Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Αεροδρόμιο Σπάτων: Έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας με ελλείψεις

Βίκυ Καραντζαβέλου - 09 Οκτώβριος 2000, 00:00

Ξεκίνησε το Σάββατο η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας του νέου αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος<.>" στα Σπάτα<...>

. Η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του αερολιμένα συνοδεύτηκε από επίσημη τελετή για την έγκαιρη περάτωση των έργων υποδομής.

Όπως είναι γνωστό το υπερσύγχρονο αεροδρόμιο έχει ελλείψεις στην κατασκευή της τεχνικής βάσης εξαιτίας των οποίων κινδυνεύει να μην εξασφαλίσει το πιστοποιητικό τύπου Jar-Jus από τον Διεθνή Οργανισμό Ασφάλειας Πτήσεων, GAA.

Ένα από τα βασικά προβλήματα είναι τα υπόστεγα συντήρησης, από τα οποία, όπως μας ανέφερε Δρας Matthias Mitscherlich γενικός διευθυντής του αεροδρομίου, 'τα περισσότερα θα είναι έτοιμα πριν από το άνοιγμα του αεροδρομίου'. Το πρόβλημα είναι ότι για την δημιουργία τους χρειάζονται περισσότεροι από 18 μήνες, αλλά το κτίσιμο τους ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2000, αντί για τον Σεπτέμβριο του 1999. Δηλαδή με 6 μήνες καθυστέρηση. Το ζήτημα είναι ότι το αεροδρόμιο πρέπει να παρέχει τεχνική υποστήριξη στα αεροπλάνα. Ο τεχνικός έλεγχος και οι συντήρηση τους είναι χωρισμένη στα στάδια: check A που περιλαμβάνει απλές μορφές συντήρησης, chech B που είναι λίγο πιο πολύπλοκο, check C,D, και τέλος check E. Τα δύο πρώτα checks γίνονται σε ανοικτό χώρο και έτσι το 'Ελευθέριος Βενιζέλος' θα μπορεί να τα παρέχει, από το check C και πέρα χρειάζονται ειδικοί χώροι συντήρησης, τα 'maintenance hangars'. Χωρίς αυτά και με βάση όχι μόνο τους ελληνικούς νόμους, αλλά και τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές και κανονισμούς, τα αεροδρόμια δεν μπορούν να λάβουν άδεια λειτουργίας. Σχετικά με το αν το αεροδρόμιο θα πάρει άδεια λειτουργίας εξαιτίας των υπόστεγων συντήρησης ο Δρας Matthias Mitscherlich ανέφερε ότι είναι θέμα του υπουργού Μεταφορών να δώσει την άδεια.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, ο Οργανισμός

GAA<.>

απαγορεύει την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου την 1η Μαρτίου του 2001. Τρεις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας σε ερωτήσεις τους αναφέρουν ότι 'η ανάδοχος κοινοπραξία δεν έλαβε υπόψη της απαιτήσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας για την κατασκευή της τεχνικής βάσης με αποτέλεσμα το έργο να παραδοθεί με σωρεία ελλείψεων εξαιτίας των οποίων κινδυνεύει να μην εξασφαλίσει το πιστοποιητικό Jar-Jus από το διεθνή οργανισμό GAA. Επιπλέον, ζητεί από τη Ολυμπιακή Αεροπορία πρόσθετη αμοιβή 9,5 δισ. δρχ. και επιβάρυνση χρονοδιαγράμματος κατά 10 μήνες ότι οι διοικούντες της ΟΑ δήλωσαν μετά την τροποποίηση του εργολαβικού αντικειμένου ότι θα γίνει οικονομία 1,5 δισ. δρχ.'

Στο μεταξύ, η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του αεροδρομίου προκάλεσε την αντίδραση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία -σε ένδειξη διαμαρτυρίας- πραγματοποίησε το Σάββατο τετράωρη στάση εργασίας, από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα.
Υπενθυμίζεται ότι οι υπεύθυνοι της εταιρίας "Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ" άρχισαν ήδη να παραλαμβάνουν επίσημα διάφορα τμήματα του έργου από την κατασκευάστρια κοινοπραξία, με επικεφαλής τη γερμανική Hochtief. Ακολούθως, ξεκίνησαν ενδελεχείς έλεγχοι σε όλες τις κατασκευές, ενώ πραγματοποιήθηκε και η δοκιμή του υπερσύγχρονου αυτοματοποιημένου συστήματος διακίνησης των αποσκευών. Τέλος, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 20 δοκιμαστικές προσγειώσεις και απογειώσεις του ειδικού αεροσκάφους, δίχως να έχουν παρατηρηθεί προβλήματα.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top