Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ημερίδα: Στον πηγαιμό για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη

Βασίλης Μαλισιόβας - 18 December 2000, 00:00

Σε μια κατάμεστη αίθουσα του Divani Caravel, στις 13 Δεκεμβρίου 2000, παρουσιάστηκε ο τουρισμός της Κεφαλονιά<.>ς και της Ιθάκη<.>ς, τα προβλήματα, αλλά και οι λαμπρές προοπτικές του<...>

.

Ο νομάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης, κ. Δ. Γεωργάτος, μίλησε με θέμα "Η εξέλιξη της πορείας του τουρισμού στον Νομό Κεφαλονιάς-Ιθάκης". Όπως επισήμανε στη μεστή ομιλία του ο κ. νομάρχης, ο τουρισμός βοηθάει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, στη διάδοση του τοπικού πολιτισμού, βοηθάει την αποκέντρωση, καθώς και τον πρωτογενή και τον δευτερογενή τομέα.

"Τι προϊόν έχουμε να πουλήσουμε;" αναρωτήθηκε ο κ. Γεωργάτος, για να απαντήσει: "Περιβάλλον και πολιτισμό, κατεξοχήν τουριστικά προϊόντα, αντιθετικές ομορφιές, ήλιο, υγιεινό περιβάλλον, σχεδόν μοναδικά τοπία (εθνικός δρυμός Αίνου, χωριά ενδοχώρας κ.ά.), πολιτιστική-ιστορική κληρονομιά (παλαιολιθικά σπήλαια, μυκηναϊκοί τάφοι, ρωμαϊκοί τάφοι, ρωμαϊκές βίλες με ψηφιδωτά, βυζαντινές και μεταβυζαντινές εκκλησίες, πλούσια θρησκευτική και λαογραφική παράδοση)".

Σύμφωνα με τον κ. νομάρχη, το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς και το ελικοδρόμιο της Ιθάκης καλύπτουν τις ανάγκες των αερομεταφορών, ενώ θα πρέπει να γίνει επέκταση μόνο των κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Κεφαλονιάς. Μία από τις σημαντικές πρωτοβουλίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης της Κεφαλονιάς-Ιθάκης είναι και η ίδρυση γραφείου επενδυτών που θέλουν να επενδύσουν (όχι στο ΧΑΑ...) στην περιοχή αυτή των Επτανήσων.

Ο τουρισμός της Κεφαλονιάς-Ιθάκης καλύπτεται σχεδόν σε ποσοστό 80% από την αγγλική αγορά, ενώ όπως τόνισε ο κ. νομάρχης, κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά επισφαλές, δηλ. να υπάρχει κάλυψη της τουριστικής σχεδόν μόνο από μία χώρα. Το ενδιαφέρον είναι ότι για φέτος αναμένεται αύξηση του αγγλικού τουρισμού προς την Κεφαλονιά-Ιθάκη κατά 7%, τη στιγμή που γενικά μια ήπια μείωση της τάξης του 3% αναμένεται για τον υπόλοιπο νησιωτικό χώρο. Ο τουρισμός απέφερε το 1999 35 δισ. δρχ. για την Κεφαλονιά-Ιθάκη. Μάλιστα, όπως τόνισε με έμφαση ο νομάρχης Κεφαλονιάς-Ιθάκης, ο νομός του είναι 2ος πανελλαδικά σε καταθέσεις, μετά την περιοχή της Αττικής. Αυτές οι καταθέσεις, συμπλήρωσε ο κ. Γεωργάτος, πρέπει να αξιοποιηθούν στον τουριστικό τομέα της περιοχής και προσπαθήσουμε να ενθαρρύνουμε τις επενδύσεις στον τομέα αυτόν.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργάτο, το γεγονός ότι η Κεφαλονιά και η Ιθάκη δεν θέλησαν από πολύ νωρίς τον τουρισμό, είχε και ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα: απετράπη ο μαζικός τουρισμός των προηγούμενων δεκαετιών και έτσι διασώθηκε το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά στο τέλος της ομιλίας του ο νομάρχης Κεφαλονιάς-Ιθάκης, το διαφημιστικό μήνυμα για την περιοχή μας πρέπει να είναι: "ποιότητα, ποιότητα, ποιότητα".

Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβε ο κ. Σπύρος Γαλιατσάτος (μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής-ΝΕΤΠ), ο οποίος μίλησε για την ξενοδοχειακή υποδομή του νομού, καθώς και τις προοπτικές της. Στην ομιλία του ο κ. Γαλιατσάτος τόνισε ότι "στη μετά-Κορέλι εποχή πρέπει να βελτιώσουμε το τουριστικό προϊόν και να διασφαλίζεται το value for money. Το να λέμε ότι η Ελλάδα είναι η ομορφότερη χώρα και η Κεφαλονιά βρίσκεται στο κέντρο της δεν ισχύει. Ο τουρίστας του 20ού αι. δεν θα είναι πάντα πιστός στον τόπο των διακοπών του, αλλά θα είναι όλο και πιο απαιτητικός. Η Κεφαλονιά δεν μπήκε στον φαύλο κύκλο μείωση των τιμών-χαμηλού επιπέδου τουρισμός κ.ο.κ., αλλά κρατά σε καλό επίπεδο τις τιμές, προκειμένου να προσελκύει υψηλού επιπέδου τουρισμό". Εξάλλου, όπως δήλωσε ο κ. Γαλιατσάτος αποκλειστικά στο TDN, "Η εκδήλωση αυτή στο Divani Caravel αποτέλεσε μόνο ένα μέρος της συνολικής προσπάθειας προβολής. Είναι μονόδρομος η ποιότητα και η προσαρμογή του τουριστικού προϊόντος, σύμφωνα με τις ανάγκες του καταναλωτή και όχι τις αντιλήψεις του προσφέροντος τις υπηρεσίες". Επίσης ο κ. Γαλιατσάτος μάς είπε ότι η Νομαρχία Κεφαλονιάς-Ιθάκης συνεργάζεται με δύο γραφεία δημοσίων σχέσεων (ένα στην Αγγλία και ένα στην Αυστρία) προκειμένου να προωθήσει το τουριστικό προϊόν της. Τα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας είναι εντυπωσιακά, τόνισε ο κ. Γαλιατσάτος, για να συμπληρώσει: "Το BBC και πολλά έντυπα ΜΜΕ φιλοξενούν κατά καιρούς εκτενή άρθρα για την Κεφαλονιά-Ιθάκη. Αν αυτό το κάναμε με καταχώριση, θα πληρώναμε πολύ περισσότερα απ' ό,τι πληρώνουμε με τη φιλοξενία τουριστικών δημοσιογράφων, όπως κάνουμε τώρα".

Ο γ.γ. του ΕΟΤ, κ. Γιαννακόπουλος, απευθύνοντας σύντομο χαιρετισμό, δήλωσε ότι ο τουρισμός τα επόμενα χρόνια θα σημειώσει τα επόμενα χρόνια ακόμη πιο εκρηκτική άνοδο, καθώς από 600 εκατ. οι διανυκτερεύσεις θα εκτοξευθούν στο 1,2 δισ. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Γιαννακόπουλος, "η σημερινή μας εποχή είναι μετατηλεοπτική, είναι ιντερνετική, και έτσι στο άμεσο μέλλον ο κάθε τουρίστας θα κάνει το tour operating από μόνος του".

Στη συνέχεια μίλησε ο ταξιδιωτικός πράκτορας κ. Ε. Ζαμπέλης με θέμα "Συγκοινωνίες και ο ρόλος αυτών", τονίζοντας ότι τα πλοία προς Ιταλία καλό θα είναι να προσεγγίζουν το νησί τους όλο τον χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι.

Ακολούθως μίλησε ο κ. Ι. Βουζούκης, ιδιοκτήτης της εταιρείας Merite με θέμα την παρουσίαση του εξαιρετικού - ομολογουμένως - τουριστικού φυλλαδίου για την Κεφαλονιά-Ιθάκη.

Επίσης μίλησε ο κ. Γ. Κουμουνδούρος, δ/νων σύμβουλος αναπτυξιακής εταιρίας Κεφαλονιάς και Ιθάκης με θέμα "Δυνατότητες ανάπτυξης ποιοτικού τουρισμού στον αγροτικό χώρο της Κεφαλονιάς και ης Ιθάκης". Ομιλία, τέλος, πραγματοποίησε και ο κ. Γ. Τσουρούφλης, μέλος της ΝΕΤΠ με θέμα "Αυτοεξυπηρετούμενα τουριστικά καταλύματα στην τουριστική περίοδο".

Η εκδήλωση έκλεισε με τον "Ολυμπιακό Ύμνο", από την παιδική χορωδία Τυπάλδου, υπό τη διεύθυνση του μουσικολόγου κ. Γ. Ραυτόπουλου.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top