Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΕρώτηση-καταγγελία Χατζηδάκη στην Κομισιόν: Οι Μακεδονικές Αερογραμμές παίζουν με την ζωή των επιβατών

Ερώτηση-καταγγελία Χατζηδάκη στην Κομισιόν: Οι Μακεδονικές Αερογραμμές παίζουν με την ζωή των επιβατών

Ερώτηση – καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε χθες ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Κωστής Χατζηδάκης, σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων […]

Ερώτηση – καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε χθες ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Κωστής Χατζηδάκης, σχετικά<...> με την ασφάλεια των πτήσεων της εταιρίας Μακεδονικές Αερογραμμές<.> (ΜΑ), θυγατρική της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Στην καταγγελία του ο ευρωβουλευτής της ΝΔ αναφέρεται σε αλλεπάλληλους ελέγχους που έχουν γίνει μεταξύ των οποίων και τρεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας όπου τονίζεται ότι η κατάσταση που αντιμετώπισαν οι επιθεωρητές ήταν άκρως απογοητευτική και ότι οι παραβάσεις που διαπιστώθηκαν αρκούσαν για την αναστολή του Πιστοποιητικού Αερομεταφορέως των ΜΑ.

Στην ερώτηση του, ο κ. Χατζηδάκης επισημαίνει ότι ορισμένες από τις παραβάσεις υπήρξαν και ευρήματα παλαιότερης έκθεσης στην οποία η ΥΠΑ είχε κοινοποιήσει στις ΜΑ στις 17 Φεβρουαρίου 1999. Ωστόσο, διενεργήθηκε νέος έλεγχος από επτά επιθεωρητές που ορίσθηκαν από την ΥΠΑ με την απόφαση Δ2/Γ/5238/1387 της 3η Φεβρουαρίου 2000 και διαπιστώθηκαν τα εξής όσον αφορά τον τομέα πτητικής εκμετάλλευσης:

  • Διαπιστώθηκαν ελλείψεις σε βασικά έγγραφα όπως η άδεια του Αερομεταφορέα (AOC) και το εγχειρίδιο πτητικής εκμετάλλευσης της εταιρίας. Οι ΜΑ δεν είχαν πιστοποιημένη επιμελητεία πτήσεων και από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι η επιμελητειακή της υποστήριξη γίνεται από την επιμελητεία πτήσεων της ΟΑ, του ανατολικού αεροσταθμού. Ο φερόμενος ως Προϊστάμενος Επιμελητείας Πτήσεων δεν είχε πτυχίο Επιμελητή Πτήσεων ενώ ταυτόχρονα φέρεται να απασχολείται και σε άλλον ένα τουλάχιστον αερομεταφορέα με την επίσημη ιδιότητα του επιμελητή πτήσεων.
  • Από την εξέταση των μητρώων των χειριστών όσο και των προγραμμάτων απασχόλησης αυτών, προέκυψε ότι γινόταν χρέωση ωρών πτήσεων σε χειριστές ακόμη και για τα σκέλη εκείνα της πτήσης κατά τα οποία αυτοί δεν εκτελούν υπεύθυνα καθήκοντα μέλους πληρώματος πτήσης, δημιουργώντας κατ' αυτόν τον τρόπο πλασματική πτητική εμπειρία για τους χειριστές.
  • Βεβαιώθηκαν υπερβάσεις ωραρίου πτήσεων και απασχόλησης των ιπταμένων κατά παράβαση του σχετικού άρθρου του Β.Δ. 22/164 'περί κανονισμού τεχνικής εκμεταλλεύσεων αεροπλάνων δημοσίων μεταφορών' γεγονός άκρως επικίνδυνο για την ασφάλεια των πτήσεων.
  • Η εκπαίδευση χειριστών στο Simulator, (εξομοιωτής πτήσεων) γινόταν από άτομα τα οποία δεν ήταν εκπαιδευτές Simulator και το χειρότερο ένας συγκυβερνήτης εκπαίδευε έναν χειριστή ως Κυβερνήτη.
  • Η εταιρία δεν διέθετε εγκεκριμένα από την ΥΠΑ εγχειρίδια εκπαίδευσης και Πτητικής Εκμετάλλευσης παρ' ότι το γεγονός αυτό είχε επισημανθεί από την 4/11/99 αναφορά του τότε υπεύθυνου του γραφείου ασφάλειας πτήσεων.
  • Οι ΜΑ εκτελούσαν δρομολόγια της ΟΑ σε προορισμούς οι οποίοι δεν έχουν εγκριθεί από την ΥΠΑ. Η παραπάνω παράβαση θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων διότι οι πτήσεις αυτές εκτελούνται από πληρώματα τα οποία δεν έχουν αξιοποιηθεί για τις παραπάνω αεροπορικές οδούς.

