Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΜεγαλύτερο σεβασμό στο επιβατικό κοινό ζητά το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.Τ.Η.Σ.
Επισημάνσεις για την επέκταση του Προαστιακού

Μεγαλύτερο σεβασμό στο επιβατικό κοινό ζητά το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.Τ.Η.Σ.

Την ικανοποίησή του για την πρόσφατη επέκταση του Προαστιακού στο Κιάτο, που ανοίγει καινούργιους ορίζοντες στην ταχεία συγκοινωνιακή σύνδεση της Κορινθίας με την Αθήνα και υπό προυποθέσεις στην οργανωμένηχωροταξική και […]

Την ικανοποίησή του για την πρόσφατη επέκταση του Προαστιακού στο Κιάτο, που ανοίγει καινούργιους ορίζοντες στην ταχεία συγκοινωνιακή σύνδεση της Κορινθίας με την Αθήνα και υπό προυποθέσεις στην οργανωμένη<...>χωροταξική και πολεοδομική διαδικασία αποκέντρωσης του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας εξέφρασε το Δίκτυο για τη Δημόσια Συγκοινωνία και τη Βιώσιμη Κινητικότητα Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.

Εκτός όμως από την περαιτέρω επέκταση του Προαστιακού προς Ξυλόκαστρο, που εξήγγειλε ο Υπουργός Μεταφορών, το Δίκτυο κρίνει απαραίτητη και την άμεση επέκταση του προς Λουτράκι, με διαπλάτυνση της παλιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου, ώστε να καταστεί και το μεγάλο αυτό θέρετρο ένα πολυτελές προάστιο της Αθήνας, και να αποσυμφορηθεί κατά το δυνατόν περισσότερο από τα χιλιάδες αυτοκίνητα των επισκεπτών που το κατακλύζουν.

Παράλληλα, το Δίκτυο, σε ανακοίνωση του επισημαίνει και κάποια αδύνατα σημεία, μετά την πρόσφατη αλλαγή των δρομολογίων, σε ολόκληρο το δίκτυο εξυπηρέτησης του Προαστιακού:

  • Οι σταθμοί του Προαστιακού στη γραμμή Αθηνών-Κορίνθου-Κιάτου είναι εν γένει μακριά από τους οικισμούς και χρειάζεται βελτίωση της προσπελασιμότητάς τους. Παράλληλα με τους χώρους στάθμευσης ΙΧ-μετεπιβίβασης (Park and Ride) που ευτυχώς υπάρχουν και λειτουργούν, χρειάζεται οπωσδήποτε σύνδεση των σταθμών αυτών με τους όμορους οικισμούς με τοπικό λεωφορείο (shuttle bus) που θα έχει αξιόπιστη ανταπόκριση με τα προαστιακά τραίνα, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σήμερα λ.χ. στην Κόρινθο, όπου δεν τηρείται καμμιά ανταπόκριση.
  • Οι επιβάτες από Αθήνα, Πειραιά και Κόρινθο, Κιάτο, χρειάζονται μετεπιβίβαση στην Νερατζιώτισσα σε ηλεκτρικό τραίνο του Προαστιακού για να πάνε στο Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», με ανταπόκριση τριλέπτου. Ομως μέχρι στιγμής καμμία σχετική μνεία δεν γίνεται για τις ανταποκρίσεις αυτές, ούτε στους πίνακες δρομολογίων των σταθμών, ούτε στις μεγαφωνικές ανακοινώσεις μέσα στα τραίνα. Επίσης δεν υπάρχουν πίνακες δρομολογίων των τραίνων της Πελοποννήσου (που ανταποκρίνονται στο Κιάτο, στον Προαστιακό). Οι πίνακες τηλεματικής στο τμήμα Ηράκλειο-Αεροδρόμιο είναι σβηστοί και όταν παλιότερα λειτουργούσαν, δεν γινόταν δυναμική επικαιροποίηση των πληροφοριών τους.
  • “Πρέπει να σταματήσει ή να εκλογικευτεί επιτέλους το φαινόμενο, κάθε τρείς και λίγο να περικόπτονται σχεδόν τα μισά δρομολόγια του Προαστιακού, με αφορμή τα έργα στον διάδρομο Αθήνας-ΣΚΑ και κρυφή αιτία όπως μαθαίνουμε την παροχή θερινών αδειών στο προσωπικό. Πληροφορούμαστε ότι κάτι ανάλογο ετοιμάζεται να ξαναγίνει από την προσεχή εβδομάδα στα δρομολόγια του Προαστιακού και της γραμμής Αθηνών-Οινόης (Χαλκίδας), ενώ δεν πέρασαν ούτε καν επτά ημέρες από την αποκατάσταση της προηγούμενης αντίστοιχης περικοπής δρομολογίων. Ολα αυτά έχουν κουράσει το επιβατικό κοινό και κινδυνεύουν να απαξιώσουν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας, πρόωρα, άδικα και άδοξα”. Συνεπώς, καταλήγει το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. “ζητάμε από το Υπουργείο Μεταφορών και τους συναρμόδιους φορείς του ομίλου ΟΣΕ (ΕΔΙΣΥ, ΤΡΑΙΝ-ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝ-ΟΣΕ / ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ) καλύτερο προγραμματισμό εργασιών και διαθεσιμότητας προσωπικού, αποφυγή συχνής και μεγάλης περικοπής δρομολογίων, αναζήτηση αποτελεσματικών εναλλακτικών λύσεων και μεγαλύτερο σεβασμό στο επιβατικό κοινό, που από την αρχή έσπευσε να αγκαλιάσει τον Προαστιακό ως ένα έργο πολύ σημαντικό, χρηστικό και ελπίδα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της ευρύτερης περιοχής πρωτεύουσας”.

    “Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η Ελλάδα διπλασιάζει τον πληθυσμό της και πολλαπλασιάζει τις μετακινήσεις της ειδικά τις προαστιακές λόγω των εξοχικών κατοικιών. Για το σύστημα συγκοινωνιών του τόπου το καλοκαίρι αποτελεί περίοδο αιχμής και όχι διακοπών και τα δρομολόγια πρέπει να πυκνώνουν και όχι να περικόπτονται. Ο Ε.Π.Ι.Β.Α.Τ.Η.Σ. θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις τις μεγάλες επενδύσεις, που γίνονται στο σύστημα μεταφορών, αλλά δεν θα αφήσει το πολύτιμο δίκτυο που γεννιέται να απαξιωθεί” αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024