Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
`Αρης Σπηλιωτόπουλος

Τουριστική ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον

Δώρα Σγάρτσου - 05 Νοέμβριος 2007, 00:00

Στοχεύοντας στην ποιότητα και τον πράσινο τουρισμό, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αλλά και τη δημιουργία νέας αισθητικής για την προβολή της Ελλάδας, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, παραχωρώντας την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου στους δημοσιογράφους της 23ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia, έδωσε το στίγμα...

Στοχεύοντας στην ποιότητα και τον πράσινο τουρισμό, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αλλά και τη δημιουργία νέας αισθητικής για την προβολή της Ελλάδας, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, παραχωρώντας<...>

την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου στους δημοσιογράφους της 23ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia, έδωσε το στίγμα της νέας τουριστικής πολιτικής.

Τα επόμενα χρόνια, τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, η τουριστική ανάπτυξη θα έχει κύρια και περιβαλλοντική διάσταση, ενώ η αισθητική, που διατρέχει τον οικολογικό και πράσινο τουρισμό, θα πρέπει ασφαλώς να διατρέχει και την ποιότητα σε όλες τις συνιστώσες, σε όλες τις παραμέτρους του τουριστικού προϊόντος. «Η σκέψη που λέει ότι το περιβάλλον και ο σεβασμός του περιβάλλοντος είναι μία έννοια αντιστρόφως ανάλογη από την έννοια της ανάπτυξης είναι μακριά από μας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης.

«Το περιβάλλον», εξήγησε ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, «μπορεί να αποτελέσει συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα τα επόμενα χρόνια για την τουριστική ανάπτυξη, εάν καταφέρουμε σε επίπεδο τουριστικού προϊόντος να εξειδικεύσουμε σε τέτοιο βαθμό, όπου τελικά ο πράσινος τουρισμός και ο οικοτουρισμός, να είναι ένα προϊόν που θα δώσει εισοδηματική ελαστικότητα και θα κάνει τον τουρισμό μας ανταγωνιστικό τα επόμενα χρόνια».

Μιλώντας για τη διαφορά μεταξύ αυξήσεως του ρυθμού των επισκεπτών και αυξήσεως του ρυθμού εισοδήματος που μένει στον τόπο ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε πως για να καταφέρουμε να τη συρρικνώσουμε «θα πρέπει να στοχεύσουμε στην ποιότητα όσον αφορά στις παρεχόμενες υπηρεσίες, προκειμένου, όσοι επισκεφθούν τη χώρα μας να θέλουν ξανά και ξανά να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Δηλαδή, να αποκτήσουν το στοιχείο της επανάληψης στην επισκεψιμότητά τους».

Ορισμένες από τις

θεσμικές πρωτοβουλίες

του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, συνοψίζονται ακολούθως:

  • Σχέδιο Κοινής Απόφασης για τον καθορισμό προδιαγραφών ίδρυσης θεματικών πάρκων.
  • Σχέδιο Κοινής Απόφασης για την τροποποίηση των όρων και προϋποθέσεων κυκλοφορίας των τουριστικών τρένων.
  • Σχέδιο προεδρικού διατάγματος για τον καθορισμό κριτηρίων και την κατάταξη των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων.
  • Επεξεργαζόμαστε τις προδιαγραφές των κτιριακών εγκαταστάσεων των Ορειβατικών Καταφυγίων.
  • Προωθείται η τροποποίηση του κανονισμού σχέσεων ξενοδόχων-πελατών.
  • Προχωράει η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας των τουριστικών γραφείων.
  • Ολοκληρώνεται η διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για τον θρησκευτικό-προσκυνηματικό τουρισμό.
  • Προχωράει το θεσμικό πλαίσιο για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).

Αυτή την περίοδο πρόσθεσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, τρέχουν ακόμη η καμπάνια εσωτερικού με ιδιαίτερο βάρος στα ΑΜΕΑ και στα προγράμματα τρίτης ηλικίας, η επέκταση του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», ενώ σχεδιάζεται και η επόμενη φάση της εξωστρέφειας της Ελλάδος στο εξωτερικό με μία καμπάνια που θα βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στην μελέτη του στρατηγικού συμβούλου, η οποία έχει πληρωθεί από τον ελληνικό λαό, από το ελληνικό δημόσιο και έχει κοστίσει περίπου τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

Στη συνέχεια ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης απάντησε σε ερωτήσεις Ελλήνων και ξένων δημοσιογράφων για πλήθος θεμάτων που απασχολούν τον τουριστικό κλάδο, όπως τον αγροτουρισμό, το θαλάσσιο και συνεδριακό τουρισμό, τις υποδομές και τις αεροπορικές μεταφορές, τις νέες αγορές, τις συνεργασίες της Ελλάδας με αναδυόμενες τουριστικά χώρες, όπως Βουλγαρία και Ρουμανία, τον ρόλο της ομογένειας στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, τα εργαλεία καταγραφής των στατιστικών στοιχείων, κ.α.

Η Θεσσαλονίκη, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Σπηλιωτόπουλος, είναι μια πόλη που από μόνη της μπορεί να είναι προορισμός city-break, ενώ αν εστιάσει στη διοργάνωση μεγάλων συνεδρίων / εκθέσεων, εκμεταλλευόμενη την αγορά των Βαλκανίων, τότε η δυναμική είναι εξαιρετικά ευοίωνη, χάριν στο εκθεσιακό κέντρο (Βελλίδειο) που μπορεί να φιλοξενήσει χιλιάδες εκθέτες και φυσικά και πολλά συνέδρια παραλλήλως. Η Αθήνα, από την άλλη, πρόσθεσε ο κ. υπουργός, αν και έχει κάνει πολλά βήματα στον συνεδριακό τουρισμό, χρειάζεται ακόμη πολλή δουλειά στον λεγόμενο εκθεσιακό, με τη δημιουργία ενός Conventional Bureau να είναι πλέον απαραίτητη, προκειμένου να αποκτήσει και η Ελλάδα έναν ισότιμο συνομιλητή με αντίστοιχα του εξωτερικού.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top