Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Mediterranean Travel Association

Etienne Pauchant: Ο παγκόσμιος τουρισμός ακολουθεί ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης από αυτούς της Μεσογείου

Δώρα Σγάρτσου - 18 September 2006, 00:00

Στους λόγους δημιουργίας της Mediterranean Travel Association (META), επισημαίνοντας το γεγονός ότι η περιοχή της Μεσογείου είναι η κυρίαρχη<...>

στον τουρισμό, έχοντας καταγράψει το 2005 περισσότερες από 260 εκατ. αφίξεις, οι οποίες εκτιμάται πως θα ανέλθουν στα 300 εκατ. μέχρι το 2007, αναφέρθηκε σε συνέντευξη του στο Travel Daily News ο Γενικός Διευθυντής της META, κ. Etienne Pauchant, εξηγώντας πως απώτερος στόχος τους είναι η ενίσχυση αυτής της ανάπτυξης, αλλά και η αποτελεσματικότερη διαχείριση της.

Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε ο κ. Pauchant η περιοχή της Μεσογείου από το 2000 και έπειτα έχει χάσει σημαντικά μερίδια της διεθνούς αγοράς, παρά την αύξηση τουριστικών αφίξεων, που εμφανίζει σε ετήσια βάση, καθώς ο παγκόσμιος τουρισμός ακολουθεί ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης, συγκριτικά με αυτόν της Μεσογείου. Και εξήγησε: Οι αγορές της Μεσογείου δεν έχουν ενιαία ταυτότητα στις τουριστικές εκθέσεις και συνεπώς δεν διαθέτουν και κοινό στόχο για την προώθηση τους σε νέες αγορές του κόσμου, όπως της Κίνας, της Ινδίας και της Νότιας Αμερικής. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι μεταξύ 2000 και 2003 – περίοδο κρίσης για τον τουρισμό - το μερίδιο αγοράς της Μεσογείου όσον αφορά στις διεθνείς τουριστικές αφίξεις άγγιζε το 35%, ενώ το 2004 και 2005 κατάφερε να αναστηλωθεί. Σήμερα, όμως, βιώνει και πάλι μια πτωτική πορεία, με τις αφίξεις να κυμαίνονται περίπου στο 32%, αφού οι Ευρωπαίοι προτιμούν ταξίδια μακρινών αποστάσεων, ενώ και οι νέες αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής δεν εμφανίζουν ανοδικές τάσεις.
Πριν την κρίση στη Μέση Ανατολή το φετινό καλοκαίρι, οι εκτιμήσεις της META έκαναν λόγο για αύξηση μεγαλύτερη του 4% της τουριστικής ανάπτυξης (3,69% το 2005). Εξαιτίας όμως της κρίσης και των συνεπειών της στις αγορές της Ανατολικής Μεσογείου εκτιμάται πως ο αριθμός τουριστικών αφίξεων το 2006 θα ανέλθει στα 270 εκατομμύρια (262 εκατ. το 2005).

Μιλώντας ειδικότερα για τον κάθε προορισμό, αλλά και τη δυναμική του καθενός στα επόμενα δύο χρόνια ο κ. Pauchant, σημείωσε ότι αν και το 85% των συνολικών αφίξεων στη περιοχή της Μεσογείου παρατηρείται στις Ευρωπαϊκές αγορές (Βόρεια Μεσόγειος), από την Πορτογαλία μέχρι και την Ελλάδα, ωστόσο ο ρυθμός τουριστικής ανάπτυξης τους κινείται μόλις στο + 5.46% τα τελευταία 5 χρόνια, από το 2000 μέχρι και το 2005.

Κατά τη περίοδο αυτή (2000-2005) οι νότιες αγορές της Μεσογείου (από την Αίγυπτο μέχρι το Μαρόκο) παρουσίασαν εκπληκτική αύξηση, της τάξης του + 42.83 %, οι ανατολικές αγορές (από την Τουρκία μέχρι την Παλαιστίνη) αύξηση + 39.80 % και οι βαλκανικές αύξηση, της τάξης του + 47.27 %. Πέρσι, ο ρυθμός ανάπτυξης τους σε σχέση με το 2004, εμφανίστηκε + 3.14% για τις αγορές της βόρειας Μεσογείου, + 7.14% για τις αγορές της νότιας Μεσογείου, + 4.53 % για τις αγορές της ανατολικής Μεσογείου και + 7.56 % για τις αγορές των Βαλκανίων.

Το πρώτο εξάμηνο του 2006 ήταν εξαιρετικό για όλες τις αγορές της Μεσογείου. Αν η τωρινή κρίση στην Μέση Ανατολή δεν οφειλόταν σε κάποια τοπική σύγκρουση και / ή σε κάποια τρομοκρατική επίθεση, η περιοχή θα μπορούσε εύκολα να σημειώσει και πάλι ανοδική πορεία στα επόμενα χρόνια. Η νότια περιοχή (κυρίως Μαρόκο, Τυνησία και Αίγυπτος), αλλά και τα Βαλκάνια (Κροατία) θα επιτύχουν σίγουρα αριθμούς – ρεκόρ στις τουριστικές αφίξεις το 2006 και το 2007.

Ανάμεσα στα μέλη της η META έχει σημαντικούς ‘παίχτες’ της τουριστικής βιομηχανίας της Μεσογείου, γεγονός που της εξασφαλίζει και τη συμμετοχή μικρότερων επιχειρήσεων, όπως εξηγεί ο κ. Pauchant, καθώς οι τελευταίες επηρεάζονται σημαντικά από τις επιλογές και στάσεις των κυρίαρχων της αγοράς. Μέχρι σήμερα αριθμεί 38 μέλη, ενώ στόχος της είναι μέχρι το τέλος του 2006 ο αριθμός αυτός να κυμαίνεται μεταξύ 50 και 200, αγγίζοντας τα 1.000 στα τέλη του 2007.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top