Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Παρουσίαση μελέτης για την ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού στην Α. Μακεδονία - Θράκη

Δώρα Σγάρτσου - 27 December 2006, 00:00

Μελέτη για την ολιστική οργάνωση και ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε πριν λίγες μέρες, για λογαριασμό της Περιφέρειας, η Αγροτουριστική Α.Ε., προβάλλοντας<...>

τα δυνατά και αδύνατα σημεία της περιοχής, αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων στην προσπάθεια ανάπτυξης και προβολής μιας περιοχής της ελληνικής υπαίθρου.

Βασικός στόχος τόσο για την Περιφέρεια όσο και για την Αγροτουριστική είναι η προστασία, η ανάδειξη και η προβολή των φυσικών πόρων στα πλαίσια της στρατηγικής για την βιώσιμη και ολοκληρωμένη περιφερειακή ανάπτυξη. Το δεδομένο αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης διακρίνεται για την πλούσια φυσική - πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά, η οποία μπορεί να αναδειχθεί και να προβληθεί μέσω της ανάπτυξης του τουρισμού στα πλαίσια κλίματος ευρύτερης αποδοχής από τον τοπικό πληθυσμό και τους φορείς. Τα πλεονεκτήματα της περιφέρειας όσον αφορά στον τουριστικό τομέα εντοπίζονται στην έντονη παρουσία και διαφοροποίηση των φυσικών και ιστορικών - πολιτιστικών πόρων, στην στρατηγική γεωγραφική θέση της ως συγκοινωνιακού και ενεργειακού κόμβου και στις σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης αυτόνοµων ή συνδυασµένων πακέτων τουριστικών υπηρεσιών, υπό το πρίσμα ενός τοπικού πληθυσµού ο οποίος διάκειται ευνοϊκά στην ιδέα ανάπτυξης του τουρισμού.

Η υστέρηση στις τουριστικές υποδομές, καθώς και η έλλειψη εκπαίδευσης και κατάρτισης του πληθυσμού αναφορικά με τον τρόπο βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα του τουρισμού προβάλλουν ως αδυναμίες στον τομέα αυτό. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την περιορισμένη τουριστική προβολή και τον έντονο ανταγωνισμό από τις γειτονικές και άλλες περιοχές, όπως κατεδείχθη στην μελέτη, απαιτούν τη διαφοροποίηση του προτεινόμενου τουριστικού προϊόντος για την Περιφέρεια μέσω της ενίσχυσης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Η βελτίωση της πρόσβασης σε συνδυασμό με την ύπαρξη του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου και των απαραίτητων χρηματοδοτικών μέσων συναινεί στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανταποκρινόμενη στις διεθνείς τάσεις στον τομέα.

Η Μελετητική Ομάδα της Αγροτουριστικής έχει θέση ως προϋπόθεση για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού την περαιτέρω βελτίωση των υποδομών, την αύξηση των επενδύσεων, την βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών μέσω της εκπαίδευσης του προσωπικού, καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος και των ιστορικών και πολιτιστικών μνημείων. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την συστηµατική προβολή και προώθηση του τουριστικού αποθέµατος της περιοχής θα συμβάλλουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης μέσω της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

Οι βασικοί άξονες παρέμβασης της μελέτης αφορούν στην πρόσβαση, τους παραδοσιακούς οικισμούς, τις προστατευόμενες περιοχές, τα τοπικά προϊόντα, την ποιότητα των υπηρεσιών, τη δημιουργία δικτύων, την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και την εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού.

Ειδικότερα για την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και ανά άξονα παρέμβασης η μελέτη της Αγροτουριστικής πρότεινε τα ακόλουθα:

  • Περαιτέρω βελτίωση της πρόσβασης και της σήμανσης με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας στους τουριστικούς πόρους της περιοχής.
  • Ανάδειξη της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς μέσω της αποκατάστασης των κτιρίων και των οικισμών από ειδικά χρηματοδοτικά προγράμματα (π.χ.ΕΟΤ) και σύνδεση αυτών με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
  • Ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης του οικοτουρισμού στην περιοχή με την αποδοχή της τοπικής κοινωνίας έχοντας ως παράδειγμα καλής πρακτικής το Δάσος της Δαδιάς.
  • Πιστοποίηση χαρακτηριστικών τοπικών προϊόντων (π.χ. τσίπουρο, σπαράγγι) με στόχο την αύξηση της διαθεσιμότητάς τους στην αγορά και την προβολή της τοπικής κουζίνας.
  • Αναβάθμιση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών μέσω της προώθησης της πιστοποίησης και της δημιουργίας θεματικών τοπικών συμφώνων ποιότητας.
  • Οριζόντια και κάθετη δικτύωση των επιχειρήσεων σε περιφερειακό επίπεδο καθώς και ενίσχυση της συνεργασίας με στόχο την προσφορά ποιοτικότερου προϊόντος.
  • Η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος  (πληροφόρηση και καθοδήγηση επενδυτικού κοινού, παρακολούθηση χρηματοδοτικών εργαλείων, ανάδειξη βέλτιστων πρακτικών) είναι απαραίτητη προϋπόθεση, προκειμένου η τοπική κοινωνία να επωφεληθεί από την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού.
  • Η βελτίωση του στελεχιακού δυναμικού των μονάδων παροχής υπηρεσιών των εναλλακτικών μορφών τουρισμού μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων θα προάγει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και θα αυξήσει τις επενδύσεις στον τομέα αυτό. Στόχος της δράσης αυτή είναι να επιτευχθεί αύξηση της απασχόλησης και εξειδίκευση με κοινό -στόχο τις ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες όπως οι νέοι και οι γυναίκες.
Πιλοτική εφαρμογή του σχεδίου για τη διαχείριση και την προώθηση του οικοτουρισμού στις προστατευόμενες περιοχές Το σχέδιο αναφέρεται στην προώθηση του οικοτουρισμού σε περιοχές που είναι ενταγμένες στο δίκτυο Φύση 2000 (NATURA 2000) ή προστατεύονται από τη διεθνή Συνθήκη RAMSAR. Ειδικότερα, αναφέρουμε κάποιες από τις επιλεγμένες περιοχές:
  • Κορυφές όρους Παγγαίου
  • Κορυφές όρους Φαλακρού
  • Το αισθητικό δάσος Νέστου
  • Δέλτα Νέστου-Λίμνη Βιστωνίδα-Λίμνη Ισμαρίδα
  • Σπήλαιο Μαρώνειας
  • Δάσος Δαδιάς Σουφλί
Προβολή του εναλλακτικού τουριστικού προϊόντος Για την αποτελεσματική προβολή του εναλλακτικού τουριστικού προϊόντος της περιοχής, πρέπει να γίνει ένα marketing plan. Βασικό συστατικό του marketing plan είναι η ενδελεχής έρευνα έτσι ώστε να προσδιορισθεί το κοινό-στόχος το οποίο θα επιλέξει την περιοχή ως προορισμό. Η στρατηγική του marketing θα στοχεύει στην προσέγγιση νέων αγορών εντός και εκτός της ελληνικής επικράτειας με απώτερο στόχο την εδραίωση μιας διαπεριφερειακής και διακρατικής σύνδεσης έτσι ώστε να επιτευχθεί η πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top