Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΜειωμένα τα κέρδη της Attica Group στο 9μηνο του 2006

Μειωμένα τα κέρδη της Attica Group στο 9μηνο του 2006

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε χτες τα αποτελέσματα εννεαμήνου 2006 του Ομίλου, τα οποία παρουσιάζουν συνολικό ενοποιημένο κύκλο εργασιών από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες 262,82εκατ. ευρώ (306,52 […]

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε χτες τα αποτελέσματα εννεαμήνου 2006 του Ομίλου, τα οποία παρουσιάζουν συνολικό ενοποιημένο κύκλο εργασιών από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες 262,82<...>εκατ. ευρώ (306,52 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2005) και συνολικά ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες (EBITDA) 61,34 εκατ. ευρώ (89,71 εκατ. ευρώ). Για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 244,76 εκατ. ευρώ (253,95 εκατ. ευρώ) και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 64,77 εκατ. ευρώ (74,17 εκατ. ευρώ, το εννεάμηνο του 2005).

Τα καθαρά αποτελέσματα όπως εμφανίζονται στις δημοσιευμένες περιοδικές οικονομικές καταστάσεις παρουσιάζουν κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας 27,96 εκατ. ευρώ (32,32 εκατ. ευρώ) από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες. Οι διακοπείσες δραστηριότητες αφορούν τρία πλοία Superfast (Superfast VII, Superfast VIII και Superfast IX) τα οποία δραστηριοποιήθηκαν στη Βαλτική θάλασσα μέχρι την πώλησή τους, τον Απρίλιο 2006.

Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (EBITDA) από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων, που επιβάρυνε τα ενοποιημένα αποτελέσματα το εννεάμηνο του 2006 κατά περίπου 11,00 εκατ. ευρώ και στη διακοπείσα δραστηριότητα των τριών Superfast στη Βαλτική η οποία παρουσίασε το 2006 αρνητικό EBITDA 3,44 εκατ. ευρώ έναντι EBITDA 15,54
εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2005. Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2006 περιλαμβάνονται κέρδη 13,29 εκατ. ευρώ από την πώληση των πλοίων Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX, Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος και κέρδη 7,09 εκατ. ευρώ από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.

Κατά το εννεάμηνο του 2006 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα Superfast και δύο Blue Star, στη Βαλτική θάλασσα με πέντε πλοία μέχρι τον Απρίλιο και έκτοτε με δύο RoRo, στη Βόρειο θάλασσα με ένα Superfast έναντι δύο πλοίων Superfast to 2005 και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με επτά πλοία Blue Star. Κατά συνέπεια, στο σύνολό τους, τα στοιχεία εννεαμήνου 2005 και 2006 δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα.

Στα καθαρά αποτελέσματα του εννεαμήνου 2006 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους 23,76 εκατ. ευρώ (28,10 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2005) και καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα 10,54 εκατ. ευρώ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται κέρδη συμμετοχών και χρεογράφων 7,09 εκατ. ευρώ από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων. (έναντι 20,00 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2005).

Τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου 2006 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2005 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Σεπτεμβρίου 2006, καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας 345,83 εκατ. ευρώ (389,08 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2005), ταμειακά διαθέσιμα 123,38 εκατ. ευρώ (101,46 εκατ. ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου 2005)
και πάγια στοιχεία αξίας 755,28 εκατ. ευρώ (1.146,93 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2005). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο 2006 διετέθησαν στους μετόχους 70,84 εκατ. ευρώ για επιστροφή κεφαλαίου και πληρωμή μερίσματος χρήσεως 2005.

Μεταβολές στόλου
Τον Μάρτιο 2006, ο Όμιλος Blue Star επώλησε το επιβατηγό catamaran Seajet 2 και τον Απρίλιο 2006 ο στόλος της Attica Group μειώθηκε κατά τρία πλοία Superfast που δραστηριοποιούντο στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας στη Βαλτική θάλασσα. Τον Ιούλιο του 2006 η θυγατρική εταιρία Blue Star Ν.Α.Ε. απέκτησε, μέσω πλειστηριασμού, το σύνολο του ενεργητικού της Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας έναντι
19,90 εκατ. ευρώ. Στο ενεργητικό της ΔΑΝΕ περιλαμβάνονταν τα πλοία Διαγόρας, Πάτμος και Ρόδος καθώς και διάφορες οριζόντιες ιδιοκτησίες στην πόλη της Ρόδου. Το πλοίο Διαγόρας, μετά την εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών επισκευής του, δρομολογήθηκε στις 12 Αυγούστου στα
Δωδεκάνησα. Τα πλοία Πάτμος και Ρόδος επωλήθησαν τον Σεπτέμβριο 2006 με κέρδος 300 χιλ. ευρώ περίπου.

