακόμα και ευκαιρίες της στιγμής. Για την Ελλάδα, ο κ. Δρακόπουλος τόνισε ότι δεν υπάρχει μια μόνιμη επαγγελματική ομάδα ώστε να μπορεί η χώρα μας να κάνει επαγγελματικό μάρκετινγκ. Για αυτό το λόγο, ο ΣΕΤΕ έχει κάνει πρόταση για τη δημιουργία ενός marketing task force. Ο κ. Αυλώνας έκανε την πρόταση στον κ. Δρακόπουλο τα μέλη του ΣΕΤΕ να αποφασίσουν να κάνουν μόνοι τους έρευνες μάρκετινγκ και να μην περιμένουν το κράτος. Ο κ. Δρακόπουλος είπε ότι η πρόταση είναι σωστή και ότι την έχει ήδη θέσει στο Δ.Σ. του ΣΕΤΕ. Όμως είπε ότι πρέπει να επιμείνουμε ο δημόσιος τομέας να κάνει σωστά τη δουλειά του, ενώ ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να πάρει πρωτοβουλίες.

Ο κ. Γιώργος Μιχαηλίδης τόνισε την αξία των κρουαζιεροπλοίων στα συνέδρια και τα πλεονεκτήματα της διοργάνωσης τέτοιων γεγονότων πάνω σε πλοία. Μάλιστα είπε ότι στις περιοχές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και δυναμική στον κλάδο των MICE η Ελλάδα είναι στην 2η θέση με πρώτη την Βαλτική Θάλασσα, ενώ ακολουθεί η Κύπρος το Ισραήλ και η Αίγυπτος. Στην 4η θέση είναι το Ντουμπάι και ο Κόλπος, και στην 5η το Μαρόκο και τα Κανάρια Νησιά. Η κα. Δήμητρα Δασκαλάκη, διευθύντρια του τμήματος Επικοινωνίας της Imaco Media παρουσίασε τις δυνατότητες που υπάρχουν για την μεταμόρφωση ενός τόπου στον ιδανικό τόπο για μία μαγευτική εκδήλωση δείχνοντας έτσι ότι για τη διοργάνωση μιας εκδήλωσης οποιοσδήποτε τόπος μπορεί να αναδειχθεί κατάλληλος ειδικά όταν υπάρχει φαντασία, έμπνευση και δημιουργικότητα. Η κα Ουρανία Βροντού, καθηγήτρια στο Alpine Center, παρουσίασε με ιδιαίτερα πρακτικό τρόπο πως οι προορισμοί μπορούν να αξιοποιήσουν τον αθλητικό τουρισμό.

Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Βουγιουκαλάκης, ερευνητής από το Γεωλογικό Ινστιτούτο, παρουσίασε τον Γεωτουρισμό, ως μια μορφή εναλλακτικού τουρισμού που ενδείκνυται στη χώρα μας λόγω της ωραίας μορφολογίας των πετρωμάτων και των ηφαιστιογενών τοπίων. «Η Ελλάδα έχει πολλούς αξιόλογους γεωτόπους, όπως τα Μετέωρα, αλλά και πολλά φαράγγια, ηφαίστεια, σπήλαια, απολιθώματα, και απολιθωμένα δάση με το μοναδικό στον κόσμο Απολιθωμένο Δάσος στην Λέσβο. Το δάσος αυτό δεν είναι το μοναδικό στην χώρα μας, είναι όμως το μοναδικό που έχει αξιοποιηθεί», τόνισε. Ως παράδειγμα μη αξιοποίησης έδωσε την περίπτωση του Πικέρμι που μένει χωρίς καμία αξιοποίηση. Στην ερώτηση σε τι κατάσταση είμαστε στην Ελλάδα όσον αφορά την αξιοποίηση των γεωτόπων, ο κ. Βουγιουκαλάκης τόνισε ότι “είμαστε πολύ χαμηλά. Το μόνο μέρος που αξιοποιείται είναι η Μυτιλήνη όπου υπάρχει και ένα πολύ ωραίο μουσείο. Μην ξεχνάμε ότι η Μυτιλήνη είναι το μόνο μέρος στον κόσμο όπου ακόμα και σήμερα τα απολιθωμένα δέντρα είναι όρθια. Το 2002 επισκέφθηκαν το μέρος 75.000 άνθρωποι”.

Ο Δρας Aρης Ίκκος της JBR Hellas ανέλυσε τον προσβάσιμο τουρισμό τονίζοντας ότι από τα 120 εκατ. ανθρώπων με ειδικές ανάγκες τα 89 εκατ. είναι πιθανοί τουρίστες, με κύριο χαρακτηριστικό τους το υψηλό εισόδημα. Το 50% αυτών θα ταξίδευε πιο συχνά αν υπήρχαν περισσότερα μέρη προσβάσιμα. Καταλάβαμε βέβαια ότι η Ελλάδα δεν ανήκει σε εκείνες τις χώρες που θέλει να καλωσορίσει αυτά τα άτομα μιας ο επίσημος κόμβος του ΕΟΤ δεν δίνει καμία πληροφορία σχετικά.

