Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ημερίδα Eurobank

Με έμφαση στην ποιότητα των υπηρεσιών και τις ιδιωτικές επενδύσεις

Δημήτρης Σταθόπουλος - 03 November 2006, 00:00

Ιδιαίτερη αναφορά στις τουριστικές επενδύσεις, αλλά και στην ποιότητα των υπηρεσιών έκανε η υπουργός τουριστικής ανάπτυξης κυρία Φάνη Πάλλη – Πετραλιά στο πλαίσιο της ημερίδας της Eurobank με θέμα ανταγωνισμός και καινοτομία στη διεθνή τουριστική βιομηχανία...

Ιδιαίτερη αναφορά στις τουριστικές επενδύσεις, αλλά και στην ποιότητα των υπηρεσιών έκανε η υπουργός τουριστικής ανάπτυξης κυρία Φάνη Πάλλη – Πετραλιά στο πλαίσιο της ημερίδας<...>

της Eurobank με θέμα ανταγωνισμός και καινοτομία στη διεθνή τουριστική βιομηχανία, με θέμα «Διαμορφώνοντας τις ελληνικές προτεραιότητες».

Ειδικότερα αναφέρθηκε:

  1. Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης: Στον προϋπολογισμό του τομέα Τουρισμού από τις τρεις αναθεωρήσεις του ΕΠΑΝ έχει επέλθει αύξηση κατά 22%, που φθάνει πλέον τα 720 εκατομμύρια ευρώ ενώ η απορρόφηση των Δράσεων έχει εκτιναχθεί, από το 7,9% που ήταν το Μάρτιο του 2004, στο 53% σήμερα (στοιχεία μέχρι 5/10/06) ενώ οι νομικές δεσμεύσεις φθάνουν στο 77,7%. Αν συνυπολογιστούν οι δράσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, τότε η απορρόφηση θα φθάσει τα 427,8 εκατ. ευρώ ήτοι ποσοστό 59,4%.
  2. Επενδυτικός Νόμος: Έχουν εγκριθεί 460 αιτήματα επενδύσεων στον τομέα του τουρισμού συνολικού προϋπολογισμού 917 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό της επιδότησης ανέρχεται σε 400,5 εκατομμύρια ευρώ οι δε θέσεις εργασίας που δημιουργούνται ανέρχονται σε 2.644. Επισημαίνω ότι από 1ης  Ιανουαρίου 2007, ξεκινά η εφαρμογή του νέου Επενδυτικού Νόμου, στον οποίο ο τομέας Τουρισμού κατέχει εξέχουσα θέση, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με ιδιαίτερα αυξημένα κίνητρα.
  3. Έχει επίσης ενδιαφέρον να επισημάνω, ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΤ, στη διετία 2004 μέχρι σήμερα, εγκρίθηκαν Αρχιτεκτονικά Σχέδια τουριστικών εγκαταστάσεων για 26 συνεδριακά κέντρα, τρία γήπεδα γκολφ, τρία χιονοδρομικά κέντρα και 19 κέντρα θαλασσοθεραπείας.
  4. Εγκρίθηκαν επίσης και 50 νέα επενδυτικά σχέδια από τις υπηρεσίες εκ των οποίων 18 μέσα στο Σαββατοκύριακο,  γιατί τελείωνε η προθεσμία για την υποβολή των προτάσεων. Το 2006 υποβλήθηκαν στον ΕΟΤ και εγκρίθηκαν αρχιτεκτονικά σχέδια για 77 ξενοδοχεία πέντε αστέρων, συνολικής δυναμικότητας 19.900 κλινών. Σας θυμίζω ότι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του 2005, συνολικά η χώρα μας διαθέτει 155 ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Την επόμενη διετία, δηλαδή, το ξενοδοχειακό μας δυναμικό σε αυτή την κατηγορία θα διευρυνθεί σημαντικά και θα διευκολύνει την προσπάθεια του Ελληνικού Τουρισμού για προσέλκυση μεγαλύτερου μεριδίου στον τουρισμό πολυτελείας, που είναι ένας από τους κύριους στόχους μας.

