Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣυνάντηση Τσίπρα – Χατζηδάκη για βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα
Υπόμνημα Ανοιχτής Πόλης στον Υπουργό

Συνάντηση Τσίπρα – Χατζηδάκη για βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα

Αντιπροσωπεία της Ανοιχτής Πόλης, αποτελούμενη από τον επικεφαλής κ. Αλέξη Τσίπρα και τα μέλη της Συντονιστικής Γραμματείας της παράταξης κ.κ. `Αγγελο Τσέκερη και Χρίστο Καραμάνο, συναντήθηκεπριν λίγες μέρες με τον […]

Αντιπροσωπεία της Ανοιχτής Πόλης, αποτελούμενη από τον επικεφαλής κ. Αλέξη Τσίπρα και τα μέλη της Συντονιστικής Γραμματείας της παράταξης κ.κ. `Αγγελο Τσέκερη και Χρίστο Καραμάνο, συναντήθηκε<...>πριν λίγες μέρες με τον κ. Κωστή Χατζηδάκη, υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, προκειμένου να συζητήσουν θέματα βιώσιμης κινητικότητας στην Αθήνα.

Μάλιστα, η αντιπροσωπεία κατέθεσε στον υπουργό και σχετικό υπόμνημα με τις θέσεις της, στο οποίο προτείνει, μεταξύ άλλων:


  • Την ολονύκτια λειτουργία του Μετρό, τουλάχιστον το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου. Το μέτρο αυτό θα μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο που παρατηρείται τις ώρες μαζικής βραδινής εξόδου και θα συμβάλλει στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ ταυτόχρονα θα αναζωογονήσει την πόλη, δίνοντας δυνατότητα σε πολλούς ανθρώπους να βγουν και να διασκεδάσουν και θα διευκολύνει τους συμπολίτες μας που εργάζονται νύχτα. Θεωρούμε ότι μέχρι σήμερα το ζήτημα αυτό προσκρούει στην εμπορική πολιτική της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το Μετρό, κάτι που δεν μπορεί όμως να αποβαίνει αντίθετο προς το δημόσιο συμφέρον και να δυσχεραίνει τις μετακινήσεις στην πόλη.
  • Αντίστοιχα, τη δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου βραδινών λεωφορείων.

  • Τη δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων στους συρμούς του Μετρό. Κάτι τέτοιο θα διευκόλυνε και θα ενίσχυε σημαντικά την χρήση του ποδηλάτου στην πόλη, γι αυτό άλλωστε εφαρμόζεται σε όλα τα Μετρό της Ευρώπης. Την χάραξη και εφαρμογή των ποδηλατοδρόμων και κυρίως στην πόλη της Αθήνας όπου υπάρχει ήδη έτοιμη μελέτη.
  • Τη διαφύλαξη της άνετης και απρόσκοπτης πρόσβασης στα πεζοδρόμια. Την ειδική μέριμνα ώστε να δημιουργηθούν άμεσα ράμπες στα πεζοδρόμια για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα και την προσαρμογή ηχητικού συστήματος στους φωτεινούς σηματοδότες.


“Επισημάναμε στον υπουργό ότι δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Η κατάσταση στην Αθήνα είναι οριακή και απαιτείται μια ενεργητική συγκοινωνιακή πολιτική, επιθετική προς το Ι.Χ. και φιλική προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τις δημόσιες συγκοινωνίες, τους πεζούς και τους ποδηλάτες” ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Τσίπρας, μετά το τέλος της συνάντησης.

“Ο υπουργός” πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας, “εξετάζει θετικά τα δύο πρώτα, απέφυγε όμως να δεσμευτεί για τη δημιοτργία ποδηλατόδρομων στην Αθήνα παρά το ότι φάνηκε θετικός για τη δημιουργία τους σε περιφερειακούς της Αθήνας δήμους. Ίσως αυτό να οφείλεται και στο γεγονός ότι ο δήμαρχος της Αθήνας αντιμετωπίζει το ποδήλατο στην πόλη ως ψυχαγωγικό και όχι ως ισότιμο μεταφορικό μέσο. Θα προτείναμε στον Νικήτα Κακλαμάνη να επισκεφθεί, και με την ιδιότητα του δημάρχου, μια σειρά από ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για να διαπιστώσει τόσο τον τρόπο και την πολιτική με την οποία αντιμετωπίζουν εκεί αντίστοιχα προβλήματα βιώσιμης κινητικότητας, όσο και την χρήση του ποδηλάτου. Με ξεχωριστό ίσως παράδειγμα αυτό του Παρισιού, όπου τον τελευταίο χρόνο το ποδήλατο έγινε στοιχείο της καθημερινότητας εκατοντάδων χιλιάδων δημοτών της Γαλλικής πρωτεύουσας.

Αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν σε πόλεις της Βόρειας Ευρώπης, με δυσμενείς καιρικές συνθήκες να προκρίνεται η χρήση του ποδηλάτου έναντι του ΙΧ και εδώ, που έχουμε 9 μήνες το χρόνο καλοκαιρία, να το απορρίπτουμε με το φτηνό επιχείρημα της ασφάλειας των ποδηλατών τη στιγμή μάλιστα που οι ειδικοί ποδηλατόδρομοι δημιουργούνται ακριβώς για να τη διαφυλάξουν.

Είναι φανερό πως άλλοι είναι οι πραγματικοί λόγοι της άρνησης υιοθέτησης μιας επιθετικής πολιτικής στη χρήση του ΙΧ από την πλευρά του Δήμου και της Κυβέρνησης και αυτοί έχουν να κάνουν με το πολιτικό κόστος. Υπάρχει όμως μια παροιμία που λέει `αν δε σπάσεις αυγά, ομελέτα δεν τρως`. Αν δεν υπάρξουν ριζικές τομές στη πολιτική διαχείρισης του συγκοινωνιακού της Αθήνας, δεν πρόκειται ποτέ να φτιάξουμε ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης στην πόλη μας“.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024