Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
`Αρης Σπηλιωτόπουλος

Χρειάζεται ένα νέο, σύγχρονο, ελκυστικό και αποδοτικό τουριστικό μοντέλο

Δώρα Σγάρτσου - 01 Οκτώβριος 2007, 00:00

Να κερδίσουμε –ως χώρα- το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο αγοράς, να εδραιωθούμε μεταξύ των κορυφαίων προορισμών και να αναδείξουμε την Ελλάδα σε παγκόσμια δύναμη του τουριστικού χάρτη αποτελεί τον τριπλό στόχο του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, όπως ανέφερε χτες ο κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης...

Να κερδίσουμε –ως χώρα- το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο αγοράς, να εδραιωθούμε μεταξύ των κορυφαίων προορισμών και να αναδείξουμε την Ελλάδα σε παγκόσμια δύναμη του τουριστικού χάρτη αποτελεί τον τριπλό στόχο<...>

του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, όπως ανέφερε χτες ο κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.

“Για να μετουσιωθεί ο στόχος αυτός σε πράξη”, θα πρέπει, τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “να συνυπολογίσουμε ότι το περιβάλλον του τουρισμού εξελίσσεται. Γεννά νέους προορισμούς και νέες υπηρεσίες που διεκδικούν σημαντικά μερίδια αγοράς πιέζοντας σε διαφοροποίηση τους παραδοσιακούς προορισμούς. Ταυτόχρονα ο τουρισμός διαφοροποιείται γεωγραφικά, οικονομικά, κοινωνικά αλλά και ηλικιακά. Σε αυτό προέχει η ποιότητα και οι εξατομικευμένες επιλογές. Παράλληλα, εκδηλώνονται νέες τάσεις ζήτησης που διαμορφώνουν νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και σχηματίζουν καινούριες πελατειακές ομάδες. Αν αρκεστούμε στα παραδοσιακά πλεονεκτήματα και στα αριθμητικά δεδομένα της τελευταίας περιόδου, τα αποτελέσματα δεν θα αντιστοιχούν στις προσδοκίες και σε ανάλογα οφέλη όπως αύξηση των εισερχόμενων πόρων και δημιουργία θέσεων απασχόλησης”.

Έτσι, κατέληξε: “Για να ανταπεξέλθουμε στους απαιτητικούς καιρούς, χρειάζεται να δημιουργήσουμε μεθοδικά, ένα νέο, σύγχρονο, ελκυστικό και αποδοτικό τουριστικό μοντέλο. Ένα μοντέλο που θα αξιοποιεί έξυπνα και χωρίς κόστος την ελληνική επιχειρηματικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό με γνωστές υπηρεσίες και προϊόντα. Ένα τουριστικό μοντέλο που θα μετατοπίζει τις προτεραιότητες σε μια νέα στρατηγική τοποθέτηση της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό”. Το μοντέλο αυτό θα βασίζεται σε

τρεις πυλώνες:

  • Ποιότητα.
  • Παρουσία της χώρας στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης τουριστικών προορισμών.
  • Επενδύσεις και επιχειρηματικότητα.

Νέες προτεραιότητες και στόχοι θα τεθούν όμως και στο Marketing και το Branding του ελληνικού τουρισμού, σύμφωνα με τον κ. Σπηλιωτόπουλο, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην διαφήμιση και την προβολή, αλλά και την ανάγκη συγκρότησης μιας ψηφιακής στρατηγικής για τον τουρισμό.

Όσον αφορά στι επενδύσεις, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης επεσήμανε πως χρειαζόμαστε ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο, σταθερό φορολογικό σύστημα και ταχύρυθμες διαδικασίες εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων. Κινούμενοι στο πλαίσιο αυτό:

  • Ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί για την Μαρίνα του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και για τα Ξενία Θάσου και Τσαγκαράδας.
  • Τον Οκτώβριο, προχωρούμε στη τελική φάση των πέντε διαγωνισμών για τις εκτάσεις Αναβύσσου Αττικής και Αφάντου Ρόδου, το Καζίνο Κέρκυρας και τα Ξενία Βυτίνας και Σκιάθου.

