Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής

Οδηγίες για ταξίδια με πλοία από την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.

Βίκυ Καραντζαβέλου - 20 July 2007, 00:00

Τα δικαιώματα καταναλωτών - τουριστών, ενόψει των καλοκαιριών αποδράσεων με επιβατηγά πλοία προς τα ελληνικά νησιά, υπενθύμισε με χτεσινή της ανακοίνωση η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής - Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., ευχόμενη να ψηφιστεί<...>

σύντομα ο νέος νόμος για τα «Δικαιώματα-υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις επιβατικές τακτικές θαλάσσιες μεταφορές» για την περαιτέρω διεύρυνση και κατοχύρωση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Οι τουρίστες – καταναλωτές βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, έχουν δικαιώματα, που πρέπει να γνωρίζουν και να διεκδικούν, υπογραμμίζει η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. Ειδικότερα, αναφέρει,

ταξιδεύοντας με πλοίο:

  • Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου, δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής  μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Επίσης μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να πάρετε πίσω το ποσό που είχατε καταβάλει. Αν η ταλαιπωρία σας ήταν υπερβολική (κατά τη διάρκεια καθυστέρησης του πλοίου) μπορείτε να διεκδικήσετε και αποζημίωση.
  • Εάν δεν ταξιδέψετε και ενημερώσετε έγκαιρα, παίρνετε το 50% της αξίας του εισιτηρίου. Υπεύθυνος για την καταβολή του εισιτηρίου είναι ο ναυτικός πράκτορας.
  • Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.
  • Οι όροι που αναφέρονται στο εισιτήριο καθώς και στην απόδειξη μεταφοράς οχήματος πρέπει να είναι εγκεκριμένοι από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
  • Ο επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει αποσκευές, το βάρος και ο όγκος  πρέπει να ορίζεται στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου. Εάν ο επιβάτης παραδώσει τις αποσκευές του στο πλοίο για φύλαξη, σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής ευθύνεται  ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου. Ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωσης το ανώτερο στα 736,70 €  ανά μονάδα ή δέμα. Για την καταβολή της αποζημίωσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση από τον επιβάτη του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδει προς φύλαξη.
  • Απαγορεύεται η έκδοση εισιτηρίων εντός των επιβατικών πλοίων. Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό εισιτήριο.
  • Σε περίπτωση άρνησης έκδοσης εισιτηρίου από τον πράκτορα  με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί ο αριθμός, εάν διαπιστωθεί ότι αυτό δεν ισχύει, πρέπει να το καταγγείλετε στις  κατά τόπο αρμόδιες λιμενικές αρχές για την επιβολή διοικητικών προστίμων.

Τι ισχύει στις καντίνες των πλοίων

  • Πρέπει να υπάρχουν ανηρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία στους οποίους θα αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση είδη και οι τιμές τους.
  • Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει τις αναγραφόμενες τιμές με τις τιμές των τιμοκαταλόγων.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top