Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΈως και το Λαύριο η γραμμή Κορωπίου του Προαστιακού
Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών

Έως και το Λαύριο η γραμμή Κορωπίου του Προαστιακού

Την επέκταση της Προαστιακής Σιδηροδρομικής Γραμμής από τον Σταθμό Κορωπίου μέχρι την πόλη και το λιμάνι του Λαυρίου ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλης Λιάπης. Σύμφωνα με […]

Την επέκταση της Προαστιακής Σιδηροδρομικής Γραμμής από τον Σταθμό Κορωπίου μέχρι την πόλη και το λιμάνι του Λαυρίου ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλης Λιάπης. Σύμφωνα με τον υπουργό, το νέο<...>αυτό έργο το οποίο μάλιστα χαρακτήρισε “μητροπολιτικής εμβέλειας” για το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας, “προβλέπεται να αναβαθμίσει θεαματικά τη προσβασιμότητα του λιμανιού και να το καταστήσει ιδιαίτερα ελκυστικό, διασφαλίζοντας έτσι το στόχο της αποσυμφόρησης του λιμανιού του Πειραιά, παράλληλα με την σημαντική βελτίωση της προσβασιμότητας του νησιωτικού συμπλέγματος των Κυκλάδων και ευρύτερα του Αιγαίου”.

Οι οικισμοί που θα ωφεληθούν σημαντικά από την εν λόγω επέκταση του Προαστιακού είναι ο Μαρκόπουλος, τα Καλύβια, ο Κουβαράς, η Κερατέα και το Λαύριο, καθώς θα προσφέρονται συνδέσεις τόσο μεταξύ των περιοχών, όσο και με το Λεκανοπέδιο της Αθήνας και το αεροδρόμιο `Ελ. Βενιζέλος`, ενώ σχεδιασμός υπάρχει και για ενδιάμεσες στάσεις, σε περίπτωση αυξημένης ζήτησης.

Σε γενικές γραμμές η νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή θα παρακολουθήσει την όδευση της παλιάς γραμμής Λαυρίου, η οποία εξυπηρετούσε τους ίδιους οικισμούς. Η ακριβής πορεία της νέας γραμμής αποτελεί αντικείμενο διερεύνησης και συγκριτικής αξιολόγησης στο πλαίσιο της μελέτης που βρίσκεται ήδη υπό εκπόνηση. Στόχος του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών είναι η εξεύρεση της καλύτερης δυνατής χάραξης, η οποία θα εξυπηρετεί πιο αποτελεσματικά τους κατοίκους και δεν θα δημιουργεί προβλήματα στους οικισμούς. Γι αυτό το λόγο ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κάλεσε τις τοπικές κοινωνίες να καταθέσουν τις προτάσεις τους σχετικά με την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του έργου και την αποτελεσματικότερη χάραξη.

Οι πρώτες μελέτες προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του έτους. Η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να γίνει είτε με ένταξη του στο 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, είτε με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), είτε με συνδυασμό αυτών, ενώ το έργο είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί μέσα στην προσεχή πενταετία.

Κάθε σταθμός που προσεγγίζουμε είναι αφετηρία για ένα επόμενο έργο τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος παράλληλα ανακοίνωσε και την επέκταση από τα μέσα Δεκεμβρίου του ωραρίου λειτουργίας του Προαστιακού κατά 5 ώρες. Έτσι, τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τις 5 το πρωί έως και τις 12 τα μεσάνυχτα. Ακόμη, ο υπουργός ανακοίνωσε τα εξής: “Στις αρχές του νέου έτους θα τεθεί σε λειτουργία η Γραμμή Αθήνα – Πειραιάς. Και μέχρι το Πάσχα θα ολοκληρωθεί η σύνδεση με το Κιάτο. Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα λειτουργήσει ο σταθμός Πεντέλης και τον Μάρτιο ο σταθμός Μεταμόρφωσης. Η προαστιακή σύνδεση με τη Χαλκίδα θα λειτουργήσει εντός του 2008”.

Ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχουν δρομολογηθεί 4 ηλεκτροκινούμενοι συρμοί, ενώ εντός των αμέσως επόμενων ημερών και κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες ενοικίασης 8 ακόμη πετρελαιοκίνητων συρμών, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη επιβατική κίνηση.

Ερωτώμενος τέλος για το θέμα της μείωσης των κομίστρων στις περιαστικές περιοχές ο κ. Λιάπης είπε πως “από τις αρχές του νέου έτους θα υπάρξει εξορθολογισμός με τη μείωση των εισιτηρίων Προαστιακού και Μετρό στα Μεσόγεια και εξομοίωση με τα συναφή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024