Η κ. Λίλα Κωνσταντινίδου, chief Wedding Planner της Heliotopos, αναφέρθηκε στο destination wedding μια νέα τάση για την χώρα μας, η οποία όμως φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα μιας και τα τελευταία 10 χρόνια παρουσιάζει τα στατιστικά της έχουν διπλασιαστεί. Στις ΗΠΑ, η Ελλάδα ως προορισμός για γάμο είναι πολύ δημοφιλής μεταξύ των χωρών του εξωτερικού. Το 2005 στην Σαντορίνη έγιναν 550 πολιτικοί γάμοι και 80 θρησκευτικοί, στην Ρόδο 166, στην Κέρκυρα 71, στην Κεφαλονιά 57, στον Αγ. Νικόλαο της Κρήτης 55, και στο Ηράκλειο 29. Στο τέλος της ημέρας, η κ. Δήμητρα Δασκαλάκη στην ωραία ομιλία της μας έδωσε παραδείγματα για το πώς μπορούμε όταν θέλουμε να μεταμορφώσουμε ένα χώρο σε κατάλληλο χώρο για εκδηλώσεις. Οι εικόνες από την Βαρβάκειο αγορά, και το χώρο στάθμευση τρένων μιλούσαν από μόνες τους. Το παράδειγμα της Λευκωσίας που όλη η πόλη έγινε εκθεσιακός χώρος για φωτογραφίες, οι οποίες υπήρχαν ακόμα και στα φανάρια ήταν πολύ χαρακτηριστικό. “Όλοι οι χώροι μπορεί να είναι απόλυτα κατάλληλοι ή απόλυτα ακατάλληλοι για να κάνουν μια εκδήλωση ΤΗΝ εκδήλωση”, τόνισε.

Στην πρώτη συνεδρία του Σαββάτου, ο Δρας Δημήτρης Κούτουλας αναφέρθηκε σε έρευνα που έχει γίνει για τη Ρόδο, τον παλαιότερο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας, που πλέον έχει περάσει στη φάση της παρακμής παρουσιάζοντας για πρώτη φορά 5 συνεχείς χρονιές πτωτικές τάσεις. Έδωσε ορισμένα πρακτικά σημεία για το πώς πρέπει να αντιμετωπισθούν παρόμοιες καταστάσεις όταν εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα μάρκετινγκ προορισμού. Σημαντική ήταν η ομιλία του κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη σύμβουλου εμψύχωσης στο τοπικό σύμφωνο ποιότητας του Νομού Κοζάνης που υλοποιεί η αστική μη κερδοσκοπική εταιρία Ξένιος Δίας. Τόνισε ότι τα τοπικά προϊόντα πρέπει να είναι οι πρωταγωνιστές στα τραπέζια των ξενοδοχείων και εύλογα αναρωτήθηκε αν ο καθένας μπορεί και πρέπει να κάνει τουρισμό στην Ελλάδα με τυράκια και βουτυράκια εξωτερικού χωρίς να λαμβάνει υπόψη του το όφελος της τριγύρω περιοχής. “Χρειαζόμαστε νέες δομές ανάπτυξης στηριζόμενες στις τοπικές κοινωνίες”, τόνισε χαρακτηριστικά. Στο στρογγυλό τραπέζι που ακολούθησε αναλύθηκε ο οινοτουρισμός, όπου η κ. Μένια Ζαφειροπούλου από το κτήμα Χατζημιχάλη τόνισε ότι γύρω από το κρασί έχει αναπτυχθεί μια ολόκληρη φιλοσοφία και το κτήμα κάνει διάφορες εκδηλώσεις, μαθήματα μαγειρικής, επισκέψεις σε αμπελώνες, αναβίωση του τρύγου κτλ. Διάφοροι εστιάτορες τόνισαν πως η γαστρονομία είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση που αποτελεί πόλο έλξης τουριστών και την ανάπτυξη ακόμα και του γαστρονομικού τουρισμού αναφερόμενοι ειδικά στο επιτυχημένο παράδειγμα της Σαντορίνης.

Στην τελευταία ενότητα, η κ. Ράνια Δεϊμέζη, project manager της Travel Media Applications τόνισε τη σημασία της βελτιστοποίησης στις μηχανές αναζήτησης των κόμβων των προορισμών με στόχο την καλύτερη ανάδειξη τους στο internet που όλο και περισσότερο αποτελεί βασικό εργαλείο marketing. Η κ. Μαργαρίτα Μανούσου, αρχισυντάκτρια του Meeting Greece, ανέλυσε τον σωστό και αποτελεσματικό τρόπο παρουσίασης ενός προορισμού στις τουριστικές εκθέσεις, ένα θέμα που πραγματικά είναι πολύ ενδιαφέρον.

Τέλος, ανακοινώθηκε η διοργάνωση του επόμενου συνεδρίου της σειράς IMIC (International Meetings Industry Conferences)που θα πραγματοποιηθεί 7 και 8 Φεβρουαρίου 2007 με θέμα τα ταξίδια κινήτρων και τις εταιρικές εκδηλώσεις.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024