Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Υπουργείο Πολιτισμού

Παραλαβή πρώτου θραύσματος γλυπτών του Παρθενώνα

Βίκυ Καραντζαβέλου - 05 Σεπτέμβριος 2006, 00:00

Ένα ξενιτεμένο, πολύτιμο κομμάτι του Παρθενώνα, το θραύσμα από τον 8ο λίθο της Βόρειας Ζωφόρου, που μέχρι πρότινος βρισκόταν στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης, το αρχαιότερο Πανεπιστήμιο της Γερμανίας...

Ένα ξενιτεμένο, πολύτιμο κομμάτι του Παρθενώνα, το θραύσμα από τον 8ο λίθο της Βόρειας Ζωφόρου, που μέχρι πρότινος βρισκόταν στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης, το αρχαιότερο<...>

Πανεπιστήμιο της Γερμανίας, επέστρεψε χτες επισήμως στην Ελλάδα για πρώτη φορά μετά από 200 σχεδόν χρόνια, έπειτα από αποδοχή του ελληνικού αιτήματος για επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα.

“Η ρηξικέλευθη απόφαση της Πρυτανείας, μετά από αίτημα της Ελλάδας, να μεταβιβάσει την κυριότητα του θραύσματος στο Υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδας, έχει τεράστια ουσιαστική και συμβολική σημασία τόνισε ο υπουργός Πολιτισμού, κ. Γιώργος Βουλγαράκης, κατά την τελετή παράδοσης, που πραγματοποιήθηκε χτες το βράδυ, επισημαίνοντας πως “για πρώτη φορά γίνεται έμπρακτα αποδεκτό το αίτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο τους. Για πρώτη φορά δικαιώνονται οι προσπάθειες που καταβάλλονται διεθνώς, εδώ και δεκαετίες, για την αποκατάσταση του συνόλου των ελλειπόντων στοιχείων του μνημείου. Για πρώτη φορά σπάει η σιωπηλή συμφωνία των μουσειακών οργανισμών που κατέχουν Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο, το Παρίσι, τη Βιέννη, τη Ρώμη, το Παλέρμο, την Κοπεγχάγη, το Μόναχο, το Βύρτσμπουργκ. Σήμερα, το συμβολικό και το ηθικό αντίκρισμα της χειρονομίας του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης αίρει το φαινομενικά αδιέξοδο πρόβλημα της επανενσωμάτωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα. Προδιαγράφει ένα νέο πεδίο επιβεβλημένων ενεργειών, και δείχνει το δρόμο για την αποκατάσταση της αρχιτεκτονικής ενότητας και της γλυπτικής αρτιότητας ενός μνημείου που αποτελεί σύμβολο του παγκόσμιου πολιτισμού”.

“Ο Παρθενώνας” συνέχισε ο υπουργός στην ομιλία του “δεν είναι ένα οποιοδήποτε από τα αριστουργήματα της αρχιτεκτονικής του παρελθόντος. Δεν ξεχωρίζει ούτε για το μέγεθος ούτε για το υλικό κατασκευής του. Ξεχωρίζει για μια μοναδική στην ιστορία των ανθρώπινων κατακτήσεων μεταστοιχείωση των ποσοτικών παραμέτρων σε ποιοτικές αξίες, των υλικών δηλαδή προϋποθέσεων σε πνευματικές αρετές. Είναι ένα σύμβολο διότι φανερώνει πώς το πνεύμα επεμβαίνει στην ύλη. Είναι ένα μνημείο που σηματοδοτεί την αφύπνιση της ατομικής συνείδησης μέσα στο συλλογικό κοινωνικό πλαίσιο, που μόνον οι αρχές της Δημοκρατίας μπορούν να εγγυηθούν. Το χρέος για την αποκατάσταση των Γλυπτών του Παρθενώνα αποτελεί χρέος ολόκληρης της ανθρωπότητας στον Πολιτισμό. Για να ξανακερδηθεί κάποτε η ενότητα του συνόλου, να ξανακουστεί το επίκαιρο πάντα μήνυμα ανθρωπιάς που εκπέμπει”.

Αναφερόμενος τέλος στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης, που σύντομα ανοίγει τις πύλες του στο κοινό και είναι έτοιμο να υποδεχτεί τα Παρθενώνια Γλυπτά που βρίσκονται εκτός Ελλάδας, ο υπουργός επεσήμανε ότι θα υπάρχει ειδική αίθουσα του Παρθενώνα, όπου για πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία δίνεται η δυνατότητα για την επανασύνδεση όλων των σωζόμενων μελών σε οπτική επαφή με το μνημείο. “Στην αίθουσα του Παρθενώνα” εξήγησε ο κ. Βουλγαράκης, “συγκεκριμένες προθήκες θα μείνουν κενές σε αναμονή της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα. Για κάθε γλυπτικό μέλος που βρίσκεται στη Μεγάλη Βρετανία έχει προβλεφθεί ειδική θέση. Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης δεν θα είναι μόνον ένας εκθεσιακός χώρος. Θα είναι χώρος μελέτης και έρευνας για τους επιστήμονες, τους ερευνητές και τους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top