Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΣημαντική η συμβολή της Philoxenia στον ελληνικό τουρισμό
`Aρης Σπηλιωτόπουλος

Σημαντική η συμβολή της Philoxenia στον ελληνικό τουρισμό

«Η έκθεση Philoxenia, είναι μια διεθνής καταξιωμένη έκθεση, που συμβάλλει σημαντικά στον ελληνικό τουρισμό, αποτελώντας πόλο έλξης επενδύσεων και φορέων του τουρισμού από όλο το κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος στα εγκαίνια της 23ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης…

«Η έκθεση Philoxenia, είναι μια διεθνής καταξιωμένη έκθεση, που συμβάλλει σημαντικά στον ελληνικό τουρισμό, αποτελώντας πόλο έλξης επενδύσεων και φορέων του τουρισμού από όλο το κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος<...>στα εγκαίνια της 23ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης.

«Η Βόρεια Ελλάδα» επεσήμανε «πρέπει να αποτελέσει κυρίαρχο τουριστικό πόλο στη λεκάνη της Μεσογείου». «Η Εγνατία οδός», εξήγησε «μαζί με τους 4 κάθετους άξονες που ολοκληρώνονται, αναδεικνύουν την ευρύτερη περιοχή σε ξεχωριστό προορισμό που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του σύγχρονου επισκέπτη», ενώ η περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, όπως είπε, κατέχει παράλληλα εξέχοντα ρόλο και στον σχεδιασμό αναφορικά με τον πράσινο τουρισμό.

Ο Τουρισμός αποτελεί μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη οικονομική δραστηριότητα. Όμως η ανάπτυξη του, κατά τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Aρη Σπηλιωτόπουλο, δεν απαιτεί μόνο χρήματα και επενδύσεις. «Χρειάζεται και όραμα, φαντασία, επαγγελματισμό και προπάντων εγρήγορση και συνεννόηση» εξήγησε.

«Προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στον διεθνή ανταγωνισμό», ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε πως «χρειάζεται να δημιουργήσουμε, ένα νέο αποδοτικό τουριστικό μοντέλο. Ένα μοντέλο που θα επανατοποθετεί την Ελλάδα ως παγκόσμιο τουριστικό προορισμό διεθνούς ακτινοβολίας και ζήτησης. Ένα μοντέλο που συνοψίζεται στο τρίπτυχο ΠΟΙΟΤΗΤΑ -ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΑ – ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ σε 12μηνη βάση. Περνάμε από την μονοδιάστατη ταμπέλα «Ήλιος-Θάλασσα» σε μια πολυμορφία που θα συνδέει τον τουρισμό με το περιβάλλον και με την κλασική και σύγχρονη πολιτιστική μας κληρονομιά. Όλες οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, κάτω από την ομπρέλα της οικολογικής συνείδησης, θα αποτελέσουν «αγορές-θύλακες» ενός μοντέλου που θα συμβάλει ουσιαστικά στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη».

Η στρατηγική του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης για τον τουρισμό βασίζεται σε τρεις άξονες: Στην ποιότητα, στην επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις, αλλά και στην προβολή.

«Η ποιότητα», ανέφερε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, «μπορεί και πρέπει να αποτελέσει το συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα της Ελλάδας στα χρόνια που έρχονται», ενώ άρρηκτα συνυφασμένο με την ποιότητα είναι και το θέμα του περιβάλλοντος, γεγονός που αποδεικνύεται από την εξέχουσα διεθνώς θέση, που κατέχει σήμερα ο οικολογικός και πράσινος τουρισμός.

Το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) θεμελιώνει τον «πράσινο τουρισμό». Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη ζητήσει απο την ΕΤΑ να αναπτύξει ένα πρότυπο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, με μια σειρά από eco-camping, eco-marinas, αλλά και καινοτόμες δράσεις όπως περιβαλλοντικές διαδρομές, περίπτερα και παρατηρητήρια.

Μιλώντας για τον δεύτερο πυλώνα της στρατηγικής του Υπουργείου, τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα, ο κ. Σπηλιωτόπουλος υπογράμμισε πως «θέλουμε την επιχειρηματικότητα, αλλά και τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος».

Το άνοιγμα σε νέες αγορές αποτελεί επίσης μια προτεραιότητά για τον ελληνικό τουρισμό. Σχετικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος ανέφερε: «Ενισχύουμε την παρουσία μας στις παραδοσιακές και ώριμες αγορές και εξελίσσουμε στρατηγική για τις αναδυόμενες αγορές, όπως είναι η Κίνα, η Ινδία, αλλά και η Νότια Αφρική. Προχωρούμε στην αναδιοργάνωση του ήδη υπάρχοντος δικτύου Γραφείων Εξωτερικού και στη βελτίωση τους μέσω της εκπαίδευσης για τις νέες τάσεις και τη νέα διεθνή στρατηγική επικοινωνίας. Θα ήθελα να σταθώ στην αγορά των Βαλκανίων, της Πολωνίας και της Ρωσίας, που ενδιαφέρουν και τη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, η δυναμική ανόδου που σημειώθηκε τα τελευταία δύο χρόνια σε αυτές τις περιοχές θα συνεχιστεί. Βρισκόμαστε στη διαδικασία για περαιτέρω βελτίωση στη διαδικασία χορήγησης θεωρήσεων από τις προξενικές αρχές. Στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε προβλήματα και αδυναμίες του παρελθόντος σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών αλλά και με οποιονδήποτε άλλο κρατικό φορέα».

Τρίτος άξονας της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό είναι η προβολή της Ελλάδας, που θα πρέπει να βασιστεί στη νέα εικόνα της χώρας, που θα ξεπερνάει το μονοσήμαντο μοντέλο «ήλιος – θάλασσα».

«Επενδύουμε» τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος «όχι μόνο σε παραδοσιακές μορφές διαφήμισης, αλλά και σε νέα δημιουργικά κανάλια επικοινωνίας με πρωταγωνιστή το internet και τις νέες τεχνολογίες. Η Ελλάδα μπορεί να είναι πλέον ένας τουριστικός προορισμός υπεροχής και αξιώσεων. Ταυτόχρονα δίνουμε στον εσωτερικό τουρισμό την βαρύτητα και την αξία που του αρμόζει, καθώς ο εσωτερικός τουρισμός ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη και διευρύνει σημαντικά την τουριστική περίοδο. Προγραμματίζουμε δράσεις για την ενίσχυση της τουριστικής συνείδησης με την εμπέδωση μηχανισμών ελέγχου και επιβράβευσης αλλά και του εθελοντισμού, ο οποίος έχει πολλά να προσθέσει στην υποδοχή και φιλοξενία των ξένων επισκεπτών».

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024