Τον Αύγουστο του 2006 ο Όμιλος προέβη σε συμφωνία με την Veolia Transport για την πώληση του πλοίου Superfast X που δραστηριοποιείται στη Βόρειο θάλασσα έναντι συνολικού τιμήματος 112,00 εκατ. ευρώ. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2007 με την παράδοση του πλοίου. Το εκτιμώμενο κέρδος από την πώληση, ύψους 14,00 εκατ. ευρώ περίπου, θα καταχωρηθεί στα αποτελέσματα της περιόδου εντός της οποίας θα ολοκληρωθεί η πώληση. Ο Όμιλος προτίθεται να συνεχίσει την δραστηριοποίησή του στη Βόρειο θάλασσα με άλλο πλοίο.

Ανασκόπηση Αγορών
Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα, στη σύνδεση Πάτρας και Ηγουμενίτσας με την Ανκώνα, τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 436.617 επιβάτες (μείωση 3,3%), 66.700 φορτηγά οχήματα (μείωση 11,9%), 88.192 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 9,2%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες με μερίδιο αγοράς 23,2% και μερίδια 19,8% στα φορτηγά οχήματα και 20,9%
στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-
Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το εννεάμηνο του 2006. Η μείωση του μεταφορικού έργου των πλοίων Superfast στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, οφείλεται κυρίως στη μείωση των ταξιδιών της Superfast Ferries κατά 5,9% και από τη μετατόπιση μέρους της κίνησης από το λιμάνι της Ανκώνα στο Μπάρι λόγω δρομολόγησης νέων πλοίων στη γραμμή αυτή. Τα μερίδια αγοράς προκύπτουν από τα στοιχεία των Ελληνικών λιμενικών αρχών.

Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με δύο πλοία στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι κατά το εννεάμηνο του 2006, και αύξηση του αριθμού δρομολογίων κατά 12,9% έναντι του εννεαμήνου 2005. Το μεταφορικό έργο των πλοίων Blue Star 1 και Blue Horizon ανήλθε σε 207.423 επιβάτες (μείωση 7,1% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005), 27.943 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 15,9%) και 32.291 φορτηγά οχήματα (αύξηση 11,2%).

Στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε στο εννεάμηνο 2006 με δύο φορτηγά-οχηματαγωγά πλοία (RoRo) και μέχρι την πώλησή τους στην AS Tallink Grupp τον Απρίλιο 2006 με τρία πλοία Superfast (Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX). Τα δύο RoRo
μετέφεραν 13.542 φορτηγά οχήματα (αύξηση 21,5% έναντι του εννεαμήνου 2006).

Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με το πλοίο Superfast X, έναντι δύο πλοίων
(Superfast IX και Superfast X) το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2005. Το 2006 τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 47,8% σε σχέση
με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2005. Το μεταφορικό έργο στη γραμμή αυτή ανήλθε σε 88.954 επιβάτες (μείωση 42,6% σε
σχέση με το εννεάμηνο του 2005), 29.966 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 30,2%) και 20.785 φορτηγά οχήματα (μείωση 29,3%). Η
εκμετάλλευση ενός αντί δύο πλοίων στη σύνδεση Σκωτίας- Βελγίου το 2006, συνέβαλε στην ενίσχυση του μεταφορικού
έργου ανά ταξίδι και στην κερδοφορία της γραμμής αυτής.

Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε.
Την περίοδο 1/1-30/9/06, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε., στην οποία η Attica Group κατέχει ποσοστό 48,79%, ανήλθαν σε 113,28 εκατ. ευρώ έναντι 108,28 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2005 (αύξηση 4,6%). Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 36,25 εκατ. ευρώ έναντι 34,40 εκατ. ευρώ (αύξηση 5,4%)
ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 22,41 εκατ. ευρώ, έναντι 19,24 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 16,5%).

Στην αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) του Ομίλου Blue Star στο εννεάμηνο 2006, συνέβαλαν η αύξηση του μεταφορικού έργου στις γραμμές εσωτερικού, η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων των πλοίων στις γραμμές Κυκλάδων και Δωδεκανήσων και η αύξηση της κίνησης των φορτηγών στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, παρά την μεγάλη αύξηση του κόστους καυσίμων που επηρέασε τα έξοδα λειτουργίας του στόλου της Blue Star κατά 5,60 εκατ. ευρώ περίπου.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου Blue Star για το εννεάμηνο του 2006 ανήλθε σε 2.859.129 επιβάτες (μείωση 5,4%), 364.251 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 0,3%) και 106.105 φορτηγά οχήματα (αύξηση 13,7%). Τα πλοία του Ομίλου Blue Star εκτέλεσαν 16,8% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005, κυρίως λόγω της πώλησης του Seajet 2.

Στις γραμμές της Ακτοπλοΐας ο θυγατρικός Όμιλος Blue Star κατά το εννεάμηνο του 2006, εκτελώντας 20,4% λιγότερα δρομολόγια (λόγω της πώλησης του Seajet 2), μετέφερε 2.651.706 επιβάτες έναντι 2.799.754 το αντίστοιχο διάστημα του 2005 (μείωση 5,3%), 336.308 Ι.Χ. οχήματα έναντι 332.177 (αύξηση 1,2%) και 73.814 φορτηγά αυτοκίνητα έναντι 64.310 (αύξηση 14,8%).

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024