Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Επιμελητήριο Μαγνησίας: Προχειρότητα στον σχεδιασμό των μελλοντικών κινήσεων του ΕΟΤ

Θοδωρής Κουμέλης - 31 Αύγουστος 2000, 00:00

Το Επιμελητήριο Μαγνησία<.>ς έστειλε υπόμνημα, το οποίο υπογράφεται από τον πρόεδρο κ. Κώστα Λεβέντη, στο Υπουργείο Ανάπτυξης σχετικά με το θέμα της ακύρωσης της παρουσίας του ΕΟΤ στη<...>

διεθνή έκθεση της Αυστρίας για το έτος 2000.
Το υπόμνημα αναφέρει τα εξής:
‘Η είσοδος στη νέα χιλιετία βρίσκει την εθνική τουριστική πολιτική και ειδικότερα τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της στην ίδια κατάσταση μ' αυτή που επικρατούσε την δεκαετία του 80 χωρίς ουσιαστικά να έχει αλλάξει κάτι προς το καλύτερο.
Παρόλο που όλες οι τελευταίες Κυβερνήσεις έχουν αναγνωρίσει ότι ο τουρισμός αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο για την αναπτυξιακή προσπάθεια που εδώ και χρόνια η χώρα μας έχει δρομολογήσει, συνέχεια καταγράφουμε την προχειρότητα που πολλές φορές ο ΕΟΤ αντιμετωπίζει τον σχεδιασμό των μελλοντικών του κινήσεων. Τουριστική νομοθεσία, θεσμικό πλαίσιο των νέων δεδομένων στον τουρισμό, τουριστική προβολή και πληροφόρηση, απλοποίηση των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει το τουριστικό προϊόν στη χώρα μας, αναπτυξιακός νόμος είναι λίγα από τα σημεία που δεν έχουμε καταγράψει τα τελευταία χρόνια σοβαρές και μακροπρόθεσμες πολιτικές που να αναδεικνύουν τον τουρισμό ως κυρίαρχο στόχο ανάπτυξης.
Ο Νομός Μαγνησίας, δείγμα μικρογραφίας της Ελληνικής Επικράτειας με το Νησιωτικό σύμπλεγμα των Βορείων Σποράδων και με το Χερσαίο τμήμα του νομού με τις ιδιαιτερότητες του Πηλίου, αντιμετωπίζει κατά καιρούς τις ελλείψεις που προκύπτουν από τους μη μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς της Τουριστικής ηγεσίας.
Με αφορμή την έντονη διαμαρτυρία της Ένωσης Ξενοδόχων του Νομού μας θα θέλαμε να επικεντρώσουμε την προσοχή σας, στους μελλοντικούς σχεδιασμούς της τουριστικής ηγεσίας του ΕΟΤ ούτως ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενα σαν αυτά που περιγράφει η Ένωση Ξενοδόχων στην επιστολή της. Ειδικότερα στο θέμα προβολής στο εξωτερικό που αρκετά χρήματα το τελευταίο χρονικό διάστημα προϋπολογίζονται για δράσεις οι οποίες πρέπει να έχουν σχεδιασμό, συντονισμό και οπωσδήποτε να στοχεύουν στην προώθηση των τουριστικών προϊόντων που διαμορφώνονται από την Ελληνική Αγορά.
Συγκεκριμένα, οι γερμανόφωνες αγορές θέλουν ειδικότερες προσεγγίσεις μιας και το τελευταίο χρονικό διάστημα παρουσιάζεται μια έντονη κάμψη. Δεν είναι τυχαία η επισήμανση που η Γερμανική τράπεζα Dresner Bank καταγράφει στις εκτιμήσεις τις ότι στα δύο γερμανικά ταξιδιωτικά πρακτορεία το ένα απειλείται με αφανισμό στα επόμενα χρόνια λόγω της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνεται στον ευρωπαϊκό τουρισμό δηλαδή στα ολιγοπώλια, στη διακίνηση του μαζικού τουρισμού, απευθείας πωλήσεων μέσω Internet, μείωση προμηθειών από τις αεροπορικές εταιρίες αλλά και από άλλους κλάδους του χώρου.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο μηχανισμός της προώθησης των τουριστικών πακέτων προς την χώρα μας βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της ιστορίας του. Το φαινόμενο του γιγαντισμού ολίγων τουριστικών οργανισμών έχει ήδη προσλάβει τρομακτικές διαστάσεις με πρωτοστάτες 2-3 οργανισμούς που ελέγχουν πλέον την αγορά της Κεντρικής Ευρώπης και εξαπλώνεται στην Ολλανδία και το Βέλγιο, στη Μεγάλη Βρετανία, τις Σκανδιναβικές χώρες, καθώς και σε αρκετές πρώην ανατολικές.
Η εξειδίκευση των τουριστικών προϊόντων ίσως να είναι η μόνη διέξοδος.
Η Μαγνησία έχει τη δυνατότητα να παίξει σημαντικό ρόλο με την ποικιλομορφία του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει αλλά θα πρέπει να συμμετάσχει σε μία οργανωμένη και μακροπρόθεσμη προσπάθεια η οποία θα ενταχθεί στην Εθνική τουριστική πολιτική που θα εφαρμοσθεί.
Δεν έχουμε άλλη υπομονή να καταγράφουμε τα χιλιοειπωμένα προβλήματα που προκύπτουν στην τουριστική πολιτική. Η πρόκληση του 2004 ίσως είναι η μοναδική ευκαιρία να αφυπνίσει την τουριστική ηγεσία και η Μαγνησία έχει και μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο.
Η κατάργηση συγκεκριμένης έκθεσης ίσως είναι μια σωστή επιλογή, αλλά όπως πολύ εύστοχα η Ένωση Ξενοδόχων αναφέρει θα πρέπει να προτείνεται η εναλλακτική πρόταση του ΕΟΤ και η δρομολόγηση των νέων δράσεων.
Η ιδιωτική πρωτοβουλία δαπανάει αποδοτικά εκατομμύρια για την προβολή και προώθηση των τουριστικών προϊόντων και η εμπειρία της είναι πολύ μεγάλη για λύσεις οικονομικές και ανταποδοτικές.
Το Επιμελητήριο Μαγνησίας θα εξαντλήσει τις οικονομικές δυνατότητές του στην στήριξη της οποιασδήποτε αποδοτικής προσπάθειας για την προβολή του τουριστικού προφίλ της Μαγνησίας γιατί είναι πεπεισμένο ότι ο τουρισμός δεν είναι υπόθεση των ξενοδόχων αλλά της αναπτυξιακής προοπτικής του Νομού.
Ελπίζουμε στη λήψη άμεσης πρωτοβουλίας για μακροπρόθεσμες πολιτικές που θα στηρίζουν την τουριστική προοπτική της χώρας μας.’

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top