Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ερωτήσεις Παπαδημούλη

Το ατύχημα του Sea Diamond στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Θοδωρής Κουμέλης - 16 Απρίλιος 2007, 00:00

Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα της βύθισης του κρουαζιερόπλοιου “Sea Diamond” στον κόλπο της Καλντέρας της Σαντορίνης, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ, κ. Δημήτρης Παπαδημούλης κατέθεσε μια εβδομάδα μετά (την περασμένη Πέμπτη) τρεις<...>

ερωτήσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Με την πρώτη από αυτές, ζητεί να μάθει αν οι ελληνικές αρχές ζήτησαν μετά τη βύθιση του πλοίου και την επαπειλούμενη οικολογική καταστροφή, την κινητοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας, δεδομένου ότι οι περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης θεωρούνται σοβαρές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Ακόμη, ερωτά την Επιτροπή εάν προτίθεται να συγχρηματοδοτήσει τις επιχειρήσεις απορρύπανσης και αποκατάστασης του θαλασσίου περιβάλλοντος και των ακτών στον κόλπο της Καλντέρας.

Με δεύτερη ερώτηση που κατέθεσε, εστιάζει στην έλλειψη δικτύου ρυμούλκησης με σκάφη αγκυροβολημένα στο Αιγαίο και ζητά να πληροφορηθεί εάν ένα τέτοιο σχέδιο έχει υποβληθεί στην Επιτροπή από τις ελληνικές αρχές για χρηματοδότηση από τα κοινοτικά κονδύλια, καθώς και εάν θα ήταν επιλέξιμο προς χρηματοδότηση.

Τέλος, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΝ καταθέτει ερώτηση με την οποία ζητά να πληροφορηθεί εάν η ευρωπαϊκή οδηγία για τους οργανισμούς πιστοποίησης και ελέγχου πλοίων έχει ενσωματωθεί στην ελληνική έννομη τάξη, εάν εφαρμόζεται ορθά και εάν οι ελληνικές αρχές έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που αυτή εισάγει για την αναγνώριση τέτοιων οργανισμών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, δεδομένου ότι το “Sea Diamond” είχε πρόσφατα αξιολογηθεί θετικά από νηογνώμονα καθώς και ότι η Επιτροπή προωθεί νέα, αυστηρότερα μέτρα για την αναγνώριση και λειτουργία τους.

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο κ. Παπαδημούλης δήλωσε: Το ναυάγιο του “Sea Diamond” αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της ολιγωρίας των ελληνικών αρχών σε θέματα θαλάσσιας ρύπανσης, με τον κακό συντονισμό μεταξύ των συναρμόδιων αρχών και τη μη κινητοποίηση των υπαρχόντων μηχανισμών. Η μεγάλη ζημιά που έχει προκληθεί θέτει και το ζήτημα της αστικής ευθύνης όσων διά πράξεων ή παραλείψεων συνέβαλαν στην πρόκληση αυτής της πολύπλευρης ζημιάς.

Η τραγική αυτή υπόθεση και η οικολογική βόμβα στο βυθό του Αιγαίου φέρνει στο φως και άλλα δύο μεγάλα ζητήματα τα οποία αφορούν στην ελληνική ναυτιλία και είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Πρώτ’ απ` όλα, το καθεστώς και η λειτουργία των νηογνωμόνων, που “κόβουν και ράβουν” με αμφίβολης αξιοπιστίας εκθέσεις. Η Επιτροπή ήδη ζητά αυστηρότερο νομικό πλαίσιο για τους οργανισμούς αυτούς. Με την ερώτησή μου ζητώ να μάθω αν η Ελλάδα έχει συμμορφωθεί με το υπάρχον. Ακόμη ένα θέμα που αναδεικνύεται είναι αυτό της έλλειψης δικτύου ρυμουλκών που να σταθμεύουν στο Αιγαίο. Σε μια χώρα όπως η δική μας, που ο κίνδυνος ναυτικών ατυχημάτων είναι υπαρκτός και διαρκής ένα τέτοιο δίκτυο μοιάζει απαραίτητο. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αντί να δίνει μάχη οπισθοφυλακής υπέρ των μονοπύθμενων τάνκερς, θα ήταν προτιμότερο να ασχοληθεί με αυτά, υπερασπίζοντας το περιβάλλον αλλά και τον ελληνικό τουρισμό.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top