Όσον αφορά τον τομέα της τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης διαπιστώθηκαν μεταξύ άλλων:

  • Οι ΜΑ κατά τον έλεγχο δεν μπόρεσαν να τεκμηριώσουν νόμιμο χρήση των εγκαταστάσεων των τεχνικών υπηρεσιών. Οι δε τεχνικές υπηρεσίες ήταν στελεχωμένες από ένα μόνο άτομο!!!
  • Τα τεχνικά εγχειρίδια των ΜΑ δεν ήταν εγκεκριμένα από την ΥΠΑ.
  • Οι συμβάσεις συντήρησης μεταξύ ΜΑ και ΟΑ αναφέρονται σε αρμοδιότητες που, σύμφωνα με το ΒΔ/22/64 δεν προβλέπεται ένα αερομεταφορέας να αναθέτει σε άλλον. Τα δε αρχεία των αεροπλάνων των ΜΑ βρισκόταν υπό την κατοχή τη ςΟΑ, η οποία αρνούνταν να τα παραδώσει στις ΜΑ.

Κατόπιν όλων αυτών των διαπιστώσεων, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, ο έλεγχος δεν συνεχίσθηκε με ευθύνη του Διευθυντής Πτητικής Εκμετάλλευσης ΜΑ – ηκοπή ελέγχου της εταιρία αποτελεί σοβαρότατη παράβαση Ελληνικαι Διεθνούς ΑεροποριΝομοθεσίας – ο οποίος αρνήθηκε τηνεργασία καιοχή επιπλέον στοιχείων στους επιθεωρητές ΥΠΑ.

Η ΥΠΑ με εολή τότε διοικητή κ. Γεωργαράκη στις 10/7/2000 επανέρχεται ζητεί από τα στελέχη ΜΑ 'να συνεθούν αρμονικά ναάσχουν οποιοδήποτε σείο τους ζητηθεί, σνα μ άρθρο 26 ΒΔ 22/64& επισημαίνει ότι σεία που άπτονασφάλειας πτήσεων ζωής επιβατών σας, δεν σας επιτρέπουμε να τα αξιολογείτε μονομερώς ως σεία εμπίπτουνιρικό απόρρητο συνεπώς μηθέσιμα>. Στην ίδια , οτής αναφέρει η εικόνα πουουσιάζετε είναιόνας ευρισκόμενης σε γενική αταξίαενδεχόμενες δυνητικές δυσμενείςπτώσεις στηνέχιση λειτουργίας. Μεριμνήσατε άμεσα για τηνκατάσταση μέχρι τούδε ευρημάτων συνιστούμε ην αναλωθείτ άσκοπηκίν αντιδικίατην Υπηρεσία μας &αντίκρουση&ων ορισμένα ων δυστυχώςτελευρήματα Έκθεσης που είχεσταλεί πέρυσι 17/02/99…>, προοντας όμως τι υσουν τιήσειςδική τουςύνη!!!

Οι δεστην απάντησης 26000, αφού αρνούντα πάπροκαλτην ναβάλει νόμιμες κυρώ.

Συγκεκριμένα η διευθύνοντος συμβούλου τη ανει: Υποστηρίζεται, επον, ότι αρκετά απσπασματικάα είχαν εντοπισθείφερθείνίσο 1999. Δεν εξηγείτε ωστόσο γιατί& ότι στη συνέχεια, όπως ισχυη Υπίαώνει, φροντίζει τις προβλεπόμεκυρώ&.

Το θέμα έτυχε κάποιας δημοσιότητας. Αποτέλεσμα ήτανεπέμβει λοιπόν ο εισαγγελέας ο ος διέταξεκαταρκτική εξέ η α συζεται. Το πιο εντυπωσιακό όμωςαι& όλα αυτά το θλιβερό σήριαλγχων αδράνειας. Ακολούθησαν δύο νέες καταδικασς εκθέ χωρίς κανένασμα. Συνα, 27 Αυγούσμέχρι 5 Σεπτεμβρίου 2οι ελεγκτέςάλι, κατέληξαν στα ίδια περίπου συμπεράσματα.

Επιπροσθέτως, η ΟΑήγγειλεν μη κερδοικό οργανισμό Flights Safety Foundation μια άλλη έρευνα ολόκληρο τον όμιλο. Η λοκληρώθηκε. Ωσ, ενώ Ολυμπιακήία,Ολακήοπλοΐα εντοπίζονπροβλα, τι, τα σαυτής ναςαι εξαιρετικά αρνητικά, όσον αφορά τα σφας. Η να βρίσκεστα χέρια θύος Σ ΟΑ κ. Καλόφων2/9/2000. Σε πείσμα, , τλλεπάλληλωνγχωλο αυτόχρονδιάστημαρι σήμερα, εροπλάναεξακολουθνα εκτελδρομολόγια.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024