Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕ.Ε.: Οι ελληνικές αρχές δεν ζήτησαν βοήθεια για τη ρύπανση στη Σαντορίνη
Απάντηση Δήμα σε ερώτηση Παπαδημούλη

Ε.Ε.: Οι ελληνικές αρχές δεν ζήτησαν βοήθεια για τη ρύπανση στη Σαντορίνη

Ο αρμόδιος Επίτροπος Περιβάλλοντος, κ. Σταύρος Δήμας, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ, κ. Δημ. Παπαδημούλη, σχετικά με την θαλάσσια ρύπανση από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamondστην Καλντέρα […]

Ο αρμόδιος Επίτροπος Περιβάλλοντος, κ. Σταύρος Δήμας, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ, κ. Δημ. Παπαδημούλη, σχετικά με την θαλάσσια ρύπανση από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond<...>στην Καλντέρα της Σαντορίνης στις 5 Απριλίου 2007 αποκαλύπτει ότι “οι ελληνικές αρχές δεν υπέβαλαν συγκεκριμένο αίτημα παροχής βοήθειας” για κινητοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας για την εκκένωση των 400 τόνων καυσίμου που παραμένουν στο ναυάγιο”.

Με την ερώτηση του ο Έλληνας ευρωβουλευτής ζητούσε να πληροφορηθεί εάν οι ελληνικές αρχές ζήτησαν την ενεργοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Καλντέρας. Σημειώνεται ότι οι περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης θεωρούνται ως σοβαρές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, στις οποίες προβλέπεται η κινητοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού μετά από αίτηση του κράτους μέλους.

Σύμφωνα με τον κ. Δήμα, “το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond εξακολουθεί να περιέχει πάνω από 400 τόνους καυσίμου που πρέπει να εκκενωθούν από το ναυάγιο” και “η Επιτροπή, μέσω του οικείου Κέντρου Παρακολούθησης και Πληροφόρησης (MIC), βρίσκεται σε τακτική επικοινωνία με τις ελληνικές αρχές και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) για να παρακολουθεί την κατάσταση, ιδίως δε τις απειλές για το τοπικό θαλάσσιο οικοσύστημα”.

Στην απάντησή του, ο Έλληνας Επίτροπος υπογραμμίζει ακόμη ότι “σε περίπτωση που ένα κράτος μέλος δεν διαθέτει επαρκείς πόρους για να αντιμετωπίσει κατάλληλα μια καταστροφή, μπορεί να ζητήσει, μέσω του μηχανισμού αυτού, τη βοήθεια των άλλων συμμετεχόντων κρατών μελών”. Στη συνέχεια δε, τονίζει με νόημα ότι οι ελληνικές αρχές δεν υπέβαλαν συγκεκριμένο αίτημα παροχής βοήθειας.

Σε ό,τι αφορά στη δυνατότητα συγχρηματοδότησης των δραστηριοτήτων απορρύπανσης και αποκατάστασης του κόλπου και των ακτών, στην απάντηση της Επιτροπής αναφέρεται ότι η παρέμβαση του Ταμείου Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης “περιορίζεται κατά κανόνα στις περιπτώσεις μεγάλων φυσικών καταστροφών και μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο κατόπιν αιτήματος του ενδιαφερόμενου κράτους μέλους, εφόσον οι ζημίες υπερβαίνουν ένα κατώτατο όριο, που για την Ελλάδα έχει καθοριστεί σε 0,6% του Ακαθάριστου Εθνικού Εισοδήματος (ΑΕΕ) (δηλ. 1,066 δισ. ευρώ)”, καθώς και ότι “δεν είναι δυνατόν να καταβληθεί αποζημίωση όταν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη ή ευθύνη τρίτου για τις ζημίες”.

“Η απάντηση του αρμόδιου Έλληνα Επιτρόπου εντυπωσιάζει και προκαλεί την κοινή λογική. Γιατί ο κ. Κεφαλογιάννης και οι λοιποί κυβερνητικοί αρμόδιοι αρνήθηκαν, για πολλοστή φορά, να αξιοποιήσουν τον κοινοτικό μηχανισμό πολιτικής προστασίας; 67 ημέρες μετά και ενώ η τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει, 400 και πλέον τόνοι καυσίμων απειλούν με μια τεράστια οικολογική καταστροφή. Τόσο η άγνοια όσο και η αίσθηση αυτάρκειας μπροστά σε έναν τέτοιο κίνδυνο είναι απαράδεκτες. Αναμένουμε τις εξηγήσεις των κυβερνητικών αρμοδίων. Τις χρωστούν κυρίως στους κατοίκους της Σαντορίνης αλλά και της ευρύτερης περιοχής του Αιγαίου” δήλωσε σχετικά ο κ. Παπαδημούλης.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024