Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΣτη Βουλή τα προβλήματα λιμανιών και έργων λιμενικών υποδομών
Ερώτηση βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Στη Βουλή τα προβλήματα λιμανιών και έργων λιμενικών υποδομών

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, κατέθεσαν χτες 17 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, σχετικά με τις ελλείψεις στα λιμάνια της νησιωτικήςκαι […]

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, κατέθεσαν χτες 17 βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, σχετικά με τις ελλείψεις στα λιμάνια της νησιωτικής<...>και ηπειρωτικής χώρας, τις καθυστερήσεις στα έργα λιμενικών υποδομών και τον τρόπο διάθεσης λιμενικών τελών.

Όπως υποστήριξαν οι βουλευτές, “πριν από δυόμισι χρόνια περίπου ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε δηλώσει για το θέμα των υποδομών στα μεγάλα λιμάνια, ότι είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση μέσω Σ.Δ.Ι.Τ., παράλληλα με το χρηματοδοτικό πρωτόκολλο των 3 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (Ε.Τ.ΕΠ.). Φαίνεται όμως ότι το Κυβερνητικό έργο προχώρησε με απαράδεκτα αργούς ρυθμούς, γι’ αυτό άλλωστε πρόσφατα, η αρμόδια Επίτροπος της Ε.Ε. Ντανούτα Χούμπνερ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία των συγχρηματοδοτούμενων έργων, αφού, σχεδόν ένα χρόνο πριν τη λήξη του Γ΄ Κ.Π.Σ., τα 2/3 των διαθέσιμων Κοινοτικών Πόρων παραμένουν αναξιοποίητα.

Παράλληλα, ο νέος Υπουργός Ε.Ν.Α.ΝΠ. αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, τον προηγούμενο μήνα, δήλωνε μεταξύ άλλων, ότι ήδη η παρούσα Κυβέρνηση σχεδιάζει την αξιοποίηση κονδυλίων του Δ΄ ΚΠΣ και ότι έχουν προγραμματιστεί έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, για αναβάθμιση των λιμένων Εθνικής σημασίας σ’ ολόκληρη τη χώρα.

Η πολιτική όμως της Ν.Δ. κατά την προηγούμενη 4ετία απεδείχθη ότι είχε μοναδικό στόχο και αποτέλεσμα την απαξίωση των μεγάλων λιμανιών, προφανώς για να δικαιολογηθεί η παράδοσή τους σε διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους, χωρίς μάλιστα να διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας τους. Ως εκ τούτου δεν προχώρησαν έργα υποδομής, εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των επιπέδων ασφαλείας, που υποτίθεται ότι αφενός αποτελούσαν τον άξονα της νέας διακυβέρνησης και αφετέρου υποχρέωση της Ελλάδας για συμμόρφωση με τον κώδικα ISPS”.

Επειδή τα λιμάνια, εκτός του ότι αποτελούν τομείς στρατηγικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας και των νησιών μας, έχουν παράλληλα κρίσιμο ρόλο και στην Εθνική μας `Αμυνα και δεδομένου ότι επιβάτες και οχήματα ήδη επιβαρύνονται με τα υφιστάμενα τέλη επί των ναύλων και εισιτηρίων υπέρ Λιμενικών Ταμείων και φορέων διοίκησης λιμένων, οι βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ.κ. Διαμαντίδης Ιωάννης, Αντωνίου Αντωνία, Αργύρης Ευάγγελος, Δριβελέγκας Ιωάννης, Ζωίδης Νικόλαος, Κατσιφάρας Απόστολος, Κουτσούκος Ιωάννης, Μερεντίτη Αθανασία, Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα, Παπαχρήστος Ευάγγελος, Παπουτσής Χρήστος, Σαχινίδης Φίλιππος, Σιδηρόπουλος Αναστάσιος, Σπηλιόπουλος Κωνσταντίνος, Στρατάκης Εμμανουήλ, Τσιρώνης Δημήτρης και Τσουρή Ελπίδα έθεσαν στον αρμόδιο υπουργό τα ακόλουθα ερωτήματα, ζητώντας παράλληλα την κατάθεση σχετικών εγγράφων:


  1. Έχουν υλοποιηθεί τα έργα που είχαν ενταχθεί στο Γ΄Κ.Π.Σ. προ της 7ης Μαρτίου 2004, όπως αυτά στους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Νάξου, Καβάλας, Λευκάδας, Σαντορίνης, Λαυρίου και Μύρινας Λήμνου;
  2. Ποια είναι η απορροφητικότητα των πόρων που είχαν διατεθεί από την Ε.Ε. για λιμενικά έργα και σε τι ποσοστό προβλέπεται η αξιοποίησή τους, μέχρι τη δεσμευτική λήξη του Γ΄Γ.Κ.Π. στο τέλος του 2008;
  3. Τι έργα έχουν γίνει από το Μάρτιο του 2007 μέχρι σήμερα, για κατασκευή επιβατηγών σταθμών σε λιμάνια και τι σχετικά έργα έχουν προγραμματιστεί για το μέλλον; Ποιο ήταν το κόστος και από ποια κονδύλια έγινε η χρηματοδότησή τους;
  4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εφαρμογή του κώδικα ISPS στα υπόχρεα λιμάνια της χώρας; Τι ποσά έχουν διατεθεί ανά λιμένα για τις μελέτες αξιολόγησης ασφαλείας και τα σχέδια ασφαλείας λιμενικών εγκαταστάσεων; Από ποιο προϋπολογισμό διετέθησαν και πόσο προβλέπεται να κοστίσει η πλήρη εφαρμογή των μέτρων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης; Ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα;
  5. Από το δάνειο των 3 δις της Ε.Τ.ΕΠ., τι κονδύλια έχουν αποδεσμευθεί και που έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα;
  6. Υπάρχει σχεδιασμός και ποιος, για αξιοποίηση κονδυλίων του Δ` Κ.Π.Σ. σε σε νησιωτικές πολιτικές υποδομές, εκσυγχρονισμό και ασφάλεια λιμένων της χώρας;
  7. Από τα ποσά, που επιβαρύνουν τα εισιτήρια και τα ναύλα υπέρ των φορέων διοίκησης και διαχείρισης λιμένων (τα οποία υπολογίζονται σε 15 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως). Γνωρίζει το ΥΕΝΑΝΠ πόσα διατέθηκαν κατ’ έτος και ανά λιμένα για κατασκευή, συντήρηση κι’ εκσυγχρονισμό λιμενικών εγκαταστάσεων;
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024