Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑλλαγή πολιτικής μεταφορών ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι
Συνάντηση με Χατζηδάκη

Αλλαγή πολιτικής μεταφορών ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι

Συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη είχε χτες το μεσημέρι αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων. Η συνάντηση είχε ζητηθεί από τους Οικολόγους Πράσινους ενόψει και της Διεθνούς […]

Συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη είχε χτες το μεσημέρι αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων. Η συνάντηση είχε ζητηθεί από τους Οικολόγους Πράσινους ενόψει και της Διεθνούς Ημέρας<...>για το Κλίμα, στις 8 Δεκεμβρίου. Συμμετείχαν ο κ. Τάσος Κρομμύδας μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας και ο κ. Γιάννης Παρασκευόπουλος, υπεύθυνος για θέματα μεταφορών.

Τονίστηκε προς τον υπουργό ότι επείγουν ριζικές αλλαγές στην πολιτική μεταφορών, με αναπροσανατολισμό του χερσαίου μεταφορικού έργου προς το σιδηρόδρομο, τις αστικές συγκοινωνίες και τις συνδυασμένες μεταφορές. Στις τοπικές μετακινήσεις αναγκαίες είναι επίσης πολιτικές φιλικές προς το ποδήλατο και το περπάτημα, που σήμερα αντιμετωπίζουν ένα εχθρικό περιβάλλον. Απαραίτητη είναι, τέλος, μια Εθνική Πολιτική Μεταφορών σε βιώσιμες κατευθύνσεις, δεδομένου ότι στα θέματα των μεταφορών εμπλέκονται σήμερα τουλάχιστον τρία υπουργεία.

Στο υπόμνημα που κατέθεσαν οι Οικολόγοι Πράσινοι προς τον υπουργό Μεταφορών, εστιάζουν στην ανάγκη για δύο βασικές δεσμεύσεις με ευρύτερη σημασία:


  • Την εξισορρόπηση οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών, με δέσμευση για κάθε ευρώ σε οδικά έργα να διατίθεται διπλάσιο ποσό για υποδομές σιδηροδρόμου και συνδυασμένων μεταφορών, κάτι που ήδη γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
  • Τη συγκοινωνιακή κάλυψη για όλη τη χώρα, με τρία τουλάχιστον δρομολόγια την ημέρα για κάθε οικισμό, και με ένα νέο ρόλο για τα ΚΤΕΛ ώστε να προσφέρουν πλήρη εξυπηρέτηση στις περιοχές τους αντί να ανταγωνίζονται το σιδηρόδρομο για τα «φιλέτα» των γραμμών.


Στο ίδιο υπόμνημα επαναφέρουν και σειρά επιμέρους προτάσεων και διεκδικήσεων από τοπικές και θεματικές πρωτοβουλίες πολιτών. Οι προτάσεις αυτές αφορούν θέματα όπως τα δικαιώματα των πεζών, η ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, η δημιουργία ποδηλατόδρομων και η μεταφορά ποδηλάτων με το μετρό, η Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών Σιδηροδρόμου αλλά και μια σειρά ώριμα και απαραίτητα έργα σιδηροδρομικής υποδομής. Στα τελευταία συγκαταλέγονται η πρόσβαση προαστιακών συρμών στην υπό κατασκευή γραμμή του μετρό στη Θεσσαλονίκη, καθώς και η πρόβλεψη πυκνών σταθμών στη γραμμή που θα διασχίζει υπόγεια την Πάτρα, ώστε να λειτουργήσει και ως προαστιακός.

Δεν μπορεί να γίνει σύγχρονη πολιτική για τις Μεταφορές χωρίς φροντίδα για το περιβάλλον. Πολύ περισσότερο που οι μεταφορές επιβαρύνουν σημαντικά το περιβάλλον και εδώ και στις άλλες χώρες της Ευρώπης. ΓιΆ αυτό το λόγο θέλω να συνεργαστώ με όλα τα κόμματα της Βουλής, αλλά και με το κόμμα των «Οικολόγων-Πράσινων» έτσι ώστε να υιοθετήσουμε όλοι μαζί αν είναι δυνατόν, μια σύγχρονη πολιτική για τις Μεταφορές που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη την περιβαλλοντική διάσταση. Αυτός είναι και ο λόγος που σήμερα, κατά σύμπτωση ανακοινώθηκε από το ΥΜΕ ότι δημιουργείται μόνιμη επιτροπή για τις «πράσινες μεταφορές», έτσι ώστε να προωθήσουμε στις μεταφορές τα εναλλακτικά καύσιμα, να δούμε τις δυνατότητες των νέων υβριδικών τεχνολογιών αλλά και να προωθήσουμε μερικά έργα φιλικά στο περιβάλλον, όπως είναι πχ οι ποδηλατόδρομοι. Γι αυτό το λόγο θα δουλέψουμε συστηματικά. Γιατί σήμερα πιά το περιβάλλον δεν μπορεί παρά να είναι θέμα απόλυτης προτεραιότητας”. Ανέφερε σε δηλώσεις μετά τη συνάντηση ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Χατζηδάκης.

Απαντώντας δε σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί το αίτημα των Οικολόγων Πράσινων – για κάθε ευρώ στις οδικές υποδομές, να επενδύονται δύο ευρώ στις σιδηροδρομικές – ο κ. Χατζηδάκης τόνισε: “Στο δικό μας Υπουργείο, στο ΔΆ Κ.Π.Σ. ποσοστό πάνω από το 80% αφορά στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Γενικότερα η προώθηση των μέσων σταθερής τροχιάς αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Για αυτό επεκτείνεται το Μετρό, για αυτό επεκτείνεται το Τραμ προς τον Πειραιά, για αυτό εκσυγχρονίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα. Θα δούμε και με ποιες άλλες μεθόδους μπορούμε να προχωρήσουμε τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου, συμπεριλαμβανομένων και των συμπράξεων Ιδιωτικού-Δημόσιου τομέα, εκεί που αυτό επιτρέπεται. Πάντως η προώθηση του σιδηρόδρομου, είναι και δική μου, προσωπική, προτεραιότητα”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024