Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΓιώργος Ανωμερίτης: Το ναυάγιο του Sea Diamond γεννά ερωτηματικά για τη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος
Βουλευτής Β` Αθηνών ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Γιώργος Ανωμερίτης: Το ναυάγιο του Sea Diamond γεννά ερωτηματικά για τη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος

“Τεράστια ερωτηματικά για τη δομή και τη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος, το οποίο με συγκεκριμένες πράξεις και παραλήψεις, η Κυβέρνηση έχει οδηγήσει σε διάλυση γεννά το ναυάγιο του επιδοτούμενου κρουαζιερόπλοιου […]

“Τεράστια ερωτηματικά για τη δομή και τη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος, το οποίο με συγκεκριμένες πράξεις και παραλήψεις, η Κυβέρνηση έχει οδηγήσει σε διάλυση γεννά το ναυάγιο του επιδοτούμενου κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στη Σαντορίνη”, όπως ανέφερε σε<...>προχτεσινή ερώτηση του προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο βουλευτής Β` Αθηνών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και πρώην υπουργός Εμ. Ναυτιλίας, κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

Όπως επεσήμανε, χωρίς να παραγνωρίζει κανείς την πετυχημένη εκκένωση των επιβατών του πλοίου, χάρις στις προσπάθειες των τοπικών αρχών και φυσικά του Σωματείου των πλέον εξειδικευμένων και με σύγχρονα μέσα Λεμβούχων των Φηρών, από όσα μέχρι σήμερα είδαν το φως της δημοσιότητας τίθενται συγκεκριμένα θέματα, τα οποία απαιτούν άμεση διερεύνηση.

  1. Σύμφωνα με το διεθνές και ελληνικό δίκαιο σε περίπτωση ατυχήματος, το μόνο και απόλυτο συντονιστικό ρόλο έχει το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΚΕΔ), γνωστό και ως Κέντρο Επιχειρήσεων, στο οποίο συμμετέχουν έμπειροι αξιωματικοί του Λιμενικού, της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού. Όπως προκύπτει από τα ΜΜΕ, ο ρόλος του υποβαθμίστηκε, υπήρξε πολυαρχία και ανηγορεύθη σε κεντρικό συντονιστικό κέντρο η πλοιοκτήτρια Εταιρία, η οποία εκ των ερευνών και αποτελεσμάτων, μετά την εκκένωση των επιβατών, φαίνεται ότι δεν την ενδιέφερε η ολική απώλεια του πλοίου.
  2. Δεδομένου ότι η προσάραξη συνέβη περίπου στις 15.00 της Μ. Πέμπτης και το πλοίο βυθίστηκε στις 07.00 της επομένης, γιατί δεν αφαιρέθηκε από τη γέφυρα το VDR (μαύρο κουτί);
  3. Σύμφωνα με το άρθρο 16 του Ν. 3497/06 πλοία τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο και η βύθισή τους απειλεί το θαλάσσιο περιβάλλον, οδηγούνται σε συγκεκριμένο σημείο καταφυγής με ευθύνη του Υ.Ε.Ν. Η θέση σας ότι «η προσάραξη ήταν θέμα της εταιρίας» προσδίδει άγνοια και καθιστά και πάλι την εταιρία αναρμοδίως συντονιστή της έρευνας και διάσωσης.
  4. Έχετε διαλύσει το Λιμενικό Σώμα. Αντί στο σημαντικό τουριστικό λιμάνι της Σαντορίνης να υπηρετούν 52 στελέχη, υπηρετούν μόνο 24 (8 άτομα μόνο ανά βάρδια), χωρίς κανένα πλοίο του λιμενικού. Σύμφωνα με το Ν. 3079/2002 το Λ.Σ. θα έπρεπε να έχει 10.600 στελέχη, ενώ σήμερα υπηρετούν περίπου 6.650, ενώ από τα 240 σκάφη του βρίσκονται σε λειτουργία περίπου τα μισά.
  5. Το Πιστοποιητικό Ασφάλειας του πλοίου έληξε στις 31 Μαρτίου 2007. Ποιος ο λόγος παράτασης της ισχύος του πιστοποιητικού για 15 ημέρες χωρίς νέα επιθεώρησή του;
  6. Ποιος ο λόγος της Απόφασής σας για ανάθεση του προανακριτικού έργου στον ευνοούμενό σας Δ/ντή Προσωπικού, ο οποίος δεν είναι τεχνικός (κατάγεται όμως από τη Σαντορίνη) και όχι π.χ. στον Περιφερειάρχη Αιγαίου, τον Γενικό Επιθεωρητή Υ.Ε.Ν., τον Κλαδάρχη Επιθεώρησης Πλοίων ή έστω τον Δ/ντή Γραφείου Εσωτερικών Υποθέσεων;
  7. Πέρα από τους μεταφερθέντες στην ξηρά επιβάτες, η βύθιση ενός μεγάλου επιβατηγού πλοίου αποτελεί, με τον τρόπο μάλιστα που έγινε, μαύρη σελίδα στην ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας και του Υ.Ε.Ν. Αποτελεί όμως και απειλή για το περιβάλλον, δεδομένου ότι έχοντας διαλύσει τις υπηρεσίες προστασίας του περιβάλλοντος του Υ.Ε.Ν. και επί τρία χρόνια δεν προωθήσατε την αγορά των προγραμματισθέντων στο Γ΄ Κ.Π.Σ. αντιρρυπαντικών πλοίων. Επειδή οι μονάδες αφαλάτωσης της Σαντορίνης είναι η κυρίαρχη πηγή άντλησης νερού για το νησί αυτό, τι προτίθεσθε να πράξετε για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στην τουριστική υποδομή του νησιού και στην υγεία των κατοίκων και των φιλοξενουμένων του;

