Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Γραφείων

Ημερίδα με θέμα την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Δημήτρης Σταθόπουλος - 28 Σεπτέμβριος 2006, 00:00

Eξειδικευμένη ημερίδα αφιερωμένη αποκλειστικά στην κρουαζιέρα, διοργάνωσε ο HATTA με μεγάλη συμμετοχή εκπροσώπων σημαντικών φορέων και εταιρειών από τον διεθνή χώρο. Η εκδήλωση έγινε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού και παρέστη ένας σημαντικός αριθμός εκπροσώπων...

Eξειδικευμένη ημερίδα αφιερωμένη αποκλειστικά στην κρουαζιέρα, διοργάνωσε ο HATTA με μεγάλη συμμετοχή εκπροσώπων σημαντικών φορέων και εταιρειών από τον διεθνή χώρο. Η εκδήλωση έγινε στο πλαίσιο<...>

της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού και παρέστη ένας σημαντικός αριθμός εκπροσώπων του Ελληνικού και παγκόσμιου τουριστικού κλάδου.

Η ημερίδα παρουσίασε διάφορες πτυχές πάνω στις εξελίξεις της διεθνούς κρουαζιέρας στην περιοχή της Μεσόγειου - που αν και μας αφορούν άμεσα - είναι εν πολλοίς άγνωστες και γενικά, τυχαίνουν υποβαθμισμένης προσοχής. Είναι όμως εξελίξεις, που μέσα σε μια δεκαετία έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο στη Μεσόγειο και φέρνουν ένα νέο, πολύ δυναμικό κύμα ανάπτυξης και οικονομικών εσόδων στις χώρες υποδοχής κρουαζιεροπλοίων, ειδικά σε εκείνες που είναι κομβικές. Η Ελλάδα, λόγω στρατηγικής θέσης, έχει αρχίσει να παίρνει μια γεύση από την αλλαγή αυτής της εποχής, αλλά δεν μπορεί ακόμη να αξιοποιήσει πραγματικά τις μεγάλες δυνατότητες που έχει σαν σημαντικός κόμβος στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Tα θέματα που παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στο πάνελ  αφορούσαν στα στοιχεία εκείνα που επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της Ελλάδας στον τομέα της κρουαζιέρας και ειδικότερα:

  1. Που βρίσκεται σήμερα η κρουαζιέρα;
  2. Που θα έπρεπε να είναι;
  3. Τι λάθη έχουμε κάνει μέχρι τώρα;
  4. Τι οικονομικά οφέλη χάνονται;
  5. Που μπορεί να πάει η κρουαζιέρα στο μέλλον;
  6. Τι προοπτικές ανοίγονται για την Ελλάδα όταν γίνει κόμβος στην Ανατολική Μεσόγειο;
  7. Ποια νέα δυναμική θα υπάρξει για όλη την Ανατολική Μεσόγειο;

Την εκδήλωση χαιρέτησαν, η κυρία Μαρία Γιαννίρη, Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, ο κ. Ιωάννης Τζωάννος, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ο κ. Αναστάσιος Λιάσκος, τ. Υφυπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Ρήγας, Υπεύθυνος Τομέα Τουρισμού του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Σπύρος Ευσταθόπουλος, Ειδικός Γραμματέας Ανταγωνιστικότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης και ο κ. Δημήτριος Σαμόλης, Πρόεδρος του ΟΛΠ.

Κρουαζιέρα: Απαιτείται μεγάλη προσπάθεια από την ελληνική πολιτεία

Στα 5 εκατ. θα ανέλθουν οι τουρίστες που επιλέγουν τα κρουαζιερόπλοια για λίγες στιγμές χαλάρωσης μέχρι το 2020, σύμφωνα με ανακοινώσεις που έγιναν στο πλαίσιο ημερίδας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και την οποία διοργάνωσε ο HATTA.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ειδικό γραμματέα ανταγωνιστικότητας του υπουργείου ανάπτυξης κ. Σπύρο Ευσταθόπουλο, ο αριθμός των τουριστών διεθνώς που θα επιλέξουν να πραγματοποιήσουν μια κρουαζιέρα το 2010 διεθνώς, θα ανέλθει στα 4,5 εκατομμύρια, όταν πέρυσι οι τουρίστες ήταν 3,2 εκατομμύρια. Μάλιστα για το 2020 η αυξητική τάση αναμένεται να συνεχισθεί και να φτάσουν τους 5 εκατομμύρια τουρίστες.

Σε τοποθέτησή του ο κ. Larry Pimentel, ιδιοκτήτης και πρόεδρος της Seadream Yacht Club αναφέρθηκε στα οφέλη από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας για τις τοπικές οικονομίες των χωρών. Επίσης στην ομιλία του έκανε λόγω για την αναγκαιότητα άμεσης άρσης του cabotage, κάτι που θα σημάνει πολλαπλά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία.

Παράλληλα στην τοποθέτηση του ο πρόεδρος του HΑΤΤΑ κ. Γιάννης Ευαγγέλου  στάθηκε στα πολύ σημαντικά βήματα που θα πρέπει να πραγματοποιήσει η χώρα μας προκειμένου να αποσπάσει ένα σημαντικό κομμάτι απο τη διευρυνόμενη πίτα της κρουαζιέρας και ανέφερε ότι παλαιότερα στην Ελλάδα έρχονταν 750.000 Αμερικανοί τουρίστες, με κρουαζιερόπλοια, ενώ το 2005 είναι μόνο 120.000.

Η γενική γραμματέας του υπουργείου τουριστικής ανάπτυξης κυρία Μαρία Γιαννίρη, αναφέρθηκε στην ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, καθώς και στη στροφή της Αθήνας προς το θαλάσσιο μέτωπο λόγω και των ολυμπιακών ακινήτων. Επίσης η ημερίδα παρουσίασε διάφορες πτυχές πάνω στις εξελίξεις της διεθνούς κρουαζιέρας στην περιοχή της Μεσόγειου, που μέσα σε μια δεκαετία έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο στην Μεσόγειο και φέρνουν ένα νέο, πολύ δυναμικό κύμα ανάπτυξης και οικονομικών εσόδων στις χώρες υποδοχής κρουαζιεροπλοίων, ειδικά σε εκείνες που είναι κομβικές. Η Ελλάδα, λόγω στρατηγικής θέσης, έχει αρχίσει να παίρνει μια γεύση από την αλλαγή αυτή εποχής, αλλά, όπως τονίσθηκε, δεν μπορεί ακόμη να αξιοποιήσει πραγματικά τις μεγάλες δυνατότητες που έχει σαν σημαντικός κόμβος στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Αναφερόμενος στις δράσεις που έχει αναλάβει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να τονώσει την ελληνική κρουαζιέρα, ο κ. Ιωάννης Τζωάννος, Γενικός Γραμματέας, επεσήμανε ότι έχουν απλοποιηθεί οι διαδικασίες για την ένταξη νέων κρουαζιεροπλοίων στο ελληνικό νηολόγιο υπογραμμίζοντας ότι φέτος προστέθηκαν τέσσερα νέα κρουαζιερόπλοια στις ελληνικές θάλασσες με 400 νέες θέσεις εργασίας.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top