Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τέσσερις οι αεροδιάδρομοι για το Διεθνές Αεροδρόμιο του Μπαράχας στη Μαδρίτη

Βίκυ Καραντζαβέλου - 20 Μάρτιος 2006, 00:00

Αποσυμφόρηση των αιθέρων υπόσχεται ο νέος τερματικός σταθμός στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης, ο οποίος άρχισε ήδη τις λειτουργίες του. Ο τερματικός σταθμός 4 (Terminal 4) στο<...>

Μπαράχας άρχισε να λειτουργεί τον προηγούμενο μήνα, με καθυστέρηση λίγων μηνών από το αρχικό πρόγραμμα, σύμφωνα με την ναυτεμπορική.

Το νέο τέρμιναλ έχει διπλασιάσει τον αριθμό αεροδιαδρόμων που διαθέτει το αεροδρόμιο Μπαράχας (σε τέσσερις) και αναμένεται να διπλασιάσει και τον αριθμό εξυπηρετούμενων επιβατών, στους 70 εκατομμύρια ετησίως.

Το συνολικό έργο επέκτασης του αεροδρομίου περιλαμβάνει τον τερματικό σταθμό -ο οποίος απαρτίζεται από δύο κτήρια, που συνδέονται με τρένο- δύο νέους διαδρόμους, έναν πύργο ελέγχου, 9.000 θέσεις στάθμευσης και νέους δρόμους.

Η Richard Rogers Partnership -η οποία είναι ευρύτερα γνωστή για την ανέγερση κτηρίων όπως το Millennium Dome του Λονδίνου και το Κέντρο Πομπιντού του Παρισιού- σχεδίασε τον τερματικό σταθμό σε συνεργασία με την ισπανική εταιρεία αρχιτεκτονικών μελετών Estudio Lamela και τις εταιρείες TPS και Initec.

Οι αρχιτέκτονες προσπάθησαν να εκμεταλλευθούν το άπλετο, φυσικό φως της Μαδρίτης και να δημιουργήσουν μια πιο “απαλή” εικόνα, έναντι των σκληρών γραμμών αλουμινίου και γρανίτη, στοιχεία που κυριαρχούν συνήθως στις κατασκευές αερολιμένων.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η διακοσμητική οροφή από μπαμπού, η οποία καλύπτει όλο το μήκος του τέρμιναλ. Το συνολικό κόστος του έργου ανήλθε για την Ισπανία στα έξι δισ. ευρώ (περίπου επτά δισ. δολάρια).

Οι θετικές συνέπειες έχουν ήδη γίνει αισθητές στις επίγειες δραστηριότητες. “Εμπλουτίσθηκε σημαντικά η οδική υποδομή, τόσο όσον αφορά σε οδικούς άξονες μετά διοδίων, όσο και δρόμους ελευθέρας κυκλοφορίας”, διευκρινίζει ο Ρότζερ Κουκ, επικεφαλής της εταιρείας συμβουλευτικών υπηρεσιών στον τομέα ακίνητης περιουσίας (real-estate) Cushman & Wakefield Healey & Baker.

Η λειτουργία του νέου τερματικού δημιούργησε παράλληλα και κλίμα αντιπαράθεσης. Το Μπαράχας απέχει μόλις 15 χιλιόμετρα από το κέντρο της Μαδρίτης και το νέο τέρμιναλ δεν διαθέτει πρόσβαση μέσω σιδηροδρόμου ή μετρό, γεγονός που σημαίνει ότι οι επιβάτες θα πρέπει να πάρουν λεωφορεία από τα παλαιότερα τέρμιναλ του αεροδρομίου.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top