Ένα ναυτικό ατύχημα μέσα σε άριστες συνθήκες διάσωσης, απέδειξε ότι δε μπορείτε να διαχειρισθείτε κρίσεις κατέληξε ο κ. Ανωμερίτης, θέτοντας στον κ. υπουργό τα ακόλουθα ερωτήματα:
  • Γιατί δεν αφέθηκε το ΕΣΚΕΔ να επιτελέσει το θεσμικό του ρόλο και με την ανοχή σας υποκαταστάθηκε από τους εκπροσώπους της εταιρίας;

  • Τι έχει γίνει το VDR; Γιατί δεν το παραλάβατε από τη γέφυρα του πλοίου;

  • Γιατί δεν οδηγήσατε το πλοίο σε ασφαλές μέρος, ώστε να μη βυθισθεί;

  • Τι θα πράξετε για την αναβάθμιση του ρόλου του Λ.Σ.;
  • Τι θα πράξετε για την προστασία του περιβάλλοντος της Σαντορίνης;

  • Γιατί το πιστοποιητικό ασφάλειας του Sea Diamond παρατάθηκε χωρίς νέα επιθεώρηση;

Απάντηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας: «Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί»

“Επιστρέφοντας από τις πολυήμερες διακοπές του και με καθυστέρηση σχεδόν μίας εβδομάδας, ο κ. Ανωμερίτης με ανακρίβειες, λαϊκισμούς και λοιδορίες, προσπαθεί επιτιθέμενος να επανέλθει στο προσκήνιο. Ο κ. Ανωμερίτης ως πρώην Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικός. Ο ελληνικός λαός διαθέτει και μνήμη και κρίση τόσο για το ατύχημα στην Καλντέρα της Σαντορίνης όσο και για την τραγωδία του Σάμινα στην Πάρο. Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί.
Την Τρίτη 17 Απριλίου, (πρώτη μέρα λειτουργίας της Βουλής) με πρωτοβουλία του ΥΕΝ κ. Μανώλη Κ. Κεφαλογιάννη θα γίνει συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το θέμα αυτό”
. Αναφέρει σε απάντηση του το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024