Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

ΚΕ.Π.ΚΑ.: Πότε, επιτέλους, θα γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα των Καταναλωτών – Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών;

Θοδωρής Κουμέλης - 16 Απρίλιος 2007, 00:00

Πριν λίγες μέρες, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι καταρτίζεται Σχέδιο Νόμου, για τα δικαιώματα – υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων ακτοπλοϊκών μεταφορών, το οποίο τέθηκε, σε δημόσια διαβούλευση. Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών - ΚΕ.Π.ΚΑ., από πέρσι<...>

το καλοκαίρι, είχε ζητήσει την κατάρτιση αυτής της Χάρτας Δικαιωμάτων των Καταναλωτών, έπειτα από τις «σκηνές απείρου κάλους», που εκτυλίχθηκαν, στα λιμάνια της χώρας μας, με πολύωρες καθυστερήσεις και τρομακτική ταλαιπωρία επιβατών. Παράλληλα, γνωστοποίησε τα προβλήματα, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έσκυψε, πολύ νωρίτερα, από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, πάνω στο πρόβλημα, όπως επισημαίνει. Έπειτα από ένα χρόνο περίπου ανταλλαγής απόψεων, η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κάλεσε, στις Βρυξέλλες, στις 18 Ιανουαρίου 2007, σε σύσκεψη, τις Κυβερνήσεις των 25 κρατών – μελών, τις ναυτιλιακές εταιρίες και τους Καταναλωτές, όπου τέθηκαν τα προβλήματα και αποφασίστηκε ο τομέας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών να ρυθμιστεί, με Κανονισμό, ώστε να προστατεύονται τα δικαιώματα των Καταναλωτών.

Το σχέδιο, που κατέθεσε, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, σύμφωνα με το ΚΕ.Π.ΚΑ. “κάνει ένα μόνο βήμα μπροστά, σε σχέση, με το Χάρτη Υποχρεώσεων, προς τους Καταναλωτές, που ίσχυε, μέχρι σήμερα”. Βάζει, προσθέτει η ανακοίνωση του Κέντρου, συγκεκριμένους όρους, για την ακύρωση των εισιτηρίων, με ευθύνη του Καταναλωτή. Δημιουργεί, όμως, πολλές

ασάφειες

, οι οποίες είναι σίγουρο ότι θα καταλήξουν, σε βάρος των Καταναλωτών:

  • Δεν ορίζει τι σημαίνει καθυστέρηση απόπλου 10 λεπτά ή 17 ώρες;
  • Δεν αποσαφηνίζει ότι οι εναλλακτικές λύσεις, που προτείνονται, στον Καταναλωτή, σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης, αποτελούν δική του μόνον επιλογή και όχι της ναυτιλιακής εταιρίας.
  • Δε συνδέει τις αποζημιώσεις, με τη διάρκεια της καθυστέρησης. Η παροχή καταλύματος, στο πλοίο ή στο ξενοδοχείο γίνεται μόνον «όταν ο αναμενόμενος χρόνος αναχωρήσεως είναι τουλάχιστον η επόμενη ημέρα από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου και μεσολαβούν μεταξύ τους τουλάχιστον 6 ώρες ή η καθυστέρηση αναμένεται να διαρκέσει πέραν του εξαώρου και η προγραμματισμένη ώρα απόπλου είναι μεταξύ των ωρών 00.00 έως 05.00». Δηλαδή, σχεδόν ποτέ ή όποιος κατάλαβε…. κατάλαβε.
  • Δε λαμβάνεται καμιά μέριμνα, για την εξυπηρέτηση των ατόμων, με αναπηρία και τη διασφάλιση της πρόσβασής τους, στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
  • Δε λαμβάνεται καμιά μέριμνα, για επόμενες ζημίες του Καταναλωτή π.χ. χάσιμο προκαταβολής, σε ξενοδοχείο.
  • Δεν ορίζεται συγκεκριμένη διαδικασία κατάθεσης παραπόνων και αποζημίωσης των Καταναλωτών. Βρες τον υπεύθυνο αξιωματικό του πλοίου ή τον υπεύθυνο του λιμενικού, ή τον πράκτορα της ναυτιλιακής. Δηλαδή, ταλαιπωρήσου κι άλλο ή μη ζητάς τίποτα.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. απέστειλε επιστολή, με τις επιφυλάξεις – επισημάνσεις, για το σχέδιο νόμου, στον Πρωθυπουργό, στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, στον υπουργό Ανάπτυξης, στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, στον υφυπουργό Ανάπτυξης και στο Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή.

Οι Καταναλωτές απαιτούν:

  1. Αυστηροποίηση της νομοθεσίας, για τις υποχρεώσεις των ναυτιλιακών εταιριών, ώστε να προστατεύονται, με συγκεκριμένο τρόπο, τα δικαιώματα των Καταναλωτών και να μην «αφήνονται παράθυρα» καταστρατήγησης. Η νομοθεσία πρέπει να περιλαμβάνει μόνο σαφείς, συγκεκριμένους και κατανοητούς όρους, οι οποίοι δεν επιδέχονται «παρερμηνίες».
  2. Πραγματική διαβούλευση, με ευθύνη του Υ.Ε.Ν., το οποίο πρέπει να καλέσει κοινή σύσκεψη, στα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όλων των εμπλεκόμενων. Τα δικαιώματα των Καταναλωτών – Επιβατών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι πολύ σημαντικό ζήτημα, για να αφεθεί, σε μια διαβούλευση, μέσω internet, την οποία «ψάχναμε», για να βρούμε.
  3. Αναγνώριση του καθολικού χαρακτήρα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, στα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πρόσβαση όλων των Καταναλωτών, σε προσιτές τιμές είναι μη διαπραγματεύσιμη.

Επίσης, ζητούν από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι, στους Καταναλωτές, κάνοντας τις ρίξεις, που απαιτούνται, για την προστασία και των Καταναλωτών και των σωστών επιχειρηματιών του κλάδου και της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας μας.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top