Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΕυρωπαϊκή ΈνωσηΑυστηρότεροι έλεγχοι για κατανάλωση αλκοόλ στους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν
Μανώλης Μαυρομμάτης

Αυστηρότεροι έλεγχοι για κατανάλωση αλκοόλ στους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

Η Επιτροπή συνιστά τη μείωση του επιτρεπτού ποσοστού αλκοόλ στο αίμα στα 0,2 mg/ml για ορισμένους οδηγούς, όπως κυρίως για τους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν. Πράγματι, οι συνέπειες ενός ατυχήματος […]

Η Επιτροπή συνιστά τη μείωση του επιτρεπτού ποσοστού αλκοόλ στο αίμα στα 0,2 mg/ml για ορισμένους οδηγούς, όπως κυρίως για τους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν. Πράγματι, οι συνέπειες ενός ατυχήματος στο οποίο εμπλέκονται<...>οι τελευταίοι είναι πολύ μεγαλύτερες λόγω του αριθμού των μεταφερόμενων επιβατών. Η Αυστρία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Ελλάδα και η Σλοβενία έχουν ήδη εισαγάγει στη νομοθεσία τους χαμηλότερο ποσοστό για τους οδηγούς λεωφορείων. Αυτό ευθυγραμμίζεται με το μέτρο που προτείνεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Επιτροπή στις 24 Οκτωβρίου 2006, στην οποία καθορίζεται μια στρατηγική στήριξης των κρατών μελών στην προσπάθειά τους να μειώσουν τις βλάβες που προκαλούνται από το οινόπνευμα. “Η Επιτροπή συνιστά ιδίως να θεσπιστεί σε εθνικό επίπεδο «μηδενικό ποσοστό» αλκοολαιμίας για τους επαγγελματίες οδηγούς, αναφέρεται μεταξύ άλλων στην απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου για τις μεταφορές, κ. Ζακ Μπαρό στη σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ., κ. Μανώλη Μαυρομμάτη.

Πρόσφατα σημειώθηκε θανατηφόρο ατύχημα σε σχολικό λεωφορείο στην Ιταλία, που είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο ενός οκτάχρονου αγοριού και τον τραυματισμό άλλων δέκα παιδιών. Οι περιπτώσεις ανάλογων δυστυχημάτων με θύματα μικρούς μαθητές, αυξάνονται επικίνδυνα. Με αφορμή τα στοιχεία αυτά, ο Έλληνας ευρωβουλευτής κατέθεσε ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την οποία ζήτησε να πληροφορηθεί: “Εάν προτίθεται η Επιτροπή να προτείνει στα κράτη μέλη την επιβολή αυστηρότερων ελέγχων στα άτομα που συνοδεύουν τους μαθητές στις σχολικές τους εκδρομές, ιδιαίτερα τους οδηγούς λεωφορείων, οι οποίοι φέρουν την ευθύνη της ασφαλούς μεταφοράς τους”.

“Το 1988 η Επιτροπή υπέβαλε πρόταση οδηγίας σχετικά με το μέγιστο επιτρεπόμενο ποσοστό αλκοολαιμίας των οδηγών. Ελλείψει συμφωνίας μεταξύ των κρατών μελών, αναγκάστηκε να αρκεστεί στην έκδοση σύστασης στις 17 Ιανουαρίου 2001 με στόχο την επιβολή ποσοστού 0,5 mg/ml σε όλα τα κράτη μέλη. Σήμερα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο σε τέσσερα κράτη μέλη το ανώτατο όριο είναι μεγαλύτερο από την τιμή αυτή, ήτοι 0,8 mg/ml. Πρόκειται για την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα και το Ηνωμένο Βασίλειο”, συμπλήρωσε στην απάντησή του ο αρμόδιος Επίτροπος.

“Στην σύσταση της 6ης Απριλίου 2004, η Επιτροπή υποστηρίζει πράγματι την εντατικοποίηση των δειγματοληπτικών ελέγχων της εκπνοής με συσκευές ανίχνευσης οινοπνεύματος, σε όλα τα σημεία και τις ώρες όπου σημειώνονται τακτικά κρούσματα οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος. Τέλος, προκειμένου να διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις σε θέματα οδήγησης υπό την επήρεια ψυχοτρόπων ουσιών, η Επιτροπή δρομολόγησε τον Οκτώβριο του 2006 ένα ερευνητικό έργο με σκοπό τη διεύρυνση των γνώσεων στον τομέα αυτό και την εξεύρεση λύσεων. Πρόκειται για το έργο «DRUID», του οποίου τα αποτελέσματα θα γίνουν γνωστά τον Οκτώβριο του 2010″, κατέληξε στην απάντηση του ο Επίτροπος.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024