Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΤουριστική ΥποδομήΣτο Ελληνικό το μεγαλύτερο πάρκο αστικής ζώνης στον κόσμο
Υπουργείο Περιβάλλοντος,Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων

Στο Ελληνικό το μεγαλύτερο πάρκο αστικής ζώνης στον κόσμο

Την οριστική μελέτη διαμόρφωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου του Ελληνικού παρουσίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς, τονίζοντας πως πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης που έχει ποτέ σχεδιαστεί στην Ελλάδα, το οποίο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Λεκανοπεδίου. Ο χώρος που θα γίνει το Πάρκο έχει αρχικό εμβαδόν 5.300 στρέμματα…

Την οριστική μελέτη διαμόρφωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου του Ελληνικού παρουσίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς, τονίζοντας πως πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης που έχει ποτέ σχεδιαστεί<...>στην Ελλάδα, το οποίο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Λεκανοπεδίου. Ο χώρος που θα γίνει το Πάρκο έχει αρχικό εμβαδόν 5.300 στρέμματα. Στους σχεδιασμούς όμως, προβλέπεται η μετατόπιση και υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος σε ένα μεγάλο τμήμα της, ώστε το Πάρκο να αποκτήσει συνέχεια με το παραλιακό μέτωπο και να προστεθούν επιπλέον 700 στρέμματα. Έτσι, θα δημιουργηθεί ένας συνολικός χώρος 6.000 στρεμμάτων. Με δεδομένο επίσης, ότι το Πάρκο εφάπτεται Νότια με το γήπεδο Γκολφ έκτασης 500 στρεμμάτων, η τελική συνολική επιφάνεια χώρων πρασίνου θα αγγίξει τα 6.500 στρέμματα.

“Αυτό το μέγεθος σε Αστικό Πάρκο το κατατάσσει στην κατηγορία των μεγαλύτερων αν όχι το μεγαλύτερο Πάρκο παγκοσμίως” ανέφερε ο κ. Σουφλιάς, αφού το Χάιντ Παρκ του Λονδίνου (το μεγαλύτερο στην Ευρώπη) είναι έκτασης 2.500 στρεμμάτων, ενώ το Σέντραλ Πάρκ της Νέας Υόρκης είναι περίπου 3.500 στρέμματα. Το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού θα είναι 20 φορές μεγαλύτερο από τον Εθνικό Κήπο, που έχει έκταση 300 στρεμμάτων.

Η οριστική Μελέτη Διαμόρφωσης του Πάρκου καταγράφει συγκεκριμένα την τοποθέτηση των διαφόρων δραστηριοτήτων στο χώρο του Πάρκου και τη διαμόρφωση του εδάφους, ενώ αναφέρει με λεπτομέρειες τι φυτά πρέπει να φυτευτούν και πού θα φυτευτούν στο Πάρκο, πώς θα υδρεύονται, τι προβλέπεται για το φωτισμό του χώρου, για τους χώρους στάθμευσης, τη συγκοινωνία, τους χώρους περιπάτου, τα έργα υποδομής και για άλλα θέματα.

Συνολικά στο Πάρκο Ελληνικού, σύμφωνα με τη μελέτη, θα υπάρχουν 36.800 δέντρα και 17.500 θάμνοι. Επίσης, θα διαθέτει 54 χιλιόμετρα μονοπάτια πεζοπορίας, 5,6 χιλιόμετρα μονοπάτια ειδικά για ποδήλατο, 6,4 χιλιόμετρα παραθαλάσσιου περίπατου, 24 χιλιόμετρα ειδικά διαμορφωμένης «μαραθώνιας διαδρομής», 4,6 χιλιόμετρα για διαδρομή με άλογο και 3,8 χιλιόμετρα ειδικά διαμορφωμένης διαδρομής με γλυπτά.

“Θα είναι ένα πλήρως οργανωμένο Πάρκο, όπου θα υπάρχει πλήθος δραστηριοτήτων που θα απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες και για όλες τις ώρες της ημέρας όπως, Αθλητικές, Πολιτιστικές, Αναψυχής, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, κλπ και θα είναι προσβάσιμες σε όλους” τόνισε ο κ. Σουφλιάς, προσθέτοντας πως θα υπάρχουν χώροι για βόλλεϋ, τένις, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, υπαίθριο θέατρο, συναυλίες, συζητήσεις, συγκεντρώσεις, παιχνίδια, πικ νικ, κ.ά.

Σε ό,τι αφορά στα έργα μεταφορικής υποδομής το ΥΠΕΧΩΔΕ προβλέπει τις ακόλουθες παρεμβάσεις:


  • Μετατόπιση και υπογειοποίηση μεγάλου τμήματος της Λ.Ποσειδώνος διαμέσου του χώρου του Ελληνικού και σε μέγιστη απόσταση 400μ από την υφιστάμενη αρτηρία ώστε να εξασφαλίζεται λειτουργική ενοποίηση του υπό διαμόρφωση χώρου με την παραλιακή ζώνη και τις εγκαταστάσεις του Αγ. Κοσμά.
  • Προγραμματισμένη ανάπτυξη ενός νέου οδικού συνδέσμου με χαρακτηριστικά ελεύθερης λεωφόρου μεταξύ της Λ. Ποσειδώνος και του αυτοκινητόδρομου της Αττικής οδού μέσω της Σήραγγας Υμηττού, που θα διέρχεται στο βόρειο όριο του Πάρκου και θα υπογειοποιηθεί σε μεγάλο μήκος της ώστε να γίνεται ισόπεδα η σύνδεση του Πάρκου με τις παρακείμενες περιοχές κατοικίας.
  • Κατασκευή δύο σταθμών Μετρό στη Λ. Βουλιαγμένης, στα δύο άκρα της περιοχής του Μητροπολιτικού Πάρκου. Οι σταθμοί θα παραδοθούν το 2009.
  • Πιθανή επαναχάραξη της γραμμής Τραμ στο βόρειο άκρο του Πάρκου και επέκταση της μέχρι το δίκτυο του Μετρό, ώστε να υπάρχει δυνατότητα μετεπιβίβασης.


Οι εργασίες κατασκευής του Πάρκου θα ξεκινήσουν, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, το 2009, εφόσον έχει ολοκληρωθεί όμως η δημιουργία του Οργανισμού που θα κατασκευάσει και θα διαχειριστεί το πάρκο υπό την εποπτεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και να έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση με τους δήμους και τους αρμόδιους φορείς επί της οριστικής αλλά και των επιμέρους μελετών. Η είσοδος στο πάρκο θα είναι ελεύθερη για τους πολίτες.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024