Απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών έχουν οδηγήσει στο χάος το λιμάνι του Πειραιά. Κύριο αίτημα τους είναι η καταβολή των οφειλόμενων υπερωριών για τα εξπρές δρομολόγια, οφειλές που η εταιρία Minoan […]
Απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών έχουν οδηγήσει στο χάος το λιμάνι του Πειραιά. Κύριο αίτημα τους είναι<...> η καταβολή των οφειλόμενων υπερωριών για τα εξπρές δρομολόγια, οφειλές που η εταιρία
Επίσης, η Minoan Flying Dolphins έστειλε στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας επιστολή με την οποία προτίθεται σήμερα Δευτέρα 18/09/00 να καταθέσει μέχρι την τελεσίδικη εκδίκαση του θέματος εγγυητική επιστολή ισόποση με το σύνολο των φερόμενων ως οικονομικών απαιτήσεων από την Minoan Flying Dolphins.
Τέλος, η εταιρία ανακοίνωσε ότι για όλες τις αιτιάσεις που αναφέρονται στις διάφορες ανακοινώσεις των συνδικαλιστών της ΠΝΟ, περί μη καταβολής δεδουλευμένων υπερωριών στα πληρώματα της και άλλων τινών, που μοναδικό στόχο έχουν με την συνδρομή και άλλων κύκλων την μείωση του τεράστιου έργου, που εδώ και ένα χρόνο έχει αναλάβει η εταιρία για την αναβάθμιση των ελληνικών θαλασσίων συγκοινωνιών, επιθυμεί να τονίσει τα εξής:
Όλα τα πληρώματα των πλοίων είναι παρόντα για να αναχωρήσουν, μόλις οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ με την συνδρομή και άλλων συνοδοιπόρων τους, που προέρχονται από διαφορετικούς χώρους από τη ναυτιλιακή οικογένεια, σταματήσουν την βίαιη και παράνομη κατάληψη των καταπελτών των πλοίων μας.
Η ανακοίνωση συνεχίζει αναφέροντας ότι στις αρχές Αυγούστου, η εταιρία με την ίδια εκβιαστική τακτική προσήλθε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, όπου κατέβαλε όσες πρόσθετες αμοιβές απαιτούσε η ΠΝΟ, για τον μήνα Ιούλιο, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εργασιακή ειρήνη.
Η εταιρία έχει γνωρίσει προς πάσα κατεύθυνση ότι προσέφυγε στη διαιτητική διαδικασία που προβλέπεται από την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, καταθέτοντας σχετικό αίτημα προς την αρμόδια δικαστική αρχή, η οποία όρισε αρμόδιο δικαστικό διαιτητή, προκειμένου να επιλύσει την όποια διαφορετική ερμηνεία του σχετικού άρθρου της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Η εταιρία, επιθυμώντας να συμβάλει έστω και μονομερώς στην εκτόνωση του σημερινού προβλήματος, το οποίο ταλαιπωρεί το επιβατικό κοινό, πρότεινε την κατάθεση προκαταβολικά στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων χρηματικού ποσού ισόποσου με τις όποιες απατήσεις, προβάλουν οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ -αν και εφόσον- η εκτίμηση της διαιτησίας, υποχρεώσει την εταιρία για την καταβολή των όποιων απαιτήσεων.
Ουδέποτε η εταιρία καθυστέρησε έστω και μία ημέρα -όπως ισχυρίζεται η ΠΝΟ- την καταβολή δεδουλευμένων στους 2.380 ναυτικούς της, την μεγαλύτερη πληθυσμιακή δύναμη στη ναυτιλιακή οικογένεια της Ελλάδας.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, οι εν λόγω συνδικαλιστές κατέφυγαν στην ίδια εκβιαστική μέθοδο, απαιτώντας εκ νέου νέα αναπροσαρμογή. Η εταιρία, μη μπορώντας να παρακολουθήσει αυτές τις πρακτικές και ταυτόχρονα να είναι συνεπής, διατηρώντας τα εισιτήρια της στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο -προστατεύοντας έτσι τα συμφέροντα του επιβατικού κοινού- δήλωσε ότι είναι διατεθειμένη, εφόσον το ΥΕΝ διαπιστώσει την εκτέλεση έστω και ενός επιπλέον δρομολογίου τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον Ιούλιο, να καταβάλει άμεσα τα οφειλόμενα. Και αυτή την πρόταση την απέρριψαν οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ.
Μετά τα παραπάνω η Minoan Flying Dolphins καλεί τους συνδικαλιστές της ΠΝΟ και κάθε άλλο αρμόδιο να αντιληφθεί έστω και την τελευταία στιγμή, ότι η πορεία των τιμών των υγρών καυσίμων και του δολαρίου, δεν επιτρέπουν την πολυτέλεια της αναταραχής που έχουν δημιουργήσει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και να εκτιμήσουν ότι το μέγιστο ζητούμενο την περίοδο αυτή είναι η δυνατότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας των ναυτικών μας μέσα στα πλαίσια του περιβάλλοντος που διαμορφώνεται στο διεθνή ορίζοντα από τις προαναφερθείσες παραμέτρους.
Η Minoan Flying Dolphins ζητά συγνώμη από τους επιβάτες και απλώς αναφέρει ότι τον Ιούνιο του 1999 η τιμή του πετρελαίου ήταν 40.000 δρχ. ο τόνος, ενώ σήμερα είναι 120.000 δρχ. Η τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για το εν λόγω διάστημα παρέμεινε αμετάβλητη, και οι εργαζόμενοι στα πλοία απολαμβάνουν αυξήσεις διπλάσιες του ισχύοντος πληθωρισμού.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.