Στρατηγική περιφερειακής διαφοροποίησης

Είναι δεδομένο ότι ο τουρισμός συμβάλλει αποφασιστικά στην περιφερειακή ανάπτυξη καθώς αποτελεί κλειδί για την ευημερία των μικρών πόλεων, των χωριών, των ακριτικών περιοχών.
«Γι’ αυτό πιστεύουμε πως τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα πρέπει, μεταξύ άλλων, να συμβάλλουν στην σταδιακή οικοδόμηση μιας Περιφερειακής Τουριστικής Ταυτότητας.
Έφτασε η ώρα τόσο της περιφερειακής ή και τοπικής τουριστικής εξειδίκευσης όσο και της μεμονωμένης προβολής ορισμένων περιοχών της χώρας στην παγκόσμια τουριστική αγορά».

Εμπλουτισμός της τουριστικής προσφοράς και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος

Όσο αφορά στον εμπλουτισμό της τουριστικής προσφοράς και τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος η κυρία Πετραλιά ανέφερε: «Σκοπός μας είναι να προωθήσουμε τη διαφοροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού, που προσελκύουν τουρίστες όλες τις εποχές του χρόνου σε ολόκληρη την Ελλάδα – και όχι μόνο το καλοκαίρι στα νησιά.
Επιδίωξή μας είναι η παραγωγή επώνυμων και αναγνωρίσιμων τουριστικών προϊόντων όπως ο τουρισμός πόλης, ο επιχειρηματικός τουρισμός, ο χειμερινός εναλλακτικός, ο τουρισμός της υπαίθρου, ο θαλάσσιος τουρισμός που μπορούν να συνδεθούν και να ταυτιστούν με συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο ενισχύουν την τουριστική βιομηχανία στο σύνολό της και εξυπηρετούν το στόχο μας για την ταχύρυθμη περιφερειακή ανάπτυξη».

Στρατηγική ποιότητας για τα τουριστικά καταλύματα

Σύμφωνα με την κυρία υπουργό η τρίτη προτεραιότητα είναι η στρατηγική ποιότητας για τα τουριστικά καταλύματα. «Ο αναπτυξιακός νόμος παράγει ήδη θετικά αποτελέσματα. Πρέπει όμως να πολλαπλασιάσουμε και να ενισχύσουμε αυτή τη δυναμική. Η αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών θα είναι ο διαρκής στόχος μας.
Στην ποιότητα, ακόμα και ενός ενοικιαζόμενου δωματίου στηρίζεται και ισορροπεί ολόκληρη η ελληνική τουριστική βιομηχανία.
Γι’ αυτό και είμαστε αμείλικτοι σε ό,τι αφορά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τραγικά περιστατικά σαν αυτό της Κέρκυρας – εφόσον το συγκεκριμένο αποδειχθεί ότι οφείλεται σε αμέλεια – δεν πρέπει να χαρακτηρίσουν και δεν θα αφήσουμε να χαρακτηρίσουν ποτέ τον ελληνικό τουρισμό».

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank κ. Νικόλαος Νανόπουλος αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο του τουρισμού για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας, επισημαίνοντας ότι είναι ένας από τους ελάχιστους κλάδους όπου μπορούμε να ισχυρισθούμε ότι η χώρα μας διαθέτει συγκριτικό πελονέκτημα σε διεθνή κλίμακα, υπογραμμίζοντας ωστόσο την ανάγκη της συνεχούς βελτίωσής του.

Σε ό,τι αφορά την έρευνα, στα κύρια συμπεράσματα της ανάλυσης επισημαίνεται ότι περισσότερα αστέρια σημαίνει συνήθως και μεγαλύτερα ξενοδοχεία, νεότερα είναι τα ξενοδοχεία με τα περισσότερα αστέρια, η ποιότητα εξοπλισμού των δωματίων και εγκαταστάσεων αυξάνεται με τα αστέρια, το 60% είναι εποχικά ξενοδοχεία που θεωρούν ως πόλο έλξης την παραλία, το επίπεδο εκπαίδευσης βελτιώνεται με τα αστέρια αλλά δεν διαφέρει από πανελλαδικό μέσο όρο, εννέα εργαζόμενοι στους δέκα διατηρούνται το επόμενο έτος, ακόμα και στα εποχικά ξενοδοχεία, γεγονός που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι είναι έμπειροι. Τέλος, Τουρκία (56%) και Ισπανία (23%) θεωρούνται ως οι κύριες ανταγωνίστριες χώρες.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top