Μιλώντας στη συνέχεια για το περιβάλλον υπογράμμισε πως “Η στρατηγική ανάπτυξης για τον τουρισμό που θα ακολουθήσουμε θα έχει έντονη περιβαλλοντική αύρα. Θα ακολουθήσουμε ένα μοντέλο ανάπτυξης που δεν θα ασελγεί στο περιβάλλον. Που δεν θα ασελγεί στο «σπίτι» μας. Στο σπίτι που θα ζήσουμε εμείς και οι επόμενες γενιές. Θα ασχοληθούμε ουσιαστικά γιατί το περιβάλλον είναι η πρώτη ύλη του φυσικού μας αντικειμένου, του τουρισμού. Το κλισέ του παρελθόντος που θέλει την ανάπτυξη εχθρό της πολιτιστικής ταυτότητας, του περιβάλλοντος, της αρχιτεκτονικής και της παράδοσης κάθε τόπου, δεν έχει θέση στις δικές μας πολιτικές προτεραιότητες. Είμαστε αποφασισμένοι να ακολουθήσουμε ένα μοντέλο ανάπτυξης που σέβεται και αναδεικνύει το περιβάλλον και την πολιτισμική μας κληρονομιά”.

“Γιατί, τελικά, όποιο μίγμα τουριστικής πολιτικής και αν ακολουθήσουμε, δυο θα είναι πάντα τα απαραίτητα συστατικά στοιχεία: το φυσικό και το πολιτιστικό μας περιβάλλον. Χωρίς το ένα ή το άλλο δεν υπάρχει η αυθεντική Ελλάδα. Η αυθεντική Ελλάδα στην οποία καλούμε κάθε χρόνο εκατομμύρια επισκέπτες να γνωρίσουν και να αγαπήσουν” πρόσθεσε.

Κλείνοντας, ο κ. Σπηλιώτοπουλος, απαρίθμησε, μεταξύ άλλων, τις

12 βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, όσον αφορά στους τρεις παραπάνω πυλώνες:

  1. Προώθηση Σχεδίου Νόμου για τις «Νέες Μορφές Τουρισμού Υπαίθρου και λοιπές διατάξεις» με τις οποίες αντιμετωπίζονται χρόνια ζητήματα του κλάδου όπως η θέσπιση κανόνων και η εξυγίανση της αγοράς εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η δημιουργία ειδικών θεματικών διαδρομών (Κρασιού, Σπηλαίων, Μονών κ.λπ.) η λειτουργική τακτοποίηση ξενοδοχειακών μονάδων με πολεοδομικές εκκρεμότητες μέχρι την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος.
  2. `Aμεση εφαρμογή νέων συστημάτων κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων, με βάση τα Αστέρια για τα Ξενοδοχεία και τα Κλειδιά για τα Ενοικιαζόμενα Δωμάτια και ενδυνάμωση των επιθεωρήσεων.
  3. Υπογραφή κοινής υπουργικής απόφασης για τις προδιαγραφές των Κέντρων Τουρισμού Υγείας και υπαγωγή των σχετικών επενδύσεων στις διατάξεις του νέου Αναπτυξιακού Νόμου.
  4. Απλούστευση διαδικασιών αδειοδότησης τουριστικών επιχειρήσεων, στην αρχή της «μίας στάσης» (one stop shop) και ενός φορέα διεκπεραίωσης με την βοήθεια των συναρμόδιων υπουργείων.
  5. Βελτίωση στη διαδικασία χορήγησης θεωρήσεων (Visa) από τις προξενικές αρχές, κυρίως στις χώρες της Ρωσίας, Ουκρανίας και της Βαλτικής, και σε άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (εκτός Schengen) και της `Απω Ανατολής.
  6. Ολοκλήρωση και ενεργοποίηση του Δορυφόρου Λογαριασμού για τον Τουρισμό και του συνδεόμενου Παρατηρητηρίου, με συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ, Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και Τράπεζας της Ελλάδος.
  7. Ολοκλήρωση του ειδικού Portal για τον Τουρισμό το οποίο θα καλύπτει τη δυναμικά αυξανόμενη ζήτηση υπηρεσιών και προϊόντων μέσω Internet.
  8. Βάζουμε σε προτεραιότητα την ίδρυση Τμήματος ΑΕΙ για τα Τουριστικά Επαγγέλματα. Δεν είναι δυνατόν μια κατεξοχήν τουριστική χώρα, να «διώχνει» το φοιτητικό της δυναμικό στην Βόρεια Ευρώπη για να διδάσκεται τις τουριστικές επιστήμες.
  9. Σχέδιο προσέλκυσης Αεροπορικών Εταιριών χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers).
  10. Εκπόνηση Μελετών και Στρατηγικών Σχεδίων Marketing για κάθε Περιφέρεια της χώρας το οποίο θα αναδεικνύει την αρχιτεκτονική, την παράδοση, το περιβάλλον, την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία κάθε τόπου.
  11. Αναδιοργάνωση του δικτύου του ΕΟΤ στο εξωτερικό.
  12. Διεύρυνση των προγραμμάτων «Τουρισμού για όλους» και διασύνδεσή τους, με περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις και με νέες τουριστικές υπηρεσίες και προϊόντα.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top