Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΠόρισμα-κόλαφος για τους περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας του αεροδρομίου Ηρακλείου

Πόρισμα-κόλαφος για τους περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας του αεροδρομίου Ηρακλείου

Σειρά από παραβιάσεις, όσον αφορά στους περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας του αεροδρομίου `Νίκος Καζαντζάκης` του Ηρακλείου περιλαμβάνει το τελικόπόρισμα της ανεξάρτητης Αρχής `Ο Συνήγορος του Πολίτη`, που κοινοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα […]

Σειρά από παραβιάσεις, όσον αφορά στους περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας του αεροδρομίου `Νίκος Καζαντζάκης` του Ηρακλείου περιλαμβάνει το τελικό<...>πόρισμα της ανεξάρτητης Αρχής `Ο Συνήγορος του Πολίτη`, που κοινοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών, κ.κ. Γιώργο Σουφλιά και Μιχάλη Λιάπη αντίστοιχα, αλλά και στους εμπλεκόμενους φορείς του Ηρακλείου.

Όπως καταδεικνύει το πόρισμα, ο μεγαλύτερος αριθμός παραβιάσεων στο αεροδρόμιο Ηρακλείου αφορά στην κατασκευή έργων επέκτασης και βελτίωσης, στη διάθεση υγρών αποβλήτων και στην καταγραφή του θορύβου.

Το τελικό πόρισμα περιλαμβάνει, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα, και τις διαπιστώσεις της αυτοψίας που έγινε στο αεροδρόμιο Ηρακλείου από το επιστημονικό προσωπικό της ανεξάρτητης Αρχής στις 8/12/2005, σε συνεργασία με τη Νομαρχία και το Λιμεναρχείο Ηρακλείου.

Βασικές διαπιστώσεις της αυτοψίας αυτής είναι:


  1. Τα ύδατα που συλλέγονται από το μοναδικό αγωγό απορρέουν σε σηπτικό βόθρο και στη συνέχεια οδηγούνται με αντλίες στη θάλασσα, μέσω του αγωγού της Βιομηχανικής Περιοχής Ηρακλείου, ενώ τα όμβρια απορρέουν χωρίς επεξεργασία στον περιβάλλοντα χώρο.

  2. Τα αστικά λύματα καταλήγουν στο ίδιο σημείο, μέσω του ίδιου αγωγού, κατά παράβαση της ΚΥΑ, η οποία ορίζει ότι θα πρέπει να οδηγούνται στο βιολογικό σταθμό του Ηρακλείου. Μάλιστα, παρά τις διαβεβαιώσεις παραγόντων του αερολιμένα ότι τα λύματα με βυτία μεταφέρονται στο βιολογικό, δεν παρουσιάστηκαν τα σχετικά με τη μεταφορά παραστατικά.

  3. Ο νέος παράλληλος τροχόδρομος κατασκευάστηκε και λειτουργεί χωρίς περιβαλλοντική άδεια από το ΥΠΕΧΩΔΕ και χωρίς να προβλέπεται από την ΚΥΑ του 1998.

  4. Δεν υπάρχει σύστημα μέτρησης θορύβου.


Τελικές διαπιστώσεις και προτάσεις
Σύμφωνα με το πόρισμα, που αποτελεί `κόλαφο` για τη λειτουργία του αεροδρομίου Ηρακλείου, μεταξύ άλλων διαπιστώνεται ότι:
  1. Το αεροδρόμιο δε διαθέτει σήμερα – αλλά ούτε και στο παρελθόν – σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης του αεροπορικού θορύβου. `Αρα, ο θόρυβος που προκαλούν τα αεροπλάνα καταγράφεται με εντελώς υποκειμενικό τρόπο.
  2. Ενώ η ΥΠΑ υποστηρίζει ότι μόλις το 5% των αεροσκαφών κινείται από το δυτικό άκρο του αεροδρομίου, χωρίς να ξεκαθαρίζει αν πρόκειται για απογειώσεις ή προσγειώσεις και προς ποια κατεύθυνση, το πόρισμα δέχεται ότι αυτό το ποσοστό αφορά σε απογειώσεις με κατεύθυνση από δυτικά προς ανατολικά, παρόλο που το 95% των απογειώσεων γίνεται με αντίθετη κατεύθυνση, με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη κατά την απογείωση να πετούν πάνω από την πόλη με έντονη ηχητική ρύπανση.

  3. Το πόρισμα καταρρίπτει τον ισχυρισμό της ΥΠΑ ότι είναι περιορισμένες οι πτήσεις στο αεροδρόμιο Ηρακλείου τις νυχτερινές ώρες, αφού δέχεται ότι την τουριστική σεζόν αυτές είναι ιδιαίτερα πυκνές τις νυχτερινές ώρες.

  4. Κατηγορηματικά διαπιστώνει ότι αστικά λύματα και όμβρια ύδατα συνεχίζουν να πέφτουν στη θάλασσα, επιβαρύνοντας ιδιαίτερα την ευρύτερη περιοχή.
  5. Ακόμη αποκαλύπτει ότι ο παράλληλος τροχόδρομος κατασκευάστηκε χωρίς περιβαλλοντική άδεια, η οποία επιχειρήθηκε να δοθεί εκ των υστέρων και τελικά δε δόθηκε ποτέ.

  6. Σε κανένα σημείο της ΚΥΑ δεν προβλέπονταν έργα επέκτασης και βελτίωσης της κτιριακής υποδομής, ενώ οι όποιες εργασίες έγιναν δεν είχαν έγκριση περιβαλλοντικών όρων.

  7. Τέλος, δεν κατέστη δυνατό, σύμφωνα με το πόρισμα, να διαπιστωθεί αν τηρούνται οι όροι για τη διάθεση μεταχειρισμένων ορυκτελαίων, τοξικών και επικίνδυνων αποβλήτων.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024