Τελευταία νέα
ΑρχικήΠεριβάλλονΕταιρίεςΕρώτηση Μαυρομμάτη για τη ρύπανση περιβάλλοντος από τα κρουαζιερόπλοια
Ευρωβουλευτή της Ν.Δ.

Ερώτηση Μαυρομμάτη για τη ρύπανση περιβάλλοντος από τα κρουαζιερόπλοια

“Η Επιτροπή συνιστά στα κράτη μέλη να εξετάσουν τη δυνατότητα δημιουργίας εγκαταστάσεων για την ηλεκτροδότηση ελλιμενισμένων πλοίων από την ξηρά, ιδιαίτερα σε λιμάνια όπου σημειώνονται υπερβάσεις των οριακών τιμών για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα ή όπου το κοινό έχει διατυπώσει τις ανησυχίες του για την υψηλή στάθμη του θορύβου και ιδίως…

“Η Επιτροπή συνιστά στα κράτη μέλη να εξετάσουν τη δυνατότητα δημιουργίας εγκαταστάσεων για την ηλεκτροδότηση ελλιμενισμένων πλοίων από την ξηρά, ιδιαίτερα σε λιμάνια όπου σημειώνονται υπερβάσεις των οριακών τιμών<...>για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα ή όπου το κοινό έχει διατυπώσει τις ανησυχίες του για την υψηλή στάθμη του θορύβου και ιδίως σε θέσεις πλεύρισης που βρίσκονται κοντά σε κατοικημένες περιοχές”, ήταν μεταξύ άλλων η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ., Κ. Μανώλη Μαυρομμάτη.

Ο Έλληνας ευρωβουλευτής, με ερώτησή του στην Επιτροπή, ζητούσε να πληροφορηθεί: πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει η Επιτροπή το πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος από τα κρουαζιερόπλοια και αν μελετά την υποχρεωτική δημιουργία παράκτιων σταθμών παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ή σε παράκτιες περιοχές με έντονα περιβαλλοντικά προβλήματα”.

“Η Επιτροπή ζητεί από τα κράτη μέλη να εξετάσουν τη δυνατότητα παροχής οικονομικών κινήτρων για την προώθηση εγκαταστάσεων για την ηλεκτροδότηση ελλιμενισμένων πλοίων από την ξηρά και να λάβουν μέτρα προς την κατεύθυνση της εναρμόνισης των εγκαταστάσεων αυτών. Ένα επιπλέον μέτρο που έχει ληφθεί είναι η οδηγία 2005/33/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου. Στην συγκεκριμένη οδηγία απαιτείται για τα ελλιμενισμένα πλοία χρήση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο χαμηλότερη του 0,1% από το 2010 και θα συμβάλει στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα λιμάνια από το 2010″, συμπληρώνει στην απάντησή της η Επιτροπή.

“Η Επιτροπή ασκεί πιέσεις για φιλόδοξη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προέρχεται από τα πλοία. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, η Επιτροπή θα εξετάσει τη δυνατότητα υποβολής πρότασης για θέσπιση αυστηρότερων προτύπων, σύμφωνα με τις διατάξεις των θεματικών στρατηγικών για τη μείωση των ατμοσφαιρικών εκπομπών των ποντοπόρων πλοίων της 21ης Νοεμβρίου 2002 και για την ατμοσφαιρική ρύπανση της 21ης Σεπτεμβρίου 2005″, κατέληξε στην απάντησή της η Επιτροπή.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα και στοιχεία του Πανεπιστημίου του Αμβούργου, ένα κρουαζιερόπλοιο βάρους 50.000 τόνων εκπέμπει στην ατμόσφαιρα, ανά ώρα λειτουργίας των μηχανών του, ποσοστό αιωρούμενων σωματιδίων που αντιστοιχεί σε αυτό που εκπέμπουν 50.000 αυτοκίνητα, τα οποία κινούνται με ταχύτητα 130 χλμ/ώρα, μονοξείδιο του αζώτου που αντιστοιχεί σε 45.000 αυτοκίνητα και διοξείδιο του άνθρακα που αντιστοιχεί σε 7.000 αυτοκίνητα. Τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια παραμένουν στα διάφορα λιμάνια που επισκέπτονται με τις μηχανές τους σε λειτουργία για μια ή δύο ημέρες. Την άσχημη κατάσταση έρχονται να επιβαρύνουν και τα υπόλοιπα επιβατηγά και φορτηγά πλοία.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024